fredag, januari 12, 2024

Rådhuset - på väg till vaccination

En av de soliga dagarna här i veckan var jag iväg för att ta en spruta. Jag promenerade från busshållplatsen och via Nya stadens torg. Än finns lite GOD JUL kvar.

Trots att det inte var så många minusgrader så var det svidande kallt i vinden.

Jag hade tänkt mig att ta en affärsrunda men nöjde mig med att fotografera rådhuset.


Det är vackert med snökristaller.

Jag brukar inte känna av några biverkningar av någon sorts vaccin, mer än lite ömhet över sticket. Men jag blev faktiskt lite dålig efter sista sprutan. Tröttare än trött, lite febrig, huvudvärk. Men idag är allt OK efter att jag varit vaken halva natten och sen sovit hela förmiddan.

Trevlig fredag med ljus och kärlek till mina medvandrare 🙏🏻

24 kommentarer:

  1. Fina bilder, så blå himmel och även bilden på träd i vinterskrud är vacker 🤩
    Jobbigt när medicinering/vaccination gör att man mår sämre än innan… skönt Du har kunnat sova nu på förmiddagen och känner Dig bättre❣️
    Ta det lugnt och vila Dig i form kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst vill man vara pigg.
      Tack och kram till dig Åsa.

      Radera
  2. Men fy då att du kände av vaccinet. Vilket tog du det för covid19?

    SvaraRadera
  3. Man får ta det onda med det goda. Husse vaccinerade sig i onsdags och var ganska så seg i går men i dag är han piggare igen.

    Önskar en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går ju över och jag är glad för skyddet.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Jag blev lite inspirerad av gårdagens Gör om mig 😅 jag kollade efter en rutig kjol och kofta… men inte hittat något ☺️ jag kände annars att det var en lagom klädsel 😜
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag tyckte den dockan var snygg och kunde ta upp så många färger med den kjolen. Det som stör mig personligen är allt beige i överflöd, men det är ju jag, det. Då fastnade jag hellre för den orange kappan.
      Jag tycker att du ska ekipera dig lite smakfullt Åsa, det lyfter ibland.
      Kram 🤩

      Radera
  5. LillaSyster2024-01-12 21:39

    Skönt att du är på banan igen =) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vilken härligt blå himmel på dina bilder.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men så blå är den inte idag, mera grå.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  7. Snökristaller är sagolika, Fina bilder, och när det är några plusgrader och lite blåsigt är det ofta kallare än när det är flera minus och torr luft.
    Så otäckt att du kände av vaccinet! Skönt att det gick över. Vi fick ju covid igen nu i nov för fjärde gången, och det tog lång tid innan man kände sig någorlunda, feber o yrsel bla.
    En trevlig tjugondedag Knut önskar jag dig! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju äldre man blir så blir man mer sjuk i biverkningar, verkar det som. Risk finns. Jag är inte helt OK än, men det bättrar sig.
      Stor kram!

      Radera
  8. Skönt att få vaccineringen avklarad, kan man slippa biverkningar så är det ju bäst, hujeda mej.
    Tack för dessa vackra vinterbilder, underbart. :)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte få biverkningar alls, men det här går ju över. Huvudsaken är att jag är skyddad.
      Ha det!

      Radera
  9. Ja, dessa vackra dagar är det fint att komma ut en sväng. Härliga bilder från din runda. Och här i huvudstaden har det också varit fin blå himmel med lite takdropp så en känsla av vår trots att det är januari.
    Ja, detta med att bli lite hängig efter en vaccination är ju inte ovanligt men hoppas du nu är pigg igen.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har vi haft flera vackra dagar nu. Synd bara att jag är så rädd för halkan trots att jag har icebugs på.
      I morgon är säkert en bättre dag.
      Kram!

      Radera
  10. Fint plogat och ni har inte så jättemycket snö.
    Iskristaller är fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som idag, har vi ännu mindre snö, men förrädiskt halkigt!

      Radera
  11. Jag tänkte jag skulle fika där då jag besökte Lidköping. Men jag kom nog fel tid, utbudet var lite begränsat just då. Det blev fika på Nordpolen i Vara i stället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nordpolen är ju exklusivt fantastiskt!

      Radera
  12. Nya stadens torg är vackert både vintertid och sommartid, då jag var där och minns de blommande rabatterna.
    Jag brukar bli jättedålig efter vaccin, men inte så denna gång, konstigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohm ja. Torget är alltid vackert men finast sommartid!
      Kram!

      Radera