onsdag, januari 24, 2024

Onsdag den 24 januari 2024

Allt är i sin ordning. Fontänerna är fixade. Snön ligger där och en vacker, men kall och blåsig dag. Jag var på väg hem från frissan i fredags och tog snabbt ett par kort innan busshållplatsen.


Så här har det sett ut ett bra tag i och med renoveringen av fontänerna. Det här kortet tog jag nu i november förra året.

Så var jag då åter igen på såromläggning på vårdcentralen. Vad jag förstår så kan det hålla på ett tag till.
Jag skadade mig på underbenets ovansida, alltså skenbenet, där inget underhudsfett finns, som kan hjälpa läkningen.
Idag skriver vi den 24 januari 2024, men för 12 år sedan, tisdagen den 24 januari 2012, så tog min älskade Pusselbit sitt sista andetag och jag såg själen flyga iväg.

Jag vet att du har Frid och nu spelar jag vår älskade låt.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Gissar att snön är borta nu. så fantastiskt att ha haft en pusselbit i sitt liv. Förstår att du saknar honom. ( Tror f.ö. att jag inte skulle kunna bli någons riktiga pusselbit, är alldeles för taggig i kanterna för att passa helt med någon. så det får glappa lite.... : ) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön är inte helt borta men regnet gör väl att den försvinner ännu mer.
      Ibland är det den naturliga kemin mellan två människor som gör det hela. Jag har aldrig upplevt detta fenomen tidigare. Men jag kunde förstås diskutera med egen åsikt....

      Radera
  2. Sår just där är inte helt lättläkta nej så det är bra att du får det omsett.
    Att det redan gott tolv år sedan din pusselbit somnade in <3 Ja, den tiden...

    Önskar en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, besvärligt.
      Tiden springer iväg, kan knappt tro det.
      Kram!

      Radera
  3. Vi har våra minnesdagar den här tiden på året. I dag skulle Åke ha fyllt 96 år.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi Ingrid!
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  4. Har lyssnat, väldigt vacker låt, fin titel, brusa högre lilla å, rörande.
    Förstår att du saknar. Att finna en pusselbit är otroligt. Att mista sitt livs älskade måste vara otroligt smärtsamt.
    Så vackra bilder, många fina skulpturer ni har!
    Hoppas såret läker, ett sår på skenbenet, inte bästa stället, men att de tar hand om dig och ser till att såret läker fint!
    En extra varm Kram till dig ! Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han var inte min pusselbit direkt ifrån början, men vi smälte samman ganska så fort ändå. Härligt.
      Tack, fina Primrose 💖

      Radera
  5. ❣️ ❤️❣️
    Kram åsa

    SvaraRadera
  6. LillaSyster2024-01-24 15:43

    Brusa högre lilla å, det är en favorit. Tänker lite extra på dig idag. Kram

    SvaraRadera
  7. Så bra att du får såret omlagt och att det ses till. Lätt hänt med sepsis.
    Jam saknaden förstår jag finns men också fina minnen.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Nu lever jag på minnen och goda middagar. Och lite körsång. Var just iväg ikväll.
      Varm kram!

      Radera