lördag, augusti 07, 2021

Nu är cirkeln sluten

God morgon, bloggen! Nu är jag tillbaka med nya intryck och bekantskaper. Cirkeln har verkligen slutits nu under sommaren. 

Nu prövade jag mina vingar för tredje gången och tog mig fram per buss och tåg. Denna gång var målet Värmland. 

Sarah mötte mig vid tåget och strax fick jag bekanta mig med en nykomling i familjen, en härligt go tjej, som ska bo i familjen framöver.

Ja, så möttes jag av utegående höns och ankor, kackelikackel, kvackkvack och kuckeliku. Rätt mysigt, faktiskt.

Ankornas kvällsserenad eller snatter, säger man väl. Marsch in i hönshuset med er!

Lille gamle gubben Diego, ja han har full fart och rörelse runt sig. Han är 14 år nu så lite senior, kan man säga.

Lilla hjälpredan, så mysig. Herregud, så roligt vi har haft! 

Första kvällsmaten vid ankomstdagen blev ostbricka med tillbehör. Drycken var Pepsi eller vuxensaft.

Så vackra pelargoner det fanns på altanen. Dessa var en i "högen".

Det känns väldigt gott att nu ha fått träffa hela min familj med alla barn och barnbarn. Det har varit en stor önskan och nu är jag kramvaccinerad för ett tag. Nu väntar vi på ett nytillskott i familjen Thomas. Spännande.

För stunden hemma hos mig - en mycket lycklig mamma, mormor och farmor.
Idag skulle min pappa ha fyllt 122 år. Puss och kram.
Ljus och kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. Så mysigt med de unga hjälpredorna... bra jobbat att testa nya resvägar ensam, jag har blivit lite feg... ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Vilket myspysbesök! Härliga tider, strålande tider :-)

    Ha en skön stor-lördag!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du har träffa alla barn och barnbarn nu äntligen.
    Du ser verkligen ut att ha haft en fin tur till Värmland.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga dagar du har haft tillsammans med nära och kära. Det gläder mig att läsa om tillskotten i familjerna <3

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så härliga och fina bilder. Jag gläder mig med dig.
    Roligt och tjusigt med hönorna marsch in i hönshuset. Ordning och reda.
    Det känns lättare att åka nu och träffa släktingar och vänner, skönt.
    Trevlig helg.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Jamen! Då lyckades du med att träffa alla dina barn den här sommaren. Bra jobbat där.
    Skoj att Sarah och hennes man har kommit igång med "familjehem-verksamheten". Det måste ju vara en dröm för ett barn att få bo i denna fina miljö, där allt finns. Gissar att den lilla tjejen stortrivs.

    PS. Vuxensaft antar och hoppas jag är lika med rödvin;-) DS.

    SvaraRadera
  7. Härliga tider 🥰 strålande tider 🌟
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt att du nu träffat alla i din familj, härligt!!!
    Ha en fin start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera