mÄndag, februari 07, 2022

Glad mĂ„ndag đŸ· 7 februari 🌞

Morrn! Jag lovade ju en rolig mĂ„ndag pĂ„ "Glad mĂ„ndag" 😁 HĂ€r Ă€r den!

Sarahfamiljen har precis utökats med tre nyinköpta smÄ grisar. Den med blÄtt "örhÀnge" Àr Nils. Han Àr lÀngst bak pÄ denna bilden och Àr en renrasig Mangalitza, ett ullsvin. Tjejerna Àr blandras med Mangalitza och Linderödsvin.



Lekfulla, sÀllskapliga, gillar att bli kliade pÄ magen. Leker med saker, precis som hundvalpar, fast dessa sÀger gruff gruff i stÀllet för vov vov.

Jag önskar alla en glad mĂ„ndag, som vĂ€nnen Carita tycker att vi ska uppmĂ€rksamma. Jag sĂ€ger stort tack till Sarah som fixade mĂ„ndagen Ă„t mig!

PĂ„ min agenda stĂ„r det idag att jag ska ta hand om mig. Jag orkade ingen bloggvandring igĂ„r efter mina tvĂ„ lĂ„nga arbetspass. Nu vĂ€ntar tandlĂ€karbesöket, dĂ€r statusen Ă€r förbĂ€ttrad, men inte 👌

Ljus och KĂ€rlek 🕯 💖

16 kommentarer:

  1. Vilka söta smÄ grisar! :-)
    Hoppas det gÄr bra hos tandis!

    Ha en fin mÄndag :-)

    SvaraRadera
  2. SĂ„dana ovanliga djur. SĂ€llskapsdjur?
    Hoppas tandlÀkaren Àr nöjd med din tandstatus ! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka hÀrliga nytillskott i Sarahfamiljen! SpÀnnande och och lite annorlunda.

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  4. Vilka söta kultingar! Vad Àr det för sort?
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Ă…Ă„hh ... vilka sötnosar - eller ska man sĂ€ga söttrynen kanske :)
    hoppas det gick bra hos tandlÀkaren!
    Ha en fin mÄndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men sÄ söta ,-)) ska gÄ in och kika pÄ de olika sorterna ,-)) Grisar Àr hÀrliga. Har aldrig hört talas om de hÀr, kul att det finns sÄ mÄnga olika.
    Bra att statusen Àr förbÀttrad och hÄller tummen att du blir helt bra!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. SÄ fÄraktigt svin ,-))) hur charmigt som helst, ,-)) De andra var ocksÄ fina .
    Hade jag bott pÄ landet hade vi alla gÄnger haft svin. Har aldrig sett nÄgot liknande som Nils ,-)
    Ha det fint igen ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Tre smÄ gullegrisar =)
    Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  9. Yes đŸ€© jag gissade rĂ€tt 😃 men jag trodde Du skulle visa filmen nĂ€r kultingen leker med kattleksak 😁 de Ă€r vĂ€ldans söta ❤️
    Ha en fortsatt fin mĂ„ndag đŸ€—

    SvaraRadera
  10. Ja, vad gör man med tre grisar? SÀllskapsdjur eller ska dom bli kotlett och schnitzel sÄ smÄningom? Gissar att de inte fÄr komma in i huset, speciellt dÄ Mangalitzan, som Àr kÀnd för sin unkna lukt enligt Wikipedia.
    Nils har i alla fall tvÄ tjejer att vÀlja mellan nÀr han blir könsmogen;-)
    Hoppas du hade en bra dag speciellt hos tandlÀkaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grisar Àr fantastiska trÀdgÄrdsarbetare och har Àven en underbar personlighet.
      Nej, dessa ska inte Àtas! ;)

      Radera
  11. Min första tanke var samma som BPs. Vad gör men med
    tre gulliga grisar, som kanske inte Àr sÄ gulliga, nÀr
    dom blir vuxna. Det finns ju grisar i alla olika storlekar, sÄ kanske de hÀr hÄller sej smÄ och gulliga
    tills det Àr dags för nÀsta steg. Vad Àn det nu blir.
    Kul fÄ foton pÄ dom iaf.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grisar Àr fantastiska trÀdgÄrdsarbetare och har en underbar personlighet. Nej dessa ska inte Àtas!! ;)

      Radera
  12. Men kÀra söta sÄ gulliga de Àr! Riktiga kelgrisar!
    Vi hade gris nÀr vi drev vÀrdshus pÄ landsbygden. PÄ den tiden (90-tal) fick man Ànnu ge grisen matavfall vilket vi gjorde och sen hamnade grisen pÄ julbordet...Kan fortfarande inte förstÄ varför detta förbjöds. Ekologiskt, smart, miljövÀnligt pÄ alla vis...och grisen hade ett jÀttebra liv. IstÀllet ska de nu Àta speciella grisfoder som tar upp ytterligare odlingsareal som behövs för mÀnniskoföda (haha, hÀr tog jag i, lyssnar just nu pÄ David Attenboroughs bok om klimatomstÀllningen som vi mÄste göra snarast!) Hoppas det gick bra hos tandis!

    SvaraRadera
  13. En liten rĂ€ttelse mamma! Nils har samma förĂ€ldrar som tjejorna och Ă€r dĂ€rför 75 % Mangalitza, han med. Han Ă€r dessutom kastrerad sĂ„ ingen risk för ”olyckor” ;)

    SvaraRadera
  14. SĂ„na söta smĂ„ grisar - de gjorde min LÖRDAG glad - jag hinner numera lĂ€sa mina vĂ€nners bloggar nĂ€stan enbart pĂ„ lördag - lite dĂ„ och dĂ„ nĂ„n vardagskvĂ€ll.
    Tackar dig för att du Àr med i utmaningen!

    SvaraRadera