mÄndag, januari 25, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 Sommarminne

Hej mÄndag! Jag funderade över vilken bild jag ville visa, som man blir glad av, som smittar av sig liksom. Vad fick jag upp dÄ i arkivet?

Jo, den första gÄngen pÄ ett halvÄr som jag fick trÀffa ett utav barnen! Jag glömmer aldrig nÀr Àldsta dottern Jessica kom i sin lilla röda bil i slutet av juni. Hur vi öppnade skumpan pÄ balkongen och bara njöt. VÀrmen och solskenet flödade. Jag hade varit isolerad frÄn allt sedan den 10 mars. Förutom videotrÀffar dÄ.

Sedan har vi trÀffats en gÄng till och jag har trÀffat yngsta dottern tre gÄnger. Det finns hopp. Och med vaccin, Ànnu mera hopp.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀

Orsakullan frĂ„gar: Det Ă€r underskattat med... en kopp varm choklad!
Min bĂ€sta vĂ€n... det har skiftat under Ă„rens lopp. Just nu har jag flera vĂ€nner som jag kan lita pĂ„ och ha roligt tillsammans med. Men det finns en bĂ€stis.

Idag Àr jag kallad till tandlÀkaren för röntgenundersökning och lite tandhygien. Jag har aldrig varit rÀdd för varken lÀkare eller tandlÀkare, men nu Àr jag rÀdd för Covid-19. Men de har bÄde munskydd och visir, sÄ jag fÄr tro pÄ det goda.

Ljus och KĂ€rlek 🙏 

10 kommentarer:

  1. Verkligen en bild man blir glad av att se :-)

    Lycka till hos tandis idag!

    SvaraRadera
  2. Vilken hÀrlig bild! Verkligen en bild och minne att bli glad av. Jag förstÄr att kÀnslan hÀr nÀr din dotter kom och ni sÄgs efter sÄ lÄng tid var speciell.
    Lycka till hos tandis och visst gÄr det bra. Jag Àr ju hos lÀkare och pÄ rehab nu och dÄ men jag Àr aldrig orolig. Men sÀkrare kan man ju vara efter andra dosen vaccin.
    Visst finns det hopp. Absolut!
    Stor kram och trevlig mÄndag.

    SvaraRadera
  3. En underbar bild! Å visst finns det hopp! Hoppas det gick bra hos tandlĂ€karen idag.
    MÄ sÄ gott.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det gÄr bra vid tandlÀkaren. PÄ ett sÄnt stÀlle borde de ju vara experter pÄ hygien kan man tycka.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Fin glad bild <3

    Nu hoppas vi pÄ en sommar dÄ vi kan umgÄs med nÀra & kÀra utan risk för smittspridning.

    TandlÀkaren Àr inte min favorit men de borde vara experter pÄ god hygien.

    kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild du delar med dig pÄ din nÀra dotter. Jag förstÄr att det Àr guld vÀrt att fÄ trÀffa sina barn. Jag lÀngtar sÄ mycket!!!
    Lycka till hos tandlÀkaren!!
    Kram <3

    SvaraRadera
  7. Vilken hÀrlig bild och vilket fint sommar minne! Helt klart en bild av att bli glad av :D

    Kram

    SvaraRadera
  8. HÀrligt med en glad och somrig bild frÄn i somras. NÀstan sÄ att man fÄr vÄr- och sommarkÀnslor trots snön som faller ned dÀrute. Gissar att det blir nÄgra besök hos dig Àven den hÀr sommaren som det ser ut just nu.
    TandlÀkarbesked - ja, de har ju alltid bÄde munskydd och visir, Ätminstone min tandis och hygienisten. SÄ det blir nog bra.

    SvaraRadera
  9. FörstÄr din rÀdsla, inte roligt med tandlÀkarbesök i dessa tider, jag vet.
    HĂ€rligt bild som inger hopp!

    SvaraRadera
  10. Vilken hÀrlig glÀdje och vÀrdefullt minne du delar med dig av.

    Nu hoppas vi pÄ att vi snart kan ana ett slut pÄ Covid-19 som pÄverkar oss alla pÄ ett eller annat sÀtt. HÀr pÄ Malta fÄr vi inte gÄ ut utan munskyddoch alla barer Àr stÀngda. För övrigt inga restriktioner och man har börjat vaccinera de som Àr mest utsatta.
    Kramar frÄn Malta & Ta vÀl hand om dig!!

    SvaraRadera