torsdag, januari 27, 2022

Trees on Thursdays

God morgon, torsdag! Jag döper om överskriften till Trees on Thursdays i stället för Tuesdays. Fast bilden är från i måndags😂 tanddagen, då det blåste som skam.

Så här soligt var det i tisdags i medljus. Det är inte så värst mycket folk ute, faktiskt. 

Tillbaka till måndagen, men jag tycker ändå att bilden är vacker. Den ser höstlik ut fast jag vill ha vår! 

Ute blåser det i det gråa och är hela 7 plusgrader. Vad ska man tro? Ytterligare en av familjemedlemmarna har Covid-19 nu. Otroligt nog verkar jag ha klarat mig, blev väl gränsfall uppe i Värmland. Men jag dras med mitt munelände, dock verkar penicillinet ta en del. Alltså, ögon, öron, näsa, mun, är vidrigt att ha ont i.

Nu ska jag ta mig an en sen frukost,  mums. Kaffe, smörgås och rökt skinka.

Trevlig torsdag med ärtsoppa, ljus och kärlek 🙏 snart är januari över.

14 kommentarer:

  1. På översta bilden ser kyrkan lite rosa ut :-)

    Stackare med dina munproblem och väldigt trist att det landat mer covid i familjen, men jag önskar dig ändå en braig dag!

    SvaraRadera
  2. inte alls roligt med ont i munnen! hoppas nu antibiotikan gör sitt jobb!
    Fina bilder från din fina stad!
    Regn här idag men lika varmt som hos dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag blev lite veckovill när träden dök upp idag. Bättre sent än aldrig.
    Då är vi fler som har mer coronafall i familjen, trist detta.
    Blåsigt här också, men tog en promenad en stund i alla fall. Skönt att vara inte nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Ajaj för att ha ont i munnen, hoppas antibiotikan hjälper. Trist att fler familjemedlemmar blivit sjuka, hoppas de kommer undan lindrigt!
    Kram från sjuksängen!

    SvaraRadera
  5. fina soliga dagar här med, lite stormigt idag

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder från din stad! Tråkigt att fler blivit smittade men det verkar vara nästan snudd på omöjligt att undgå smittan.
    Hoppas verkligen att du blir bättre i munnen snart.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Yes! Snart är långa januari slut. Hoppas att även din värk/dina besvär försvinner innan månaden tar slut. Fina bilder, kan bara hålla med, vill ha vår!!!

    SvaraRadera
  8. Det är nog ljungen som "höstar" till bilden. Vackert är det iaf.
    Så jobbigt med ont i munnen! Tur att du kan äta iaf!
    Krya på dej ! Kram

    SvaraRadera
  9. Ont i munnen är ett otyg 😫
    Tur om Du slipper insjukna 🍀
    Ikväll Rufus 😃💪
    Fina och lite höstaktiga bilder.
    Nu ska jag göra mat.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Håller helt med dig att sista bilden känns höstlik. Ja, visst önskar vi vår. Och här verkar det vara sol och lite vår varannan dag. Bra så. Satt ute i tisdags en stund på balkongen i solen och drack kaffe.
    Trevlig kväll ! Ärtsoppan hoppar jag. Blir fiskspett och lite bubbel. Var förbi Östermalmshallen idag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Otroligt läckra foton från ett nästan avbefolkat Lidköping. Man kan ju hoppas att många är på jobbet respektive jobbar hemifrån vid tiden du tog bilderna.
    Som jag skrev förut - pandemin är över först när alla har haft Covid-19. Men något måste både du och jag gjort rätt, då vi inte har drabbats än. Å då har vi ändå tacklat pandemin på helt olika sätt. Rätt lustigt om man tänker efter. Olika länders varierade ansträngningar att förhindra smittspridning har ju inte hjälpt. I slutändan drabbas länder som gjort minst (typ Sverige) lika hårt som länder som haft lockdowns. Sedan är det faktiskt skillnad mellan en "småstad" som Stockholm och en storstad som London...

    PS. Hoppas att penicillinet hjälper mot infektionen i munnen. DS.

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder, hoppas muneländet lägger sig och att du mår nra igen!
    Ja det ser höstlikt ut, här har vi vinter ena dagen vår andra, så skiftar det hela tiden. Vilken tur du klarade dig från covid. Här har två barn ett barnbarn covid. Går som en löpeld nu.
    Det ser folktomt ut hos er ,-)
    Ja måndags bilder gör sig väldigt fint på en tisdag! ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  13. Det ser verkligen ut som en höstplantering.Jag håller med dig om att det är ett elände och ha ont i munnen. Man måste ju tyvärr äta, så det onda får inte vila. Själv har jag tandvärk men har en bokad tid på tisdag sen tidigare så jag hoppas jag klarar mig några dagar till. Kram

    SvaraRadera
  14. Sol - blå himmel, snöfritt!
    Inte illa.
    Och Trees on Thursdays kan man också ha.

    SvaraRadera