lördag, januari 27, 2024

Lördagens återblickar

I torsdags var jag iväg på en liten vift till PRO här i stan för en fika och att få ut den vinst som jag förärats i november, men inte kunnat hämtat förrän nu.

Jag passade på att ta några bilder av tåginstallationen, men då utan belysning såklart mitt på dagen.
Jättehäftig grej!

Mitt eget foto, när jag stod och väntade på taxin, den jobbiga sena kvällen den 3 januari.

Detta foto har jag lånat av PRO i Lidköping. Jag hade ingen möjlighet att fixa en sån bild själv.

Min gårdag tillbringade jag helt och  hållet inomhus. Vädret visade sig vara snö- och regnglopp och ingen höjdare. Jag tar mina ärenden idag istället.

Då passade jag på att både döstäda och leva mig in i mammas ett gammalt fotoalbum. Bidrog lite till släktforskningen genom att fota av bilder och skriva några kommentarer i vår "Lars Johan Lindbloms ättlingar". Tiden går fort när man bläddrar i gammalt, hjärnan jobbar.

Trevlig helg med Ljus och Kärlek 🙏🏻

30 kommentarer:

  1. Tågbilderna🤩
    Så fina 🤩
    Gamla bilder är intressanta och bäst är det när nån som vet har skrivit vem det är på bilden ❣️
    Ha en så bra lördag Du nu kan kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man önskar att så vore, det där skrivna orden.
      Tackar och kram!

      Radera
  2. Jag tyckte jag såg detta lok intill stationshuset när jag var där för några veckor sedan. Väldigt fin bild du fotade på loket på kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det såg du säkert. Obs, den vackraste bilden hade inte jag tagit, den är lånad av PRO.

      Radera
    2. Jag menar den näst sista bilden.

      Radera
  3. LillaSyster2024-01-27 15:26

    Att bläddra i gamla album är verkligen kul och tiden bara försvinner. Vilket fint lok =)Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud så intressant och vad tiden flyger! Jag har bläddrat även idag.

      Radera
  4. Japp! Gamla foton, dem kan nan titta på länge. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
  5. Fint tåg det där, säkert inga förseningar där iallafall. ;)
    Ibland är det bättre att stanna inne än att ge sig ut om man inte absolut måste.
    Bra tänkt tycker jag.
    Släktforskning är kul tycker jag, spännande.

    Ha det bäst Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, tåget står still och njuter av omgivningen. Alla kommer med så småningom.
      Idag gick det att bege sig ut, det gjorde jag, men blott lite grand, hade näsan i minnena fortfarande.

      Radera
  6. Men vilka fina tåg. Samt så trevligt att hänga med PRO. Perfekt att få umgås och ha det trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, kul att hänga med andra och att vara lite social. Skadar inte alls.

      Radera
  7. Annorlunda lok lyser i mörkret.

    SvaraRadera
  8. Så vackert den där tåginstallationen måste kvällstid med alla ljus.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid och jag har tillbringat helgen med nosen i fotoalbumen.
      Kram!

      Radera
  9. Vilken fin installation tåget är och så fina bilder på det.
    Tiden går väldigt snabbt när man fastnar i minnenas arkiv som till exempel fotoalbum. Så bra att du kunde bidra till släktforskningen med bilder.
    Kram
    Znogge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har sedan länge förstått att släktforskning tar oerhört mycket tid. Nu lägger inte jag så mycket på det men bidrar med lite då och då. Intressant.
      Kram!

      Radera
  10. Vilken fin tåginstallation. Den såg inte så rolig ut i dagsljus men så fin i mörker när den lyser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju. Det ska komma till sin rätt!

      Radera
  11. Ett riktigt coolt tåg! Åh, vi skulle verkligen behöva röja i vårt källarförråd, undrar när det ska bli av?
    Ha en fin start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Röja eller döstäda, två olika ord för att få bort onödigheter. Tar tid!
      Kram!

      Radera
  12. Loket är ju helt fantastiskt,-)
    Album, tur att det finns sånna. Har precis tittat i ett med många bilder av mina föräldrar, vilken känsla, jättekul att se .
    Vilka minnen det skapar.
    Ha det så fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tankar och ord!
      Kram!

      Radera
  13. Vilket fint lok och det kommer ju än mer till sin rätt när det är belyst.
    Ja, fotoalbum ger en fina minnesbilder och är ju verkligen ett stycke historia. Förstår att du fastnade här.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, alla lysande installationer har varit vackra, och jag har nog sett de flesta vid det här laget, men det dröjde.
      Kram!

      Radera
  14. Kul med PRO utflykt.
    Fina tågbilder.
    Jag håller också på att döstäda, fast det går långsamt just nu.

    SvaraRadera