torsdag, mars 11, 2021

Internationella vĂ€rldsnjurdagen och glada besked😍

 Idag Ă€r det den Internationella VĂ€rldsnjurdagen, som alltid firas andra torsdagen i mars. Andra torsdagen i mars donerade jag en njure till dottern Sarah, men dĂ„ var datumet den 12 mars, sĂ„ pĂ„ datumet Ă€r det sex Ă„r sedan i morgon! 

IgÄr var jag först till Fysrehab och dÀr fick jag lite lÀttare övningar att trÀna pÄ plus att jag ska kontakta vÄrdcentralen för vidare instruktioner om smÀrtan. Jag Àr inte röntgad pÄ Är och dag. Jag tror pÄ framgÄng.

Jag tog en sightseeing i stan för att leta vackra motiv, men sÄ kallt om fingrarna nÀr jag skulle anvÀnda kameran.
Åkte sen till Instabox (sĂ„ smart) och plockade ut min bestĂ€llda vara, en laddningsplatta att lĂ€gga mobilen pĂ„.  

VĂ€l hemma igen sĂ„ fick jag samtalet frĂ„n sjuksköterskan pĂ„ Njurmottagningen i BorĂ„s. 
Ett jĂ€ttefint samtal med bara bra besked. Alla mina vĂ€rden Ă€r i topp och det Ă€r jag fantastiskt glad över, nĂ€stan sĂ„ jag blev lite yr, haha😍

Idag Ă€r det rejĂ€lt ruskvĂ€der, det stormar, snöar och har sig. Jag gick ut en svĂ€ng pĂ„ balkongen och tittade till det, snabbt in igen. SĂ„ hade Sarahs Diego gjort ocksĂ„. Utanför dörren, lyfte pĂ„ benet och in igen, haha. AlltsĂ„ hundvĂ€der😂

Ljus och KĂ€rlek🙏

14 kommentarer:

  1. Usch för hundvÀder!!
    Det krĂ€vs bĂ„de mod och vilja att donera sitt organ. Vilket fint minne och ett bra val att dela med dig din njure till din dotter Gerd ♡
    Ha en bra dag sÄ gott det gÄr i snöstormen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Allting gott dÄ hos dig! Minnesdagar av den kalibern och bra vÀrden dÀrtill, ta dig en fest Gerd, jag vinkar över i snöyran :-)
    Det blir bra med VÄrdcentral kontakt för dina axel- ha en fin dag i snöyrablÄsten.
    HÀr ska klÀderna pÄ och jag ska ut mot VÀnern, i ovÀder ska trollen ut :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det Àr verkligen en dag att fira! HundvÀder hÀr med i allra högsta grad. Snö och blÄst! Kram

    SvaraRadera
  4. TÀnk att det redan har gÄtt sex Är. Jag minns det mycket vÀl, utredningarna och annat... Grattis till utmÀrkta vÀrden och en fantastisk insats för din dotter.

    Kram och god torsdag <3

    SvaraRadera
  5. HÀr ska det ocksÄ bli ovÀder fram pÄ dagen och just nu blÄser det enormt.
    SÄ skönt att det kÀnns hoppfullt efter besöket pÄ Fysrehab.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Sex Är! TÀnk att det gÄtt sÄ lÄng tid... Stort GRATTIS till er bÄda, bÄde idag och i förskott till imorgon :-)
    Grattis ocksÄ till dom fina vÀrdena!

    Ha en toppendag!

    SvaraRadera
  7. SĂ„ skönt allt var i sin ordning och Du gjorde det bra - Ă€ven om det Ă€r nĂ„got de flesta förĂ€ldrar antagligen skulle göra för sitt barn, hoppas jag - sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ fantastiskt att Du gett Din dotter livet inte bara vid födseln utan Ă€ven en gĂ„ng till... En fantastisk mamma ❤️
    Har hört att ofta Àr det mamman som Àr lÀmpligaste donatorer, vet inte om det Àr sant.
    Grattis till Er bÄda som fick en nystart pÄ livet för sex Är sedan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fint att du fick lÀttare övningar och ska kollas upp. KÀnns ju som om det Àr nödvÀndigt att man vet exakt var felet ligger för att du ska fÄ hjÀlp pÄ bÀsta sÀtt.
    TÀnk, hela sex Är sedan. Minns sÄ vÀl frÄn bloggen nÀr du donerade din njure.
    Fint med ett sÄ positivt samtal frÄn Njurmottagningen i BorÄs. Bara att glÀdjas.
    Önskar dig en fin torsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. HĂ„ller med alla de andra ”talarna”, stort Grattis för att allt Ă€r bra med dig och Sarah! En fantastisk sak du gjorde för henne, verkligen en hĂ€rlig nystart för er bĂ„da!
    Ha en fortsatt toppendag!!
    Kram đŸ„°

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till dina fina vĂ€rden. Perfekt livförsĂ€kring! Å vilket sammantrĂ€ffande att du donerade din njure andra torsdagen i mars. DĂ„ Ă€r det lĂ€tt att komma ihĂ„g donationen:-)
    SkitvÀder hÀr med, fast först efter cirka klockan 16 idag. höll pÄ att blÄsa bort pÄ parkeringsplatsen som Àr ett blÄshÄl hÀr.

    SvaraRadera
  11. Grattis till att alla vÀrden Àr perfekta och att du mÄr sÄ bra ... ja Grattis till Sarah ocksÄ sÄklart!
    JÀttefina bilder frÄn din vackra hemstad!
    Kram

    SvaraRadera
  12. starkt att donera en organ, man vill ju att ens barn mÄr bra.

    SvaraRadera
  13. SÄ skönt att vÀrdena var bra!
    Fantastiskt med din donation.

    SvaraRadera
  14. Underbart att höra att dina vÀrden Àr bra <3
    MOD!

    SvaraRadera