mÄndag, februari 21, 2022

Glad mĂ„ndag đŸ„° 200221 Årets första trana!

God tidig mÄndagsmorgon!

Den hÀr vyn sÄg jag i Skövde pÄ Commerce köpcentrum. Jag sÄg barn leka dÀr men inte nÀr jag tog kortet.

SÄ hÀr ser det ut i en del av mitt vardagsrum framför TVn nÀr jag inte Àter min middag dÀr. Frukost och lunch intas mestadels i köket. Men hÀr sitter jag och stickar och pysslar.

Ja, se. DÀr kom lördagens middag med. Ryggbiff och company.

Jag har en tid hÄllit pÄ att flytta runt min laptop till olika stÀllen för att kunna fÄ bÀsta syn. Nu gjorde jag ett nytt försök tillbaka till scratch och nu med det lilla tangentbordet, som jag egentligen köpte till iPaden, och som jag knappt anvÀnt. Men hÀr funkade det bra, tror jag.

Jag önskar alla en glad mĂ„ndag, som vĂ€nnen Carita tycker att vi ska uppmĂ€rksamma. IgĂ„r sade de pĂ„ nyheterna att Ă„rets första trana Ă€r sedd vid Hornborgasjön, ett sĂ€kert vĂ„rtecken!

Ljus och KĂ€rlek 🕯 💖

10 kommentarer:

  1. Inbjudande Hörna! Och vilken mat du bjuder dej sjÀlv pÄ! SÄ klokt att skÀmma bort sig!
    Ett vÄrtecken, dÄ tranorna börjar ÄtervÀnda! Kram!

    SvaraRadera
  2. HÀrligt med ett sÄnt sÀkert vÄrtecken!

    Ha en fortsatt glad dag :-)

    SvaraRadera
  3. Att ha det fint runt sig hemma och att trivas Àr ju sÄ viktigt. Kan förstÄ att du vill hitta en plats dÀr du har bra ljus för din laptop. SÄ viktigt.
    Har vÀnner som var vid Hornborgarsjön igÄr och sÄg ett par tranor. Lovande!
    Önskar dig en trevlig mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Ser mysigt ut dÀr vid bordet framför tv:n ... och maten ser vÀldigt god ut!
    Ha en fin fortsÀttning pÄ mÄndagen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för besöket hemma hos dig! Trevligt att se hur du har det.
    Hit Àr ett snöovÀder pÄ vÀg sÄ tranorna fÄr jag nog vÀnta pÄ.
    Hockeyfesten i Helsingfors för damernas brons och herrarnas guld snöar sÀkert ocksÄ igen!
    Kram och tack för dina glad mÄndag-bidrag genom tiderna och i dag <3

    SvaraRadera
  6. SÄ mysigt det ser ut hemma hos dig. Det blir vÀl oftast sÄ att man hittar sin favoritplats dÀr man trivs extra bra.
    Önskar dig en glad mĂ„ndag!

    Kram

    SvaraRadera
  7. SÄ hÀrligt att lÀsa om Tranan, det vill till att samla pÄ vÄrtecken =)
    Glad mÄndag!

    SvaraRadera
  8. Tranor Ă€r vad jag förstĂ„r ett vĂ„rtecken, men Ă€n Ă€r det lĂ„ngt till vĂ„r… snön lĂ€r ligga kvar till pĂ„sk 🐣
    FörstĂ„r Du söker den plats som ger bĂ€st ljus och Du ser bĂ€st 👀 trots jag inte har nĂ„gra direkta synfel (vad jag vet) vĂ€ljer jag att lĂ€sa för jag har bĂ€st ljus.
    Du frĂ„gade om min mors syn, jag tror hon helt enkelt ser dĂ„ligt - hon ser nĂ„got bĂ€ttre inomhus pĂ„ nĂ€ra hĂ„ll, men utomhus kĂ€nner hon knappt igen mig… hon har svĂ„rt att gĂ„ ute om det Ă€r grĂ„mulet eller skymt, hon ser riktigt dĂ„ligt.
    Hon stickar i princip bara med enfĂ€rgade Garner eller multifĂ€rgade eftersom hon typ stickar pĂ„ kĂ€nn… hon kan inte göra mönster.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Kul med det "flygande" vÄrtecknet. Gissar att tranan Ängrade sig nÀr h*n sÄg dagens vÀder.
    Du Àr sÄ duktig och ambitiös med dina mÄltider, alltsÄ jag menar att du lagar dom sjÀlv. Kan inte pÄstÄ att jag/vi Àr lika ambitiösa.

    Ditt lilla vita tangentbord Àr riktigt sött. TÀnkte pÄ att det egentligen Àr exakt lika bred som din laptops tangentbord - alltsÄ om du rÀknar bort den numeriska delen till höger. Sedan Àr det ju lÀttare att se svart text pÄ vita tangenter Àn svart text pÄ grÄa tangenter pÄ ett grÄtt tangentbord.

    Hoppas du hittar rÀtt kombo för dina ögon.

    SvaraRadera
  10. Mums med den goda middagen, ser sÄ trevligt ut! Vi Àter ofta vÄra middagar framför TV:n...lite lyxigt nÀr inga barn lÀngre bor hemma ju!
    Underbart med vÄrtecken, men idag kÀndes det verkligen som att vintern Àr kvar!
    Haft en spÀnnande glad mÄndag, men undrar ocksÄ hur denna hörsel ska utveckla sig?
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera