lördag, mars 07, 2020

Mina bokmärken v.10 - Lördag

Jag har sparat ett lyckönskningskort, som hängde på en tjusig blomsterbukett, som jag fick av min älskade Pusselbit Sigge 1999. Jag hade klarat en kurs i Förvaltningsrätt på högskolan i Uddevalla. Det bokmärket säger mig så mycket kärlek.

Kanske BPHannele och Agge eller någon mer kan visa bokmärken.


Lördag idag, hur spenderar du denna dag? frågar Orsakullan.
Jag svarar, att det är lugnt. Bloggen sover lite, då jag har en del MOD-arbete som häpar. Datorn är snabb men kanske inte jag, just i detta läget, innan allt är på plats.

Jag köpte ett supportpaket gällande i tre år, där som installation av olika produkter ingick. Jag köpte ett nytt Officepaket och ett antivirusprogram.  Gamle ASUS har gått till begravning och jag har fått ett USB-stick av det lilla som var kvar. 

Det är Orsakullan som håller i temat "Mars 31 dagar" varje dag. 

5 kommentarer:

  1. Ett bokmärke som får Dig att minnas... kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort och så fint minne. Förstår att du blir glad av att se det.
    Önskar dig en skön lördag.
    Kan förstå att du och datorn behöver lite tid tillsammans för att vänja er vid varandra. Mycket nytt blir det ju.
    Valde, när min dator behövde bytas att köpa en ny Mac och den är jag ju bekant med. Men visst blev det ändå en hel del nytt att ta till sig.

    Här ska vi ha vänner på middag i kväll så jag ska ordna med en god 3- rätters middag. Så det blir i stort sett eftermiddagens aktivitet. Började dagen med en promenad på 5 km så lite energi har jag fyllt på med.

    Önskar dig en fin lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint och kärleksfullt minne <3 Jag förstår att du vårdar det ömt.

    Kram och god lördagskväll!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint gratulationskort! Din Sigge var nog mäkta stolt över dig:-)
    Här sken också solen idag, och det gick att sitta på balkongen med en bok, fast med vinterkläder på.
    Så himla smart av dig att att köpa ett supportpaket till Hans-Petter. Det är väl värt pengarna. Grejerna blir ju inte lättare nuförtiden, bara krångligare, även om självaste datorerna blir bättre och snabbare. Fast de håller inte lika länge som de gjorde förut...

    SvaraRadera