fredag, januari 19, 2024

Snögubbe ifrån Ed

En eftersläntare igen! Nästan för en månad sen så byggde ena barnbarnet denna snögubben. Och det på självaste julafton, då de hade snöat riktigt ymnigt och var go kramsnö. 

Jag åkte upp till Ed i Dalsland på torsdagen före jul, ifrån ett halvt om halvt snöslaskigt Lidköping och steg av på Eds station i drivor av snö, massor! Och det höll i sig hela jul.


Samma barnbarn, Elin, byggde också en snölykta. Så fint! 

Det är inte jag som har tagit korten, det är äldsta dottern och svärsonen som bistått mig med bloggfoder.
Jag hann inte, då jag drog vidare på juldagen till dottern i Värmland.

Önskar er alla en fin helg. Själv har jag förberedelser och i morgon väntar årsmöte och fest på Vasa Orden av Amerika. Vi blir väldigt många och detta ser jag verkligen fram emot.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

24 kommentarer:

  1. ,-))) Vilken härlig snögubbe! Så fin. Och snölykta, det var ett tag sen jag gjorde sån.
    Vilken fest du ska ut på,-)
    Förstår att du ser fram emot den!
    En fin Helg hoppas jag att du får! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en härlig fest och nu har jag finat mig så gott det går i hår och naglar.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Tänk så roligt det var förr när barnen byggde snögubbar och snölyktor. Jag tycker att dagens barn verkar vara dåliga på det. Det är sällan men ser vare sig det ena eller det andra i trädgårdarna.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, även jag har byggt snögubbar och snölyktor, faktiskt.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  3. Tjusig snögubbe =)
    Så mysigt att tända en snölykta.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur, visst är det!
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Så kul att Din Elin gjorde en snögubbe ☃️
    Här har vi massor av snö men inte en enda dag med ”kramsnö” hittills ☺️
    Ha en härlig helg kram ❣️åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon gjorde både snögubbe och snölykta.
      Ha det så himla gott, kram!

      Radera
  5. Finn lykta. Men nu känns det som om man vill slippa snön... även om det är lite fint. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också slippa snön nu. Allting går i snigelfart och med lite fallrädsla, trots icebugs.
      Tack detsamma!

      Radera
  6. Jag har inte byggt någon snögubbe än. Planerar dock att göra det med barnen när snön börjar töa. Så fint med snölyktan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, visst! Det är ju barndomsminnen!

      Radera
  7. älskar snölyktor ⛄️

    SvaraRadera
  8. Snögubben är fin, riktigt fin. Snölyktan stämningfull...det är ju fint med snö när man kan skapa gubbar och lyktor av den.
    Snart är januari, vintermånaden slut...sen bara februari kvar innan det blir vårmånad. Otroligt så snabbt det går.
    Ljus och kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta mitt barnbarn Elin, hon älskar vinter sen barnsben, så för henne var det en glädje att bygga detta.
      Fast jag, mormor, jag vill ha vår, jag!
      Ljus och kärlek!

      Radera
  9. Så mysigt med snö av detta slag, snö är ju ett bra byggnadsmaterial helt klart.
    Jättefina bilder du fick där, toppen.

    Ha de bäst nu Gerd. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, Micke! Mycket roligare med snögubbar och snölyktor än snöbollar (och som på min tid som barn, med stenar i, inte kul).
      Tackar och detsamma!

      Radera
  10. Så mysigt med både snögubbe och snölykta!
    Vilka trevligheter som väntar i morgon så det förstår jag att du ser fram emot.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu är den trevliga lördagen kommen!
      Kram!

      Radera
  11. Vilken glad snögubbe!
    Ha det så roligt i helgen!
    Varm Kram

    SvaraRadera
  12. Fina vinterbilder och en härlig snögubbe. Och visst är det skönt med en vit vinter.
    Här är det också vitt och var det även under julhelgen. Roligt öfr barnen att åka både pulka, skidor och skridskor. Många kan ju inte åka skidor eller skridskor idag, vilket ju är synd. Men med gröna/bruna vintrar så är det ju knepigt.
    Önskar att du får en riktigt rolig festkväll,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vitt är ju skönare än slask. Men jag är rädd för ishalka.
      Nu gick gårdagen bra och det var festligt och kul.
      Tack och go kram!

      Radera