onsdag, augusti 11, 2021

Onsdag 🛒 glĂ€dje mitt i veckan

Onsdag den 11 augusti idag, nu rusar tiden ivÀg. Jag vill inte att augusti ska ta slut.
Intressant, nĂ€r jag skriver Onsdag i rubriken, sĂ„ kommer en kundvagn automatiskt upp som förslag. 

Nu handlade jag igÄr morse och jag har inga bestÀmda dagar för nÄgonting lÀngre. Inga fasta punkter som trÀning eller möten av olika slag. Jag lever livet pÄ en pinne men mÄnga saker hÀnder runt mig.

Jessicas dotter förbereder studier, Thomas förbereder barnafödsel och Sarah förbereder den nyanlÀnda flickan för skolgÄng.

Orsakullan: MÄnga val i livet, vad vÀljer du? Idag vÀljer jag glÀdje. Mitt 19-Äriga barnbarn Elin har kommit in pÄ utbildning till sjuksköterska i Karlstad och har nu fÄtt ett centralt boende, hurra!

Ljus och KĂ€rlek🙏

9 kommentarer:

  1. Haha! Lustigt med kundvagnen! PÄ "min" tid var det torsdagar som gÀllde för storhandlingar, men sÄnt kan ju Àndras.

    SĂ„ fint det blommar hos dig!

    Stort grattis till Elin i dubbel bemÀrkelse :-)

    Ha en finfin liten lördag.

    SvaraRadera
  2. GlÀdje Àr ett bra val!
    Hm ... en kundvagn sÄdÀr bara ... nÄgon som tycker du ska handla kanske. :)
    Grattis till Elin som kommit in pÄ önskad utbildning och dessutom hittat bostad! HÀrligt!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har missa nÄgra dagar hos dig p g a att jag varit pÄ resande fot, men har nu lite tid att titta in hos dig.
    Du verkar ocksÄ rört pÄ dig. Skönt med lite mer frihet.
    Stora onsdagskramar!

    SvaraRadera
  4. Vilka hÀrliga förberedelser i de olika familjerna. GlÀdjande och roligt!

    Kram och ha en fin onsdag <3

    SvaraRadera
  5. SÄ roligt att ditt barnbarn har planer för framtiden.
    Jag önskar henne all lycka till.
    Blir det shopping i dag kanske?
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. HĂ€rligt för Din Elin med bĂ„de lĂ€genhet och börja pĂ„ en sĂ„ viktig utbildning 👍 hipp hipp hurra đŸ„ł nu vet jag inte hur det Ă€r med lĂ€genheter i Karlstad men jag hör/lĂ€ser om hur studenter fĂ„r köa för att ha nĂ„gonstans att bo nĂ€ra utbildningsorten.
    Höst betyder ofta nystart 😀
    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst Àr det trevligt att vÀlja glÀdje och det kan man ju ofta göra. Roligt att Elin kommit i pÄ sin valda utbildning och Àven fÄtt ett centrat boende i Karlstad- Ohc Karlstad Àr ju en vÀldigt trevlig stad. I alla fall i mitt tycke.
    Visst pÄgÄr augusti ett bra tag till och Àven hÀr Àr det mycket som hÀnder och sÄ blir det nog resten av hösten ocksÄ kÀnns det som. Men jag trivs med det och med omvÀxlingen.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. NÀ - jag vill inte heller att sommaren ska ta slut! Fast Àn sÄ lÀnge finns det Ätminstone 1,5 mÄnad kvar av den allra bÀsta tiden hÀr pÄ öjn. Det brukar vara varmt och skönt och havet brukar bjuda pÄ hÀrliga ljumma dopp, men i Är sÄ vet man inte hur det blir!? :-(
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  9. Det Àr bra att det hÀnder sÄ mycket runt omkring dig, dÄ kan du ta det lugnt, Àven om du inte Àr typen som brukar ta det piano;-)
    Stort GRATTIS till Elin bÄde till yrkesvalet och till lÀgenheten mitt i Karlstad. Det Àr ju sÄ mycket lÀttare att hitta ett boende pÄ en mindre ort jÀmfört med Stockholm. Dessutom bor hon ju dÄ nÀra Sarah ocksÄ.
    Du skrev i en kommentar att den nyanlĂ€nda flickan Ă€r Ă„tta Ă„r gammal. Trodde hon var mycket yngre Ă€n sĂ„. Är "nyanlĂ€nd" lika med "frĂ„n ett annat land"? Hoppas verkligen att det gĂ„r bra för henne.

    SvaraRadera