söndag, februari 06, 2022

Skyltsöndag 6 februari och kyrkvärd

God tidig morgon! Skyltsöndag med BP! Och kyrkvärdskap infaller idag på morgonen (jag får skjuts!) och på eftermiddagen är det styrelsemöte i Vasa Orden av Amerika.

Här inne i Särnmarkshuset är det en galleria med en massa affärer. Varför den heter som den heter, har förmodligen med AP Särnmark att göra, han som uppfann Särnmarkspumpen. Den numera icke använda pumpen har jag tidigare visat bild på, finns vid Torgbron.

Men först kaffe och frukost. Borstar nog tänderna efter frukosten 😁

I morgon har jag tid till tandläkaren för en vanlig undersökning och samtidigt se till mina tänder i det tidigare inflammerade området. Denna tandkräm har jag jobbat med. Ävensom klickat dit på området några gånger dagtid.

Jag tog en mindre promenad igår, än vad jag hade tänkt. Jag känner mig inte riktigt fit for fight än och det blåste. Men tog med en kasse nytvättade bortrensade kläder och lämnade in på Kapp-Ahl för återvinning.

Jag fick inget hemstäd i tisdags, de var sjuka hela bunten. Så jag kör lite skaftdammsugning då och då tills nästa månadsstäd. Min skaftdammsugare står alltid framme oavsett.  

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Skaftdammsugare är bra att ha! Tar det "värsta".
    Tur stt du går skjuts till kyrkan! Lär var otroligt halt i hela norra Götaland, enligt rapporter i radion.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Den tandkrämen använder vi alltid och jag tycker den är mycket bra.

    Kram och god söndag till dig!

    SvaraRadera
  3. Anders har också en skaftdammsugare som han är mycket förtjust i. Han påstår att jag är delägare i den, men det örat lyssnar jag inte på ;-)

    Snyggt skyltat och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Jag borstar också tänderna efter frukost. Man vill ju inte riskera en sån där grimas.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Det viktiga är ju att inte borsta tänderna direkt efter frukost utan vänta åtminstone 20 minuter .....annars förstör man emaljen på tänderna.
    Kul kaffebild =) Ha en bra eftermiddag, förstår att du har heldag idag.

    SvaraRadera
  6. Kaffebilden ☀️☀️☀️☀️☀️ 👍
    Bra Du får en riktig undersökning av tänderna, munhälsa är viktig.
    Skönt Du fick skjuts till kyrkan 👍
    Ha en skön söndag 🤗

    SvaraRadera
  7. Då är du ju nästan uppe i normal aktivitetsnivå igen, bra där! Å en rolig skyltmix blev det också:-) Särnmarkshuset har till och med julutsmyckningen kvar - hahaha:-)
    Hoppas du får hjälp av tandläkaren imorgon och att din cappucino inte rynkar på näsan när du sörplar i dig drinken;-)
    Restaurangen/caféet Veranda gillar jag. Den verkar ligga mitt i shoppinggallerian. Kul att sitt där och iakttar folk.
    Att ha dammsugaren synligt framme hela tiden skulle jag aldrig göra. Den påminner ju bara om dammråttor som finns eller inte finns;-)

    Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Haha, underbar kaffeskylt med den rynkande näsan!
    EN sån där skaftdammsugare är nog inte så dum att ha?
    Hoppas du haft en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Kul kaffeskylt! Hoppas att det blir bra med tandläkarbesöket och att inflammationen gått tillbaka.
    Trevligt med "Verandan" och kan tänka mig att det kan vara trevligtatt slå sig ner här och titta på folk och ta just en kopp kaffe eller en matbit.
    Hoppas du piggnar på dig.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Bra att Kapp-Ahl tar emot kläder för återvinning. Här i stan stängde de i somras så nu finns närmsta butik 4 mil bort men är osäker på om de tar emot kläder.
    Det ser fint ut hos Hjertbergs Veranda.
    Hoppas att det går bra hos tandläkaren och att de snart piggnar på sig de som ska komma och städa.

    SvaraRadera
  11. Borstar nog tänderna efter frukosten gör jag också, liksom onödigt före. Hoppas att kyrkvärd gick bra. En fortsatt vecka till dig.

    SvaraRadera
  12. Jag köpte mig också en skaftdammsugare nyligen och är jättenöjd. Tröskeln för att plocka fram mojängen är ju mycket mindre när den liksom står där redo att användas närhelst! Effektivt suger den och fort går det. Om man borstar tänderna innan man dricker morgonkaffet så smakar ju kaffet URK!

    SvaraRadera