söndag, januari 21, 2024

Julen ut, efter Knut

Den här julbocken har väntat väldigt länge på att bli publicerad hos mig i min blogg. Äldsta dottern var i Karlstad före jul och julhandlade och fotade den här fina bocken.

Själv har jag nu plockat bort den lilla jul som jag hade hemma.

I veckan tog jag mig äntligen tid till att fina och fixa till mig lite inför kommande festen.

Igår lördag, så var jag då uppklädd och klar.

Årsmöte inom Vasa Orden av Amerika och senare efterkapitel med vacker dukning.

Maten var mumsig, riktigt läcker. Hjortstek med kantarellsås, gele, potatiskaka med västerbottenost/ädelost och grönsallad.
Kakan till kaffet blev en hallonbakelse! Mmmm, så gott alltihop, proppmätt!

Idag söndag skriver vi 1 plusgrad, snön har smält bort en del och det är förmodligen snorhalt. Jag som behöver gå till affären och handla...

Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Vilken god och trevlig kväll det blev! Så maten! Den såg ut att vara helt i min smak :D

    Önskar en fin söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En toppenkväll, tycker jag!
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  2. Trevligt! Gott! Gå försiktigt! Brodadr på! Kram

    SvaraRadera
  3. Smaskens till sista slicken 😋 hjort är gott 🤩
    Sån härlig kväll Du fick en riktig fest 🥂
    Gå försiktigt och ta det lugnt❣️
    Minus 17 hos mig vilket är 15 grader varmare än igår 😅
    Ha en fin fortsättning på denna söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen smaskens! Rätt uppfattat!
      Jag gick aldrig ut idag, vågade inte för halkan.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Så fin du gjorde dig inför festen och så god maten såg ut!
    Ta det försiktigt om du måste gå ut i halkan. Här är det någon plusgrad i dag, så snön sjunker i alla fall ihop lite.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Men jag tvekade, jag gick inte ut i ishalkan, inte värt det.
      Kram!

      Radera
  5. Så trevligt med fest! Och maten lät väldigt god. Förstår det blev en rolig kväll. Och så fint festklädd du var. Och är det fest så är det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart trevligt och gott, måste jag säga. Så nöjd.
      Kram!

      Radera
  6. Det där hornförsedda djuret gillar jag, fanns en sådan på ett ställe vi besökte för några år sedan, den tycktes gilla mig då den följde efter mig runt gården hela tiden vi var där, ståtlig varelse.

    Kan man stanna inne när det är halt så ska man väl göra det antar jag, men måste man gå ut så måste man väl.

    Tillönskar dig en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Getter är sköna. En gång hade en kompis två getter. De hette Tim o Tej.
      Var ute igår, skitbesvärligt, men jag måste handla mat ju.
      Tackar, även denna dag har gått.

      Radera
  7. Den bocken var ju helt otroligt söt! ,-) Så snäll den ser ut!
    Ja vi har fått det svinhalt helt plötsligt! Så var försiktig!!
    Så tjusigt du är, kul att få klä upp sig , vilken fest! Förstår att du blev proppmätt ,-) ser festligt ut. Ha det fortsatt fint! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extremt jobbigt det där att kunna handla utan bil. Att gå utan att ramla och sen dra maten hem i detta väglag, det är bara usch.
      Festen var kul!
      Kram!

      Radera