måndag, januari 31, 2022

Glad måndag sista januari

God morgon, denna sista dag i januari! Jag presenterar precis färska bilder från igår eftermiddag. Jag tog då en liten blåsig promenad ut ur mitt sjukdomsskal och fick ny luft i lungorna och sol i pannan. Jag var inne på det nya bostadsområdet Södra Drömstan.

Visst hade blåsten gjort sitt, hemma på min gård. Jag har aldrig varit med om att en flagga rasat ner så där. I skrivande stund är den borttagen, man får köpa en ny.

Det här är min ena förryckta novemberkaktus som blommar först nu i januari. Jodå, fler knoppar finns!

Jag önskar alla en glad måndag, som vännen Carita tycker att vi ska uppmärksamma. Solen lyser och det är fem minus och helt lugnt.

Ljus och Kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. En härligt blå himmel vilket alltid är njutbart. Även här blommar en novembberkaktus. Det verkar göra lite som den vill och inte mig emot :D

    Kram och Glad måndag!

    SvaraRadera
  2. Så fint den blommar även om den är ute lite i fel tid :-)

    Ha en fortsatt glad måndag!

    SvaraRadera
  3. Minus 17 och sol, jag har dock icke varit utanför dörren sen fredags.
    Novemberkaktus som tagit fel på månaden 😜 kul att den blommar nu 👍
    Verkar blåst rejält neröver landet.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till solsken igår! Hoppas den har hållit i sig till idag. Vi fick "bara" besök av Malik med blåst och snö, tre minusgrader och inte en enda solstråle. Varken igår eller idag...

    Drömstan är verkligen ett lyckat namn för ditt område och det nya. Gissar att din drömstan är Norra Drömstan eller?

    Din novemberkaktus är lika tokig som min. Min blommade mellan mitten av oktober till mitten av december. Sen var det lugnt. Men igår upptäckte jag en end knopp som var en centimeter lång. Jättekul att din novemberkaktus är så "aktiv" i januari.

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder ... och ja, kaktusar verkar ha svårt att hålla koll på almanackan :)
    Önskar dig en fortsatt glad måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Blå himmel piggar alltid upp!
    Har lyckats ta död på mina kaktusar. För mycket vatten. Sällan att någon krukväxt torkar ihjäl. Man borde lära sig någongång! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härligt blå himmel du visar upp. Här är det bara grått, grått, grått!
    Novemberkaktus hade jag för några år sedan, men den lyckades jag ta livet av. Förmodligen gav jag den för mycket vatten.
    Ha en fin måndagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Härligt med blå himmel, här har det varit grått hela dagen, men jag behöver inte gå ut, bra så!
    Min blommade i december, för första gången på flera år, underbart!
    Ha en god natt och en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det där hade man allt kunnat bli glad åt även här, - barmark!
    Men det dröjer nog innan våra drivor är borta 🤣

    SvaraRadera