tisdag, februari 22, 2022

SELFIE nr 8 - unikt datum 20220222

Tisdag morgon och ordleken SELFIE. Idag även med bildselfie, både en ofrivillig och en frivillig.

Här var jag inne på bibblan en stund och värmde mig på hemvägen. Det kom en massa snöblandat regn som piskade i ansiktet och jag började frysa under promenaden. Stor där inne i fönstret och kollade på folk. Fick se att även jag kommit med på bilden, haha.

Jo, till frissan, där tog jag tidigt bussen. Jag hade beställt slingor i håret. Något som jag inte gjort på 2,5 år. Så testade jag även brynfix, bara för skojs skull, vet att det inte håller längre än en dryg vecka på ljusa hårstrån.

Bjuder på just den bilden där jag fått tulpaner i huvudet, haha.

En enkel gatubild, där jag stigit av bussen. Resten av dagen blev ordentligt sketväder man jag roade mig med en supertrevlig videofika med Lena fram på eftermiddagen. Så fint att man kan kliva in hos varandra😀
Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimkteriehäxans ordlek! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, näst intill omöjlig. 

1. Min bästa sida:  Snäll (go å gla, tralalala)

2. Livekonsert:  Pass (hjärnsläpp här)

3. I kylen:  Lingonsylt (funkar till allt)

4. Choklad: Taragona (med nötter)

5. Film:  Alla vi barn i Bullerbyn

6. Vill besöka igen:  Nederländerna (och då Keukenhof, som jag aldrig besökt)

7. Vanlig present: After Eight 

8. Tidsfördriv:   Tidningen

9. Bok jag rekommenderar:  Not without my daughter av Betty Mahmoody (Inte utan min dotter)

10. Blomma:  Ros

11. Material:  Silke/Siden (Silke är fibern och siden är tyget)

12. Så lär jag mig nya saker:  Nätet (ger mig kunskaper i alla dess former)

Ljus och Kärlek 🙏

16 kommentarer:

  1. Nätet är perfekt för att hämta information. Så enkelt det är idag. Jag har faktiskt också alltid lingonsylt i kylen, men det är bara min man som gillar det.

    SvaraRadera
  2. Den boken var bra ! Blev film av den, om jag inte minns fel
    Snygg frisyr ! Videofilm! Smart! Kram

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev! Tror jag ska testa slingor eller något annat nästa gång...
    Alltid lika trevligt att läsa dina svar.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  4. Skönt med besök hos frissan och det piggar ju upp. Så snyggt det blev.Kul att läsa dina svar och några kunde stämma in på mig också.
    En papperstidning vill vi ha när vi är hemma och alternerar mellan Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. Sitter länge och läser tidningen.
    Böcker är ju svårt att välja men minns också "Inte utan min dotter" .
    Keukenhof nu när det är tulpansäsong är så fint. Hoppas du får till en resa dit. Vi har varit där ett par gånger och kan tänka mig ytterligare en resa dit.Å andra sidan är det många andra resmål som också lockar.
    Önskar dig en fin tisdag.
    Här väntar en dag med trevligheter som inte är väderberoende. Skönt så.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Så fin du blev i håret! Jag behöver ringa frissan och beställa en tid jag också.
    Kul att läsa dina svar på selfien!
    Keukenhof har jag besökt en gång och det var helt fantastiskt.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Du blev verkligen fin i håret. Visst är det skönt när man varit hos frissan, ja även när man är där! Man bli lite ompysslad! Du ser snäll och gå ut, så det stämmer nog. Taragona gillar jag också, men jag gillar ju allt i godisväg! Ha det nu bra i veckan! Kram!

    SvaraRadera
  7. Min mor envisa med att ”det finns kanske i telefonen” när hon ber mig kolla något… jag säger alltid ”internet” 😅
    Choklad är mums 😋
    Så fin Du blev i håret 🤩
    Jag har tänkt beställa tid för hårfix och fotvård men med tanke på rådande covid19 så Nej… just nu drygt 80 sjuka på skolan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. svar Elin var negativt på covid19 test- hon fick göra ett test inför läkarbesöket.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Den översta bilden är ju en galet bra selfie! Lingonsylt måste alltid finnas. Jag gör faktiskt min själv - men jag köper bären på torget ...
    Jätteroligt att spana in dig på det här sättet!

    SvaraRadera
  10. Jättesnygg frisyr och cool selfie. Sedan är det lika slaskigt hos dig som hos mig. Eller åtminstone var slaskigt. Idag var det 7 minusgrader och regnet frös fast till is. Tack för den om man säger så;-)

    Snäll respektive omtänksam verkar alla mina härliga bloggkompisar vara. Bra att veta:-)
    Not without my daughter minns jag att jag läste. Boken blev ju också till film, men som vanligt tyckte jag att boken var bättre.
    Å sisst är nätet en databank! Så mycket jag lärt mig både i Blogglandia och olika forum
    Jättekul att läsa dina svar:-)

    SvaraRadera
  11. Den boken kan man inte släppa och man glömmer den heller aldrig. Så fin du blev i håret =) Ha en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera
  12. Ja tänk så bortskämda vi blivit med internets intåg! Det tog mig ganska många år att naturligt alltid leta efter allt genom att googla...trots dotterns tjat. Nu har jag vant mig vid att när jag frågar henne om något så får jag höra :Har du googlat...
    Hrliga selfies du bjuder på, den hos frissan med tulpaner ser ju ut som att du har en krona på huvudet! Ögonbrynen har jag aldrig fixat, de skulle nog må gott av en ansning, buskiga som de är...
    Att du är en snäll tjej står utom allt tvivel. Men varför dragningen till Holland? Jag har varit i Amsterdam, en jättefin stad, men...
    Det är svårt då man ska välja godis eller choklad när man inte äter varken eller.
    Sidenlakan, oh så sköna och svala på sommaren!
    Ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  13. Va fin du blev i håret, och dina ögonbryn!
    Alltid kul att läsa andras selfie!
    Har också läst boken "Inte utan min dotter", minns att den var bra. After eight är verkligen en vanlig present. Lingonsylt är alltid bra att ha, hm, har ingen hemma nu?
    Nätet är verkligen bra att ha, som jag googlar!
    Ha det fint!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Du passar SÅ bra i frisyren ,-) snyggt både fram och bak!
    Alla vi barn....så bra film! Nederländerna trivs jag i.
    Inte utan min dotter, har jag läst 5 gånger, kanonbra och ruskig!
    Du klarade det galant ,-) Jag hade otroligt svårt, ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-9

    SvaraRadera
  15. Ännu en trevlig Selfie! Boken Inte utan min dotter var verkligen bra! Så fin du blev - jättesnygg frisyr!
    Ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Snygga selfiesar både i ord och bild :-)

    SvaraRadera