söndag, januari 10, 2021

Skyltsöndag ⚠️📵

Vad är det för en dag? Jo, det är skyltsöndag! Just det, som vår inspirerande bloggvän BP, håller i 😀 Håll tillgodo med färska skyltar!

Igår tog jag mig en vända fram till centrum och lite runtomkring. Tanken var inte bara motion utan kolla de sista minuterna av torghandeln och även kolla in fotomotiv.

Kolla, kolla! Solen sken! Så här hittade jag det gamla rådhuset i skinande sol och ganska blå himmel, så glad jag blev! Döpte om dagen till Glad lördag 😁

Ja, ni har väl sett sedan förut, att det står GOD JUL i stora bokstäver framför rådhuset? Nu fotade jag av vilka som tillverkat detta fina.
En del elever på Industriprogrammet Svets 2010 står för dessa trevliga. Tack för det!

Julgranen stod kvar i sin prakt men den fotade jag inte nu.

Jag tog en bild av konstverket Ungdom, som går under namnet Konst i Lidköping.

Här är ytterligare ett konstverk i serien Konstverk i Lidköping, nämligen Delfinfontän och det finns två stycken likadana på torget.

Snott ifrån nätet, av "Brodera ut texten" som skrev:
"Tänkte köra den här kursen i vår igen. Ingen som anmälde sig sist. Intresset för att vara kursledare visade sig dock vara enormt" 
😂 Alltså, p.g.a. Corona så har vi fått nya vitsar. Det började med toapapper...

Orsakullan frågar: Vad har du i koppen? Jag svarar, kaffe!

I eftermiddag har jag telefonmöte med styrelsen för Vasa Orden av Amerika. Så nu ska jag läsa in mig på frågorna.

Vitt på backen och grått i luften idag. Ljus och kärlek 🙏

14 kommentarer:

  1. En trevlig skyltvandring och fint lördagsväder! Hoppas du har en bra dag idag också! Här snöar det ...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul skyltvandring :) ja kaffe här med :) hoppas det är bra med dig fina Gerd önskar dig en skön söndag kram

    Evas blogg

    SvaraRadera
  3. Jag har, eller rättare sagt hade, kaffe i koppen. Det är livets elixir som får fart på mig på morgnarna.
    Lycka till med dina uppgifter för Vasa orden!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat! God Jul-skylten är himla läcker :-)

    Själv sitter jag här med te i både kroppen och koppen :-D

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Så skönt med en promenad och snyggt skyltat som vanligt. God Jul-skylten är verkligen fin.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  6. Vilken glad lördag och mysig skyltsöndag =)
    Tänk vad sol och blå himmel får en att må bra=) Vilka fina motiv på skulpturer!!
    Bara älskar dessa vitsord och vilken bra ide att ingå i en oro kurs.
    Ta hand om dig och kram <3

    SvaraRadera
  7. Fina skyltar och alltid skönt med en tur ut. Och att kombinera promenad med att leta skyltar är ju jättebra.
    Extra trevligt med solen och det vackra vädret. Kanske snart dags för God Jul att tas bort. Verkligen fint att de som tillverkat skylten har sina namn med.
    Kändes lite kallt för de avklädda skulpturerna här.
    Helgkurs i ord? Kul tanke. Och humor är alltid välkommet.
    Har varit ute ett varv på 5 km men tar nog en runda till Just nu snöar det rejält men det är bara att klä på sig.Ska ta en vända med ena dottern och det är alltid trevligt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Tycker nästan att vi idag ser att ljuset är på väg tillbaka... annars är januari jämngrå 😴🥱
    Bra skyltat och skönt med en kombinerad motion och skylt tur 😊
    Kram 🤗

    SvaraRadera
  9. Gillar att Industriprogrammet fått vara med svetskompetens på fina GOD JUl där i rost och fått en platta med sina namn. Det är kultur och konst det också! Som skulpturer där :-)
    Humor i kris är en stor tillgång! Brodera ut texten är helt underbar! Driva med det eländiga är nästan som ett verktyg att bearbeta.
    Önskar dig en fin vecka Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, den där helgkursen var ju kul :-)
    Saknar du förmåga att måla upp skräckscenarion, hahaaa!!!
    Du har varit aktivare med att fota skyltar än vad jag varit - jag bara glömmer hela tiden och snart är arkivet tomt. Måste skärpa mig! Det var lite lättare då man ännu reste, då blev det många skyltar - men resor? Vad är det?

    SvaraRadera
  11. En mycket trevlig vandring bland dina skyltar. Önskar dig en trevlig vecka :)

    SvaraRadera
  12. Bilden på Lisch fina rådhus där du prickade in flaggstången precis i mitten är fantastisk. Så mycket lite, lite sol kan göra. Man blir ju sååååå glad:-)
    Glad blev jag också över de rostiga bokstäverna till "Gog Jul". Snyggt! Bara killar som deltog i industriprogrammet - lite synd att tjejer uppenbarligen inte satsar på sådana yrken.

    Den första skulpturen gillar jag, medan den andra är konstig. Inget fel på delfinen, men figurens överkropp är oproportionerligt lång jämfört med hans ben. Det ser liksom konstig ut.

    Helgkursen i oro - hahaha! Undrar om fler skulle anmäla sig idag;-)

    Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  13. Fina skyltar, och jag hade inte sett GOD JUL skylten tidigare, det passar ju så bra in där vid rådhuset.
    En helgkurs i oro, jag tackar ja, vi har nog oro så det räcker i dessa tider, haha!
    Å visst har vi kaffe i koppen!
    Må så gott!
    kram

    SvaraRadera
  14. Det är dags att plocka ner God Jul skyltarna nu i veckan.
    Man kan undra vad deltagaravgiften är på kursen? Nä, jag ska inte anmäla mig att gå runt och oroa sig i parti och minut blir inget bättre av och inte mår man bra av det heller.

    SvaraRadera