söndag, januari 14, 2024

Himmel đŸ”„

God kvÀller!
Fast bilderna Àr inte frÄn denna kvÀll utan frÄn i fredags eftermiddag. NÀr jag försiktigt tog mig ut för att slÀnga skrÀp sÄ upptÀckte jag en begynnande solnedgÄng med rosa skimmer. Wow!

SÄ hÀrligt att se nÀr himlen brinner! Detta kan ju aldrig ett svartvitt foto ersÀtta.

Nej, idag hade jag sÄ trÄkigt att jag tog en sjukresetaxi bort till jouren hÀr i stan. Tydligen hade fler tÀnkt den tanken sÄ det var 15 nummer i kö före mig. AlltsÄ vÀldigt mÄnga fler skor Àn de som syns pÄ bilden.

Jag bad om ett munskydd för det var ett vÀldigt snörvlande och hostande bland de vÀntande. Min vÀntetid blev ÀndÄ rÀtt sÄ OK, den blev 2,5 timme och ett vÀldigt fint mottagande av sjuksköterskan, som sÄg om mitt sÄr.

SkÀmt Ätsido, sÄ har jag ett sÄr som inte vill lÀka. Jag skadade mig under hemresan den 3 januari och ville kolla sÄ att det inte utvecklades till sepsis. Nu fick jag bekrÀftat att det inte var nÄgon infektion, skönt!

Nu fÄr jag repa kraft för jag har en intensiv vecka framför mig. Inte nog med att jag har en del administrativt privat, jag har ocksÄ Vasa Orden arbete plus Ärsmöte och fest. Och sÄ flera MOD.historier pÄ gÄng, fint!

Trevlig kvĂ€ll med ljus och kĂ€rlek till mina medvandrare đŸ™đŸ»

18 kommentarer:

  1. Det var ju en rejÀl vÀntetid det, hujeda mej men vad ska man göra?
    Bara att bita ihop.
    Skönt att det inte var en infektion dÀr, absolut.

    Den dÀr himmelen var helt underbar, tack för att du delade med dig till oss lÀsare.

    Ha det bÀst Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. VÀl vÀrt besök. Akuten Àr ju nedlagd hÀr i stan och inte ville jag Äka till Skövde, bevare mig vÀl. SÄ nöjd ÀndÄ!
      Ha det fint Micke!

      Radera
  2. Vackra bilder! SÄ fint att se. Och just sÄ hÀr har det glÀdjande nog sett hut Àven i huvudstaden i veckan.
    SÄ fint att ditt sÄ verkade ok och lika bra att fÄ det bekrÀftat frÄn "sÀker kÀlla". Visserligen lÄng vÀntetid menen sitter ju ÀndÄ inomhus och fÄr hjÀlp-
    Hoppas nu sÄret lÀker bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och i morgon Àr det lÀge att kolla upp sÄret igen pÄ vÄrdcentralen.
      Tack för din omtanke.
      Kram!

      Radera
  3. Go morgon đŸ€— skönt Du fick sĂ„ret kollat och Din vecka verkar bestĂ„ av trevligheter och roligheter ❣️
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja, min vardag Àr blandad med lite av varje, sÄ det rullar pÄ.
      Kram!

      Radera
  4. Vilka enormt vackra bilder av den rosa/röda himlen.
    Klokt att du anvÀnde munskydd i vÀntrummet. Hoppas att sÄret lÀker som det ska.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÀr solen skiner, gÄr upp eller gÄr ner, dÄ kan det vara vÀldigt vackert, sÄ roligt om jag hinner fÄnga detta.
      Kram!

      Radera
  5. HÀrliga bilder, otroligt vackert, den himlen fotade jag med ,-) Bor ju lÄngt bort frÄn dig, sÄ kul. Precis sÄ, som om himmelen brann!
    Skönt att fÄ sÄret kollat, det Àr ju mÄnga som fÄr sepsis nu lÀser man. Riktigt otÀckt!
    Bra med munskydd! Tycker det hostas och snörvlas överallt.
    Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt under kontroll, kan jag sÀga. Lite trött pÄ kylan, men men.
      Kram!

      Radera
  6. Vilka fantastiskt vackra bilder pÄ den fina himlen!
    SÄ bra att du fick ditt sÄ omsett och vet nu att det inte Àr infekterat. Det kÀnns tryggt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr roligt om jag lyckas med fotona.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Vackra himmelsbilder! LÄng vÀntetid, men skönt att fÄ veta att sÄret inte Àr infekerat
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ÀndÄ vara glad Ät att inte behöva Äka till nÀsta stad för akuten, dÀr hade vÀntetiden varit mÄnga timmar, minst dubbelt upp.
      Kram!

      Radera
  8. LillaSyster2024-01-15 19:12

    Vilken tur att du gick ut med skrÀpet nÀr himlen var som vackrast!
    Bra att du kollade upp sÄret, men vÀntetiden Àr ju helt galen. Ha nu en bra kvÀll, jag ska fortsÀtta i min bok. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken tur đŸ„° Det handlar om rĂ€tt sĂ„ kort stund att kunna fĂ„nga.
      Kram!

      Radera
  9. Fantastisk himmel!
    TrÄkigt med sviter av en besvÀrlig resa. Skönt att det inte var nÄgon infektion.
    Jag har ocksÄ haft administrativa dagar, skönt att fÄ det undan.
    Sköt om dig och stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick mitt sÄr pÄ ett vÀldigt dumt stÀlle, dÀr jag inte har underhudsfett. DÀrför har det krÄnglat.
      Tack och kram!

      Radera