söndag, mars 08, 2020

Skyltsöndag v 10 Internationella kvinnodagen o en Fråga

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
Tidigt uppe och gör mig i ordning för att cykla bort till Kyrkans gård och vara kyrkvärd. Jag kanske klarar mig från regnet, hoppas.

Här är den andra skylten från inlägget med PUMP.

Kretsloppsodlade tomater från Pekka, de var verkligen goda!
En fiskodling som inte mådde så bra, där gick odlaren till att ha fiskarna på land och bevattnade tomaterna med fiskvattnet. Friska fiskar och friska tomater!


 Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Idag borde Orsakullans fråga vara om jag firar Internationella kvinnodagen. Nu gör jag inte det, firar du?
Och jo, jag kollade allt Melodifestivalen ändå, där som frågan var, om rätt låt vann 😀 Jag tycker nog det. Jag hade Anna Bergendahl som favvo och tvåa hade jag The Mamas. 

Jag såg att jag missade en fråga den 5 mars, då jag bara hade mobilen. Om jag har digital brevlåda? Yes, det har jag haft i många år. Jag sköter väldigt mycket elektroniskt.
Ljus och kärlek

11 kommentarer:

  1. Fina skyltar!! Kretslopps tomatodling är nytt för mig. Tack för förklaringen =) Hoppas att tomaterna inte smakade fisk =0
    Jag måste lyssna på Sveriges mello bidrag=) Bra att ha en digital brevlåda!!
    Trevlig söndag som kyrkovärd <3 Kram

    SvaraRadera
  2. HAHA Pastorsex det var ändå galet roligt måste jag säga :-p.
    Så kul att du tycker rätt låt vann :D. Det är ändå lite kul så där när man känner extra för ett bidrag som går vidare :).

    SvaraRadera
  3. Han övergick till att ha fiskarna på land och dom blev friska? Jag trodde fiskar krävde att vara i vatten... ;-)

    Patorsex-skylten är hur bra som helst :-D

    Jag tycker egentligen inte att det fanns nån "rätt låt", men hejade ändå mest på The Mamas. Nästa år tror jag att jag struntar i Schlagern...

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med tomaterna och historien bakom den. Skrattade gott åt första skylten. Extra passande idag på kvinnodagen.
    Firar kvinnodagen gör jag inte men jag uppmärksammar den varje år.Vad gäller "Mellon" hade vi den på i bakgrunden. Är inget fan av den, utom förra veckans mellanakt som jag tycker var suverän.
    Vi hade vänner här på middag och spelade senare sällskapsspel. Men vi såg resultatet.
    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Missade! Pastorsex! Riktigt rolig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt skyltat som vanligt hos dig.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  7. Den skylten ger dubbla budskap vill jag lova. Kram

    SvaraRadera
  8. Fina både tänkvärda och roliga underfundiga skyltar.
    Jag firar inte, försöker istället vara jämställd människa årets alla dagar.
    God fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  9. Fiskarna... förstod inte, Du har kanske tänkt förklara en annan dag :)

    Bra skyltat och roligt med pastorsex :D

    kram

    SvaraRadera
  10. Första skylten var en höjdare och genererade ett riktigt gott skratt:-)
    Peckas tomater - vilken rolig idé och framgångsrik dessutom. Jättekul! Extra plus att tomaterna är packade i kartong och inte är inplastade.
    Å så himla kul att man kan ha s*x på pastorsexpeditionen. Det borde attrahera fler att gå med i Svenska Kyrkan:-)))))

    Nej, den Internationella Kvinnodagen hade jag missat totalt om inte fler bloggare hade påmint om den. En himla tur att det faktiskt finns en Internationell Mansdag också. Infaller den 19 november i år.

    Hade satt på tvn igår kväll för att inte missa sista delen av "Erkännandet", så jag såg att The Mamas vann och lyssnade på låten. Säg som så, de kommer inte ha en chans i Rotterdam... tror jag.

    Tusen tack för en rolig skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Roliga skyltar, den översta, charmig ,-) och pastorsex...ja ,-)))
    Gillade verkligen bidragen som kom etta eller två, men hade Anna Bergendahl som en av mina absoluta favoriter ,-)
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose och hoppas du missade regnet ,-)

    SvaraRadera