mÄndag, januari 11, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 21-01-11

Glad morgon, peppar jag mig sjĂ€lv idag. Det ska snöa och blĂ„sa idag men jag ska motivera mig sjĂ€lv att gĂ„ ut en svĂ€ng Ă€ndĂ„. Eller, ja, bara gĂ„ ut Ă€ndĂ„ 😁

Bilderna Àr frÄn mellandagarna i julas i VÀrmland. Vi tidsbokade ett besök pÄ en gÄrdsbutik.

SÄdana hÀr fina grejor hade de pÄ loftet. Hur mycket fint som helst och inga rövarpriser. Mycket smakfullt allting. Denna bild har jag visat men den hör liksom till inlÀgget, sÄ den tÄl en repris.

HÀr var det nÄgra roliga ljusstakar i form av fötter. Jag har sett sÄdana förut, tror i nÄgons blogg.

JodĂ„, lite saker i ljusvĂ€g och en diskborste i trĂ€ fick följa med hem, nĂ„got minne ska man ha, Ă€ven om man har allt vad man behöver 😂

Nedan en bild tagen ifrÄn fÀrden. Vi fick ta Zuzuki-jeepen, dÄ det hade vrÀkt ner snö och vi körde bitvis pÄ sÀmre vÀgar, sÄ det var lite hoppelihopp, haha.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀

Orsakullan frÄgar: NÀr skattar du dig sjÀlv som lyckligt lottad? Att just jag fick en sÄdan stor och fin familj och i stort sett har hÀlsan. Jag ser det sÄ.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

8 kommentarer:

  1. Familjen och hÀlsan betyder verkligen allt!

    Kram och glad mÄndag till dig :D

    SvaraRadera
  2. HÀrligt med lite glÀdje pÄ mÄndagar. Idag behövs det speciellt. HÀr Àr det +4, regn och blÄst! Det fÄr bli en innemÄndag idag!
    Jag tycker om fotljusstakarna! Det Àr kul att fynda ibland.
    Kram och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Att kunna se det positiva i vardagen Àr en vÀldigt fin egenskap.
    kram

    SvaraRadera
  4. Att ha fÄtt tre friska, vÀlskapta och vÀlartade barn, Àr vÀl den största gÄvan man kan fÄ.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. En utflykt piggar ju alltid upp. Ljusstakarna i form av fötter hade jag med pÄ min blogg för ett tag sedan. Jag fotade dem dÀr de stod i fönstrer i hemma hos en familj hÀr pÄ Söder. Jag gillade dem verkligen. Och ett par inköp fick du ju med dig hem. Kul det ocksÄ Àven om man i sig har det mesta och lite till.
    HÀr snöar det men jag hann ut en runda pÄ ett par timmar innan dess och dÄ var det nÀstan sol.
    Önskar dig en trevlig mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. AlltsÄ tvÄ av fötterna hade fÄtt följa med mig hem kan jag sÀga. SÄ himla coola.
    HÀr började det snöa klockan 15:30, inklusive snöstorm. Helt normal för januari, om det inte Àr en grön vinter vill sÀga som ifjol. Var smart nog att göra alla inköp idag, sÄ slipper jag utsÀtta mig för bÄde snö, blÄst och kyla imorgon.

    SvaraRadera
  7. Man Àr verkligen lyckligt lottad nÀr man har barn och familj. Det Àr det vÀrdefullaste som finns. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig butik. DÀrifrÄn hade jag inte heller kommit ut tomhÀnt.
    HÀlsa och familj, sÄ viktigt.

    SvaraRadera