tisdag, november 24, 2020

Tisdag om Livet

Ibland kan jag tänka. när jag varit ute en sväng: Tvättade jag verkligen händerna? Det blir som ett mantra 😁

Såhär kan det vara med pandemin. Kristian 61, lider av sviterna efter Corona varje dag sedan sju månader tillbaka. Hav respekt!

"Det spelar ingen roll vem tusan som sitter vid makten för jag måste tvätta händerna, hålla avstånd och avstå från allt jag inte är absolut tvungen till. Så är det bara."

På våran gård.
Orsakullan: 1) Hästar är något som... jag inte alls trivs med. De är mysiga att titta på, men jag har en otrolig respekt.

2) Livet är för kort för att... inte unna sig. Jag har gjort 74% av 100 och de sista 26 ska jag banne mig...

Ha en go tisdag i gråvädret 💖 Ljus och kärlek 🙏  

8 kommentarer:

  1. Hösten är här, men vi kämpar på.
    Jag har, också förut, varit lite pedantisk då det har gällt att tvätta händerna, men för min Mysing har det blivit nya vanor.
    Vi tar en dag i taget och håller avstånd.
    Vackra höstlöv du har fångat.
    Var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar stövlarna - snygg färg! :-)

    Ja, nog måste vi ta dessa regler och förordningar på allvar. Det handlar om liv och död...

    Ha det fint och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  3. Visst är det viktigt med avstånd och att tvätta händerna. Log lie när jag tänkte på hur dåligt det tydligen tidigare varit med det i Sverige. Under åren vi bodde i Peking, alltså 2007-2010 var det självklart med denna handhygien överallt och att tvätta händerna noga i minst 30 sekunder. De yngre barnen sjöng första versen av "Blinka lilla stjärna" när de tvättade. Så ibland är vi sena här- Har sett liknande handhygien sedan den tiden på många ställen i Asien.
    Sedan vad som är absolut nödvändigt varierar ju från person till person. För mig, är det så länge jag kan, nödvändigt att röra på mig och vara ute. Blir jag smittad så blir jag. Jag är dock inte rädd.
    Och att unna sig , ha det bra och göra det man tycker om är viktigt. "Man kan ingenting ta med sig när man går.."Jag har gjort det och jag fortsätter med det. Ser att du också gör det. Jag har nog gjort det till 90% så det är inte mycket kvar.
    Stor kram och trevlig tisdag.

    SvaraRadera
  4. Det är så olika hur vi tänker och tycker då det gäller covid19,
    jag fick höra idag att jag träffar så mycket folk som kan sprida smitta att jag inte borde kunna uttala mig om hur andra beter sig.
    Jo yes Elin går i skola, Brisa är här och J jobbar... men det är ju sånt som är nödvändigt, skolplikt och nödvändighet att få en inkomst så vi kan fortsätta leva.
    Men enligt mig behöver vi inte lämna kommunen, träffa folk utifrån.
    Åsele är en av fyra kommuner med färre än 15 smittade och det ska vi vara aktsam om.
    kram

    SvaraRadera
  5. Vanligt folk och då menar jag vuxna och äldre som man träffar på samhället eller i affärerna är allmänt väldigt respektfulla och går ur vägen för att hålla avstånd. Hur det är med ungdomarna vet jag egentligen inte, för de är inte ute samma tider som jag, men förmodligen är det där det brister.
    Ha en skön tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Det gäller verkligen att ha respekt och alla måste verkligen förstå det. Genom att slarva äventyrar man även andras säkerhet och det är inte okej.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  7. Första bilden är en riktig färgklick! En helt suverän bild med de klara färgerna.

    Ja, om man ser C-19 utvecklingen i Sverige och i världen så borde nog alla ha förstått allvaret. Men självklart finns det människor som är odödliga...

    Håller med Ditte. Hur var det egentligen ställd med hygienen i Sverige och andra länder innan C-19?

    SvaraRadera
  8. tycker jag tvättar och tvättar händerna.
    Att inte ha respekt för andra när det gäller corona är så dåligt, respektlöst. Man vet aldrig hur den tar. tycker vi i Sverige är otroligt dåliga på att visa hänsyn, det trängs och många tänker att dom inte blir smittade. Inte en tanke på andra, och vårdpersonalen, plus hur många som kan få riktig vård om det behövs!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera