lördag, januari 29, 2022

Veckans bokmĂ€rke 🎀

God morgon eller nja förmiddag, lördag och idag har jag valt ut veckans bokmÀrke med en teckning frÄn Lilla My till mig, innan jag reste hem. Hon Àr sÄ kramig, omtÀnksam och go, denna lilla tjejen och hon kunde inte komma till bÀttre förÀldrar, djur och mysig miljö, efter flera omplaceringar. TyvÀrr Àr inte trygghet och TilliT en sjÀlvklarhet för en del barn.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan

Just nu kÀnns det som om jag sover bort mitt liv under tiden som jag Àter penicillin. Jag lade mig tidigt igÄr kvÀll, vaknade av klockan 08.00, gick och lade mig igen och somnade om tills nu. Sovit lite mitt pÄ dagen och lite illamÄende. Men det ska ju bara bli bÀttre, har jag bestÀmt.

Det Àr inget lockande vÀder ute, kÀnns mest som att genomlida, Det Àr grÄtt, det blÄser, regnet kommer. Men tack, snöfritt!

Jag lyssnar pÄ boken "Sömmerskans gÄva" av Fiona Valpy.
Paris 1940. Staden Ă€r ockuperad av nazisterna och tre unga sömmerskor bĂ€r pĂ„ stora hemligheter. 
 
Ljus och KĂ€rlek 🙏

16 kommentarer:

  1. SÄ fin teckning, rörande.
    Jag fick igÄr ett underbart hjÀrta frÄn ett av mina barnbarn i ett brev pÄ posten.
    Sover du mycket, sĂ„ tror jag att du behöver det.´och det gör nytta.
    Hoppas du fÄr en lugn och fin dag och lördagskramar frÄn mig!

    SvaraRadera
  2. SovarvÀder idag. KÀnner mig inte alls lockad ut, men fÄr vÀl ta en halvtimmes luft iaf.
    Krya pÄ! Kram

    SvaraRadera
  3. Den boken verkar intressant ,-) börjar nerifrÄn ,-) Det lÄter otÀckt det du rÄkat ut för. Hoppas du blir pigg och mÄr bra snabbt igen nu!
    Sen bokmÀrket, hur glad ska inte du bli, nÀr jag blir sÄ glad att se den fina teckningen med sÄ mycket kÀrlek. SÄ sött , sÄ fint!
    HÄller med ,att det Àr sÄ att mÄnga inte för trygghet och tillit, sÄ dÄ har verkligen lilla My haft tur och ni med ,-))
    Ha en fin Lördag, hÀr snöar det, vilket hit och dit vÀder ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Vilket kĂ€rt bokmĂ€rke! ❤️
    Sömn Àr bra medicin. VÀdret inte mycket att göra Ät, jag fick Àrva svÀrsonens varma jacka, perfekt pÄ promenader.

    SvaraRadera
  5. Tror som Du att Lilla My har hamnat pĂ„ rĂ€tt plats i livet och kommer att vĂ€xa och bli precis som det Ă€r tĂ€nkt att ett barn ska ❤️
    Det enda smolket i glĂ€djen Ă€r vĂ€l om soc vill hemplacera Lilka My för att förĂ€ldrarna vill… tĂ€nker pĂ„ Lilka ❤️ Det verkar som om förĂ€ldrar/vuxna ör viktigare Ă€n de smĂ„ försvarslösa.
    Boken verkar intressant 👍
    BokmĂ€rke kan vara vad som helst 😃 och den teckningen Ă€r absolut ett bra bokmĂ€rke denna bokmĂ€rkesdag 👍
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket gulligt bokmÀrke! Och sÄ fint att My kommit till ett hem dÀr hon kan fÄ vara barn och ha det bra. TÀnk om man satte barnen frÀmst nÀr det Àr dem det handlar om. Ofta fÄr de biologiska förÀldrarna sin "rÀtt" men inte med hÀnsyn till barnen.
    Skönt att penicillinet gör nytta och att du blir bÀttre. En infektion tar pÄ krafterna.
    Önskar dig en fin lördag hemma.
    Varm kram

    SvaraRadera
  7. Nej tyvÀrr Àr trygghet och tillit ingen sjÀlvklarhet för alla barn vilket Àr sÄ ledsamt. NÄgot sÀger mig att lilla My inte kunde kommit till ett bÀttre hem Àn vad hon gjort. I min vÀrld ska alltid barnets bÀsta vara det avgörande och inte förÀldrarnas rÀtt. FörstÄr att du blev varm i hjÀrtat av den fina teckningen.

    Hoppas att det onda snart Àr borta.

    Kram och krya pÄ <3

    SvaraRadera
  8. Fint bokmÀrke, skönt att My nu kan kÀnna trygghet och fÄ en fortsatt bra resa genom livet.
    Att Àta antibiotika och att ha ont det tar pÄ krafterna sÄ smart utav dig att sova - jag Àr övertygad om att du bara hjÀlper kroppen att komma i form igen.
    Inget utevÀder....blÄser som bara den och regnar pÄ tvÀren. Kyra pÄ dig!

    SvaraRadera
  9. SÄ fin teckning - och alldeles perfekt till bokmÀrke!
    FortsÀtt nu krya pÄ dig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. BÀttre kan vÀl ett bokmÀrke inte bli!
    FortsÀtt krya pÄ dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  11. Vilken söt teckning Lilla My har gjort till dig. Ett vÀldigt fint bokmÀrke:-)
    Att sova bort sitt liv i det hÀr skitvÀdret Àr det bÀsta du kan göra. Man kan ju inte göra nÄt vettigt nÀr det som hÀr ösregnar och hos dig Àven blÄser. HÀr lÀr stormen Malik anlÀnda ikvÀll/natt om man fÄr tro SMHI.
    Hoppas att tandvÀrken snart Àr ett minne blott och att du kÀnner dig piggare lagom till en ny mÄnad kanske.

    PS. Boktiteln ringer en klocka. Undrar om jag sett filmversionen eller om jag (som vanligt) blandar ihop handlingen med en annan bok/film. DS.

    SvaraRadera
  12. Tack för svar 👍 SĂ„ glad jag blir ❤️

    SvaraRadera
  13. Penicillin har ju den inverkan ibland, jag brukar sova en hel del under sÄdana kurer, inge kul men nödvÀndigt antar jag.

    Fint bokmÀrke, absolut.

    Ha det bÀst.

    SvaraRadera
  14. En underbar teckning av Lilla My, hoppas hon fÄr stanna kvar hos Sarah med familj!
    Hoppas ocksÄ att du mÄr bÀttre och bÀttre! Jag kÀmpar pÄ hÀr hemma med smÀrtan som vÀldigt sakta bli en anings bÀttre för varje dag.
    Vi ser fram emot en fin söndag tycker jag!
    Krya pÄ dig!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilket fint och gulligt bokmÀrke :-)

    Krya pÄ dig och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  16. VÀldigt fint bokmÀrke!!!

    SvaraRadera