tisdag, augusti 10, 2021

Trees on Tuesdays 🌳 och att vĂ€lja

God morgon! GÄrdagen blev helt OK. Vattnet hade runnit bort ifrÄn kÀllaren och det var inga problem att nyttja tvÀttstugan.

Men jag har sett en del bilder pÄ hur störtskuren stÀllde till det med extrapool vid lilla COOP i nÀrheten, sÄ att RÀddningstjÀnsten fick rycka ut.

HÀr Àr den gamla grusvÀgen, som gÄr mellan husen, som det yngsta paret i familjen Àger. De bodde först i den lilla röda stugan, som numera hyrs ut och nu bor de i det stora vita huset.

Jag visar ett fÀrskt foto pÄ rönnbÀrstrÀden pÄ min gÄrd. De Àr pÄ gÄng, men inte riktigt Àn.

Jag ville jÀmföra med den hÀr prakten, som jag sÄg i VÀrmland.

Det hĂ€r ville jag ocksĂ„ visa. 
Oh, wow! En riktigt gammaldags lyftkran! Den siktade nog mot stjĂ€rnorna, för den nĂ„r trĂ€dtopparna och lite tilll😁

Orsakullan: Om jag mÄste vÀlja... Livet bestÄr av stÀndiga val, sÄ det dÀr valet kan vara likavÀl svÄrt som lÀtt. I de flesta fall lÄter jag magkÀnslan bestÀmma eller sÄ "sover jag pÄ saken". Satt just och valde ut foton till inlÀgget och vill att det ska bli perfekt.

Nu har jag just kommit hem frÄn en promenad till mataffÀren och fyllt pÄ förrÄden hÀr hemma. SÄ nu Äker kaffehurran pÄ och pinfÀrskt bröd till det.
Ljus och KĂ€rlek🙏

8 kommentarer:

  1. SÄ skönt att vattnet hade runnit undan sÄ att du fick tvÀttat som du skulle. Skönt dessutom att fÄ handlat sÄ att förrÄden Àr fyllda igen.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Se dÀr ja! DÀr kom din lyftkran ocksÄ pÄ bloggen :-)
    Skönt att vattnet hade gett sig av frÄn kÀllaren!

    Ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  3. Jag skryter ocksÄ med ett dignande rönnbÀrstrÀd.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Inte mycket till rönnbÀrstrÀd skryt hÀrifrÄn mig i dagslÀget.
    Din Sarah bor helt underbart.
    Tur vattnet rann undan dÀr i kÀllaren och Du kunde tvÀtta som det var tÀnkt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! HÀr hos oss har nog rönnbÀren kommit lika lÄngt som i VÀrmland- Lite vemodigt men de lyser ju upp och vi Àr ju inne i augusti.
    Verkligen en imponerande lyftkran men kan tÀnka mig att den idag Àr mest till "lyst".
    Ja, val gör man ju nÀstan hela tiden. Och ibland blir det rÀtt och ibland skulle man kanske valt annorlunda.

    Hoppas du har en bra dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Det finns sĂ„ mĂ„nga fina trĂ€d ❣
    Jag borde titta in hos Orsakullan nu - jag var med i hennes utmaning en gÄng.

    SvaraRadera
  7. HÀr pÄ landet börjar rönnbÀren ocksÄ lysa upp, Àr hösten pÄ vÀg dÄ mÄnne?
    Fina ljuvliga foton, och en lyftkran kommer BP att gilla!
    Ha en fin kvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ditt rönnbÀrstrÀd Àr verkligen imponerande. Paula visade ocksÄ upp ett rönnbÀrstrÀd idag. Hur var det nu igen - mÄnga rönnbÀr Àr lika med en kall vinter eller var det tvÀrtom...
    Att ni fick sÄdana regnmÀngder! Vi klarade oss, Àven om det regnat hela dagen idag, men kvart i fyra kom solen:-)
    Lyftkranen Àr sÄklart helt i min smak. Undrar vad den gör dÀr. Ska den lyfta upp bÄtar pÄ land eller...

    SvaraRadera