söndag, januari 30, 2022

Skyltsöndag 30 januari 2022

God förmiddag! Skyltsöndag med BP! (och HP) 😁 Näst sista dagen i januari.

Jag gjorde färdigmarinerade kycklinglår i ugnen en dag. Till detta ville jag just då ha HP-sås. Jag tror inte ungdomen av idag använder denna såsen, jag älskar den. Mina barns farfar hade jobbat och bott i England ett tag och tog med sig lite mat- och dryckesvanor hem. Bl.a. var det Liptons thé med mjölk i, vita bönor, stekta tomater, stekt ägg och bacon, olika soppor - och så HP-såsen.

Jag äter inte godis men sådant här kan jag sätta i mig med förstånd.

På tal om England...

Nu har ju inte jag dåligt lokalsinne... men jag har gått långt i mina dar.

Inget mer penicillin fr.o.m. idag, jag ska känna efter hur jag mår, sov dock längre än igår. Får se om söndagens sol kan locka ut mig idag. Det blåser men stormen har lagt sig

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Ta du det lugnt idag också =)
    Härlig skyltning både med den fina damen och Nasse =)
    Nötter i lagom mängd är nyttigt!
    Ha en bra söndag, här blåser det ff ordentligt och Malik har verkligen lämnat spår.....

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt och känn efter hur måendet är, jag hoppas verkligen att det onda gått över nu med penicillin 👍
    HPsås har jag knappt sett i verkligheten ☺️ Under min uppväxt hade vi inte ens ketchup ✋ vita bönor åt jag nog för första gången när jag flyttat hemifrån. Min mor har aldrig tillagat bacon och hon hade aldrig ätit bacon förrän jag bjöd på baconlindad fläskytterfilé .
    Mina föräldrar var väldigt traditionella och testade sällan något nytt. Numera är min mor än mer försiktig och kör bara på det välbekanta.
    Vi ör alla olika.
    Ha en skön söndag 🤗

    SvaraRadera
  3. Bra att antibiotika kuren är slut ... hoppas du mår bättre nu för var dag som går!
    Härlig skyltning ... HP-sås gillas skarpt och finns alltid här hemma :)
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. HP-sås fanns alltid i mammas skafferi, men själv har jag nog aldrig köpt en sån flaska. Jag kanske inte tyckte om den helt enkelt.
    Så skönt att du mår lite bättre och att penicillinet har gjort sitt.
    Fortsätt krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Nötmixen delar jag gärna med dej. Mycket bättre än godis!
    Du beskriver ju en engelsk frukost. Åh, så gott. HP-sås, det har inte den här sextioåtta åriga "ungdomen" prövat. Iallafall inte använt. Borde testa! Hoppas att du tar dej ut en sväng idag. Fint väder, men en smula blåsigt! Kram

    SvaraRadera
  6. Var längesedan vi hade HP-sås här, får nog bli en återkoppling till denna sås, den har liksom fallit i glömska här.

    Skönt att penicillinkuren är avklarad nu, nu kan det väl bara bli bättre.

    Ha en jättefin kväll.

    SvaraRadera
  7. HP-sås finns det många ungdomar som äter än i dag. Själv tycker jag inte om den men vet många som gör.
    Hoppas att du mår bra nu när antibiotikakuren är avslutad.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du kom ut på en promenad och krya på dig!
    Nötmixar är goda.
    Kul skyltar med Nalle Phu och Nasse samt från Fredsdruvor. :-)

    SvaraRadera
  9. HP sauce är den enda jag använder ibland. Ogillar ketchup. Min svengelska man gillar inte HP men ketchup istället. Liptons te med mjölk (så dricker man ju te i England) dricker jag ibland, fast absolut utan mjölk. Min man älskar Heinz vita bönor bacon & ägg till frukost. Kan nog hålla med dina barns farfar och min man - en "äkta engelsk frukost är svårslagen. Inklusive de ynkliga engelska korvar;-)
    Så du äter inte heller godis. Då är vi tre - du, Paul och jag. Vad gäller nötter så "knäcker" jag gärna pistagenötter då och då.
    Lokalsinne kan jag absolut INTE skryta med, men jag har ju en egen PN (personal navigator);-)

    Tusen tack för länken och din fina skyltning:-)

    SvaraRadera
  10. Ha ha roliga bildserie ,-) HP är ett måste om man som min man kommer från England. ,-)
    Nötmix är gott och nötter nyttiga. Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  11. HPsås är lite speciell, men absolut okej. Men jag har ju ingen hemma. Kanske borde införskaffas. När jag marinerar vill jag dock ha lite starkare kryddor. Den fina damen i hatt har så rätt, chansen att gå långt ökar markant om man inte hittar dit man ska! Hihi

    SvaraRadera
  12. HP-sås känner jag väl till och den har funnits hos oss men har nog idag bytt den mot asiatiska varianter.
    Nötmixen som du visar tycker jag också om och köper ibland.
    Nalle Puh är en favorit och gillas högt.
    Vad gäller lokalsinne så är mitt väldans bra men långt har jag också gått i mina dar. Tror jag fortsätter med det.
    Skönt att du slipper penicillinet och mår bättre.
    Kram

    SvaraRadera