mÄndag, augusti 09, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 9 aug

God och glad mÄndag! Jag bjuder pÄ ganska sÄ fÀrska bilder.
Den första Àr en skylt men jag tycker den passar bra idag. Dessutom har jag lekt en hel del pÄ besöket i VÀrmland. Fanns ju en vÀldigt leksugen tjej dÀr, fylld med humor, sÄ jag har skrattat.

Denna bilden Àr ocksÄ vÀrmlÀndsk. Blommorna fanns vid potatislandet.

Carita Ă€r inspiratör😁 till temat Glad mĂ„ndag.

Orsakullan: Bokklubb eller bokcirkel? Bokklubb, dÄ jag Àr med i Storytel med möjlighet till att lyssna eller lÀsa pÄ lÀsplattan, supernöjd.

Idag skiner solen men igÄr eftermiddag kom vÀrldens skyfall med hagel, regn och Äska och mitt kvarter blev en ö i stan. Jag tittade ner i kÀllaren och det var inte sÄ farligt ÀndÄ och nu har det mesta runnit bort. Ska ta mig till andra huset och tvÀttstugan snart, kanske bÀst ta stövlarna pÄ ifall.

Ljus och KĂ€rlek🙏

14 kommentarer:

  1. Oj vad vatten ja det Àr sÄ trist med allt detta som hÀnder i naturen överallt ha en fin dag fina Gerd kram <3

    SvaraRadera
  2. HÀrligt glada bilder! Ja, utom den sista dÄ...

    Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
  3. SÄ skönt att vattnet runnit bort och jag hoppas att det inte stÀllde till alltför stor skada.

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  4. Oj sÄ mycket vatten ni fÄtt in. Jag suktar efter regn, men sÄ hÀftiga skyfall för inget gott med sig.
    Glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Men usch, sÄ mycket vatten ni har fÄtt in. Hoppas inget blivit förstört
    Kram

    SvaraRadera
  6. Svar: Klyktattare Àr en ursprungligen jÀmtsk nedsÀttande benÀmning pÄ person frÄn VÀsternorrlands lÀn.

    Öknamnet klyktattare uppstod nĂ€r bilarna i VĂ€sternorrlands lĂ€n fick lĂ€nsbokstaven Y (en klyka) pĂ„ sina registreringsskyltar. Epitetet förekommer Ă€n idag. BenĂ€mningen lĂ€r först ha tillkommit de vĂ€sternorrlĂ€nningar som gav sig upp med bil i de södra lappmarkerna för att plocka bĂ€r, enligt informanter frĂ„n Strömsunds och Örnsköldsviks kommuner

    SvaraRadera
  7. Regn 🌧 som orsakar översvĂ€mning inomhus Ă€r inte ett dugg roligt 💧
    HĂ€rligt att Du kommer sĂ„ bra överens med Ditt ”bonus”barnbarn ♥️
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst Àr det en glad mÄndag! Och jag tycker nog de flesta dagar Àr det. Ofta blir ju dagarna vad man gör dem till.
    Trevligt med bÄde mycket lek och blommor. BÄda piggar upp-
    Oj, vilken översvÀmning! Och vilket ovÀder. Skönt att det verkar ha dragit bort.
    Önskar dig en fin mĂ„ndag
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Oj! SĂ„ mycket vatten - tur det runnit undan!
    Glad mÄndag Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den dÀr skylten med barnen blir man ju vÀldigt glad Ät!
    Mindre kul med vatten i kÀllaren men du Àr glad för att det minskat dÀr ÀndÄ :-) Du klarar dig med stövlarna pÄ!

    SvaraRadera
  11. Den gamla affischen Ă€r sĂ„ fin, kult! Å visst kan man leka Ă€ven som vuxen! Man SKA till och med göra det, för om man tappar barnasinnet kan man lika gĂ€rna bestĂ€lla kistan pĂ„ en gĂ„ng;-)
    Fick ni sÄÄÄÄÄÄÄ mycket regn! OtÀckt. Iofs regnade det hela dagen hos oss ocksÄ igÄr, men varken med Äska eller hagel. SÄg en blixt idag, men den var lÄngt bort liksom mullrandet. Femton minuter sol pÄ det och en relativt blÄ himmel nu ser lovande ut inför morgondagen:-)

    SvaraRadera
  12. Hoppas vattnet runnit bort i kÀllaren nu, trist med översvÀmningar!
    Fin bild pÄ lekande barn, kul att ni fann varandra du och den unga tjejen i VÀrmland!
    Glad mÄndag som snart blir tisdag!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  13. USCH DESSA ÖVERSVÄMNINGAR! SĂ„ jobbigt och sĂ€kert mycket som blir förstört.
    Tacka vet jag dina vÀrmlÀndska blommor.

    SvaraRadera
  14. JÀtteglad skylt, sÄnt skyfall har jag sluppit hittills, det var mer strilande lÄngvarigt i Lördags. Men du fick till en hÀftig bild pÄ katastrofen.

    SvaraRadera