mÄndag, november 02, 2020

Glad mĂ„ndag 😀 2 november

Tidig morgon och jag önskar alla en glad mÄndag, trots att regnet kommer att falla hela dagen.

SÄ hÀr startade jag gÄrdagens morgon, med att tÀnda ljus och fortsÀtta invigningen av nya koppar frÄn HöganÀs och Rörstrand.

Orsakullan: Nu Àr det mörkt pÄ kvÀllarna, hur kÀnner du inför det? SjÀlvklart saknar jag ljusa sommarkvÀllar, men det Àr bara att finna sig i att lysa upp mörkret med myslampor och ljus.

Idag ska jag snart ivĂ€g med cykeln till Ögonkliniken. Är tacksam över att fĂ„ komma dit, men ingen hit att cykla i regnet, fĂ„r jag sĂ€ga.

Det Àr bloggvÀnnen Carita som tycker att vi ska muntra upp mÄndagarna lite extra.

Ljus och kĂ€rlek 💞

14 kommentarer:

  1. God förmiddag och Glad mÄndag önskar jag dig ocksÄ Gerd!
    Hoppas det gĂ„r bra med besöket pĂ„ Ögonkliniken och att regnet hĂ„ller upp en stund.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glad mÄndag blev det onekligen nÀr jag tittade in hÀr hos dig Gerd! Solrosor i hjÀrtat, solrosor i sinnet önskas dig hela dagen och medvind bÄde pÄ cykeln och pÄ ögonkliniken.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Glad mÄndag till dig med! Hoppas det gÄr bra pÄ ögonkliniken.

    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Cykla i regnet, inget vidare kan jag tÀnka mig.
    Var försiktig med alla vÄta löv, de Àr sÄ förrÀdiska.
    Jag borde gÄ till en ögondoktor, börjar se otydligt, men jag vÄgar mig nÀstan inte in till storstan i dessa tider.
    Fina och hÀrliga koppar.
    Bra idé att tÀnda ljus. Det gjorde vi ocksÄ vid frukosten i morse.
    Var rÀdd om dig Gerd.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  5. Glad mÄndag!
    Vilka fina koppar du har ,-) SÄ mysigt bordet o frukosten ser ut, ja man fÄr hitta pÄ lite extra mysigt hemma.
    idag sitter vi inne o vÀntar pÄ testet och myser ,-)
    Hoppas det gÄr bra att komma till ögonkliniken, och att det gÄr jÀttefint!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Ser mysigt ut dÀr vid ditt frukostbord! Hoppas det gÄr bra hos ögonlÀkaren.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Cykla i regn Àr inte trevligt alls. Man blir sÄ hemskt vÄt!
    Hoppas att det gÄr bra pÄ ögonkliniken.
    Glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Man blir verkligen glad av dom hÀrligt gula blommorna! Hoppas regnet upphör innan du cyklar ivÀg.

    Ha en fortsatt glad dag!

    SvaraRadera
  9. Skönt att starta dagen i lugn och ro. Vad roligt med kopparna. Har sex stycken liknande frÄn HöganÀs som Àr i bruk dÄ och dÄ. Men vi som du alternerar. Mest blir det vÄra vackra Iittala/"Taikka" muggar som kommer fram. Tror du har liknande.
    Fint med besök hos ögonkliniken men kÀmpigt att cykla om det blÄser och regnar.
    Önskar dig en bra mĂ„ndag.
    BlÄst och regn hÀr ocksÄ.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Glada mÄndagen nu lider, men jag önskar dig en god fortsÀttning pÄ dagen, att besöket pÄ ögon gick bra och att du fixade cykelturen dit och hem! Vackra solrosor och fint dukat med tÀnda ljus gör en stor del av dagens glÀdje - inte bara pÄ mÄndagar :-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas det gick bra för Dig pĂ„ Ögon och att Du inte regnade bort.

    Solrosor Àr hÀr ett minne blott.

    Höstmörkret Àr absolut inget glÀdje för nÄn.

    kram

    SvaraRadera
  12. Det ser sĂ„ gott ut med dina smörgĂ„sar sĂ„ nu blev jag riktigt hungrig. Hos mig lyser mina novemberkaktusar upp i grĂ„rusket som det varit idag. Men vi hade 15,1 grader i Jönköping idag. Den varmaste novemberdagen pĂ„ 121 Ă„r sa de i nyheterna. Jag har bloggat ett par dagar nu och ska verkligen försöka göra det den hĂ€r hösten och vintern. Det hjĂ€lper att orka den tuffa tiden vi lever i, tror jag. Önskar dig en skön kvĂ€ll!

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Den röda koppen med pricken gillar jag skarpt:-)
    Hoppas du inte blĂ„ste bort pĂ„ vĂ€gen till Ögonkliniken. HĂ€r blĂ„ste det nĂ„t sĂ„ fruktansvĂ€rt och regnet kom frĂ„n alla hĂ„ll. Gissar att du blev aningen blöt, men huvudsaken Ă€r ju att besöket förhoppningsvis gick bra.

    SvaraRadera
  14. Gula blommor och goda smörgÄsar blir man glad av :-)
    Kramar och tack för att du Àr med i Glad mÄndag!

    SvaraRadera