onsdag, mars 10, 2021

GĂ„ husesyn 🏡

Gomorron, solsken och -5 grader!
 
Om jag lidit av lÀttja nÄgra dagar, sÄ blir det andra bullar idag. Jag ska strax ivÀg med min usla axel till Fysrehab och se vad som göras kan. Min trÀning har hittills inte hjÀlpt ett dugg utan jag har fÄtt mera ont.

Ja, sĂ„ ett Ă€rende pĂ„ stan, sen hem för att ta emot ett sjuksköterskesamtal telefonledes, ingen videođŸ„ 

Fast helt overksam har jag sjĂ€lvklart inte varit. Mina vĂ„rkĂ€nslor ville flytta pĂ„ en fĂ„tölj, som blev en lĂ€s- och stickhörna nu 📚

Det gĂ„r lĂ„ngsamt fram men det gĂ„r Ă€ndĂ„ fram och massvis med garn har jag liggandes pĂ„ lut pĂ„ olika stĂ€llen som "bra att ha"đŸ§¶

Video ja, jo jag var uppkopplad pĂ„ Zoom igĂ„r med Team Transplantationskirurgi, spĂ€nnande. Den hette "Organdonation - Den mest naturliga (naturlika) behandlingen". 
LĂ€karen Bo-Göran Ericzon förelĂ€ste förnĂ€mligt, Visste ni att enĂ€ggstvillingar har samma slags vĂ€vnad och behöver sĂ„ledes ingen avstötningsmedicin gentemot varandra vid transplantation till varandra?! 
 
Ljus och KĂ€rlek🙏

10 kommentarer:

  1. TrÄkigt att inte rehabiliteringen har hjÀlpt nÄgot alls=(
    Alltid kul att fÄ en inblick var nÄgonstans manbhar sin favorit plats vardagligen. Det lÄter Àven som du har mycket tid att göra med Team transplantation kirurgi.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du fÄr bra hjÀlp sÄ du blir bra i axeln snart!

    Vilken fin socka :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. SÄ trÄkigt att du inte blivit hjÀlpt av behandlingen. Hoppas de hittar nÄgot annat som passar dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. HÀrligt med en lÀs- och stickhörna att sitta och njuta i. Man mÄste inte var fullt aktiv hela tiden, om man inte vill.
    TrÄkigt att behandlingen inte hjÀlper. Lycka till idag!

    SvaraRadera
  5. SÄ trÄkigt att det inte hjÀlpt. Hoppas det finns nÄgon annan metod eller hjÀlp att tillgÄ.
    SÄ mysigt med en lÀs- och stickhörna!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  6. Inte hjÀlpt nÄgot med behandlingen lÄter inge vidare. Har du hÄllit pÄ lÀnge?
    Kanske byter de behandling idag dÄ? LÀttja gör gott!
    Trivsam plats du har dÀr :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ibland blir det vÀrre efter trÀning pÄ grund av att man varit för orörlig tidigare inte trÀningsvÀrk direkt utan nerverna blir retade och protesterar.
    Jag hoppas Du fÄr bra hjÀlp idag.
    Kanske Ă€r stickningen en bov i dramat đŸ€” min mor kan t ex inte virka lĂ€ngre dĂ„ hon fĂ„r ner vĂ€rk i hĂ€nder av att hĂ„lla i virknĂ„l och det hon nu virkar, nĂ„n sorts spĂ€nning... sa sjukgymnast nĂ€r hon var dit.
    Skoj att se lite frĂ„n Ditt hem 😍
    Kram

    SvaraRadera
  8. Trist att din rehab inte verkar. Hoppas de kan fÄ nÄgon rÀtsida pÄ det hela. Jag gÄr nu till Fysrehab tvÄ gÄnger i veckan och trÀnar tvÄ gÄnger i veckan hemma och har nu efter en mÄnad börjat skönja viss förbÀttring. Denna trÀning tillsammans med att jag gÄr (trots smÀrta) gör att ryggen inte stelnar till. Jag har gjort bÄde magnetröntgen, datortomografi och ultraljud sÄ de kan sedan följa vad som hÀnder och hur. KÀnns bra. (Minns inte om du gjort dessa undersökningar nyligen.)
    Perfekt att möblera om och full fart pÄ stickandet har du. SÄ fint det blir.
    Vad intressant med en zoomförelÀsning om organdonation Àr ju ocksÄ vÀldigt aktuellt för dig pÄ olika sött. Detta med enÀggstvillingar visste jag. Intressant Àr det. Men vÄra döttrar Àr tvÄÀggstvillingar sÄ det gÀller inte dem.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas det gick bĂ€ttre hos Fysrehab den hĂ€r gĂ„ngen. Annars kan jag rekommendera en kortisonspruta som löser problemet för alltid. Åtminstone gjorde den det hos mig.
    Ska bli intressant att höra hur telefonsamtalet gick med sjuksköterskan i BorÄs. HÄller tummarna att Àven det gick bra.
    Raggisarna med det lustiga mönstret Àr jÀttefina och passar fÀrgmÀssigt perfekt till stolen;-)

    SvaraRadera
  10. det ser sÄ trivsamt ut med stickning, min son har stickat mer Àn jag...

    SvaraRadera