onsdag, juli 22, 2020

Den prunkande blomstertid



Bilder tagna från torget i Lidköping. Visst är det vackert?
De är inte dagsfärska utan tagna för drygt en vecka sedan. Jag brukar ibland sätta mig på en parksoffa och filosofera. Kolla folklivet.

Orsakullan vill att jag berättar om en lek som jag ofta lekte som barn. Jo, Bro bro breja, stockar och stenar, alla mina renar, är en av dem!
Kan vuxna människor ha bästisar? Jo, absolut, jag har!

Jag tänkte ta lite paus från sociala medier några dagar, i alla fall från Blogglandia. Men jag återkommer.
Ljus och kärlek!

13 kommentarer:

  1. Visst är det en ljuvlig grönska nu. Och fint att slå sig ner i en park och titta och njuta av det vackra.
    Önskar dig en fin paus. Ha det gott!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Du får verkligen se färggranna blommor. :) Brukar också ibland bara slå mig ner på en ledig parkbänk under en promenad eller dylikt och bara andas in natur, blommor, fint väder osv. Kram!

    SvaraRadera
  3. Du har väldigt vackra omgivningar och de där rabatterna är verkligen prunkande. Vilken färgprakt!
    Ha en skön onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med - jättevackert! :-)

    Ha en skön paus!

    SvaraRadera
  5. Så mycket vackra blommor och färger.
    Ha en bra paus
    Kram

    SvaraRadera
  6. Finfina blomster.

    Klart vuxna kan ha bästa vän, jag har ju min bästis från skoltiden kvar, vi har varit bästisar under en herrans massa år :)

    Ha en skön paus, kram

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder av fina blomster.
    Klart att vi också kan ha bästisar, fast vi kanske inte kallar dom det precis, utan väninnor, eller kompisar.
    Hoppas att då får en finfin ledighet då och välkommen tillbaka.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  8. Blomsterprakten är helt fantastisk och löjtnantshjärtan(?) är så vackra. Tänk om de doftade också.
    Lidköping är verkligen en blomstrande stad med Stadsparken och nu även på torget.
    Klart man kan ha bästisar som vuxen. Bästis låter förresten betydligt mera "ungdomligt" än väninna;-)
    Hoppas du gör nåt roligt under din "bloggsemester" och att du får sol och värme. Enjoy!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig blomsterprakt i din stad!
    Bor bro breja känner jag väl igen för den lekte vi också.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vackert i Lidköping. Brukar vara där vartannat år på sommaren, har vänner i trakten lite utanför. I år kommer de till oss. Bro bro breja..jo de minns man :) Vi lekte mycket och hade god fantasi. Bästisar kan man ha hela livet. Fast jag läste bäbisar, så jag blev lite fundersam :)

    Trevlig paus från blogglandia, hoppas de blir extra trevliga dagar.

    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Vackert, ni har det så fint i Lidköping att jag mycket väl kan åka dit en dag ,-)
    Ser verkligen mysigt ut. Ja skulle själv ha sagt bro bro breja! ,-) Den var vanlig ,-)
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera