onsdag, januari 17, 2024

Massa köld och snö 🥶❄️

Snön är inte bara vit och vacker. Den ger prövningar också. Detta var i måndags, då jag var tvungen faktiskt, att gå ut och handla. Jag drog min stora dramaten och det bitvis genom oplogad snö. Tungt som fasen.

Jag tycker nog att man borde vara mer rädd om sina cyklar än att låta dem stå ute i ur och skur året om. Det finns faktiskt cykelutrymmen i källarna.

Nu går ju inte jag till någon källare mer och inte cyklar jag heller så... Karin Monark står fortfarande inlåst i källaren. Sigge El Batavus flyttade ju för ett halvår sen.

Igår var en bra dag trots 20 minusgrader. Jag satt med i möte halva dagen och sen blev jag och några till hembjudna på kaffe med våfflor och hembakad bulle.

Idag går färden till vårdcentralen för koll av mitt sår på benet. Minus 1 grad och snöfall, frågan är transporten, om den lyckas.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Så mycket snö ni har! Här snöar det också men vi har inte alls fått så mycket. Förstår inte varför man inte sätter sina cyklar i avsedda förråd. Det hade jag självklart gjort.
    Hoppas det går bra på vårdcentralen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många är vårdslösa och det finns förråd.
      Det gick bra på vc! Kram!

      Radera
  2. Hoppas att transporten går bra så att du kommer iväg som tänkt. Här ska det visst bli ett riktig busväder i dag igen. Det är tur att det ännu finns lite att plocka ur frysen.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, taxin kom en timme i förväg, så god marginal, allt gick som en klocka.
      Kram!

      Radera
  3. Förstår att mattransporten var lite besvärlig. Hoppas att dagens resa funkade, rots snön. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mattransport i detta vädret är inte roligt.
      Kram!

      Radera
  4. Jag hoppas Du tog Dig till vårdcentralen och att såret blivit omskött ❣️
    Snöoväder är inte det roliga med vintern 😅
    Att låta cykeln stå ute är vårdslöst kan ju jag tycka 😇 men kanske 🤔 har inte alla tillgång till cykelförråd.
    Drygt 20 minus och vi har fått påfyllning av snö ❄️ det blir snösvängen för J när han har jobbat klart.
    Ha en så bra onsdag Du nu kan kram❣️ åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, transport och besök funkade bra.
      Kram!

      Radera
  5. Ja, mycket snö är det. Och givetvis knepigt att få hem mat från butiken. Många rullväskor, "dramaten" har ju också ganska små hjul.
    Även här är det mycket snö och en del extra kom i natt. Ska ha bokklubb här hemma i morgon men hade tursamt nog fått mat och dryck hem innan snön kom.
    Vad trevligt med extra kaffekalas efter mötet igår.
    Hoppas också att besöket på VC gick bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite svårt att planera matleveranser, hämtningar osv. För mig blir det nästan från dag till dag, beroende på väder och form.
      Men idag funkade allt.
      Kram!

      Radera
  6. Samma väder som vi ,-) Cyklar gör jag inte vintertid.
    Mysigt att träffas och äta våfflor ,-)
    Hoppas såret läker fint!
    Härliga bilder.
    Ha det bra! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har cyklat även vintertid i alla år. Har haft dubbdäck då.
      Såret läker så småningom. Sitter lite dumt till bara.
      Kram!

      Radera
  7. Jösses så mycket snö ni har, jo vi ligger nog inte långt efter, riktig vinter har vi! Hoppas du tar det lugnt när du är ute och går, dubbar på fötterna ;-) Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu räcker det med snö! Jag har icebugs när jag är ute och tar myrsteg 🥰
      Kram!

      Radera