lördag, februari 05, 2022

Veckans bokmärke 220205

Jaha, i veckan började posten med varannandagsutdelning. Men gäller det paket så delas dessa ut varje dag.

Detta blir veckans fejkbokmärke, lite tråkigt, men bredvid står söta Lilla My och kastar sockerbitar och piggar upp med röd bakgrund.

Om ni har tur kanske ni även hittar bokmärken hos: Hannele, BP, Åsa och Klimakteriehäxan!

Jag är så innerligt tacksam över bloggfoder från Sarah! Fick några till, men de sparar jag tills Glad måndag, som en överraskning.

Här är det ju kompis Diego som har snott bästa platsen.  

Idag lyser solen ur ett utsprunget gömsle och med blå himmel därtill, så blir jag så glad! Kanske jag ska gå åstad, på en promenad till vår stad.

Ljus och Kärlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Samma sak här med posten....känns väldigt ovant. Klart att man tar bästa platsen om den är ledig. Njut av din promenad, här blåser det rätt bra.

    SvaraRadera
  2. Vi har haft varannan utdelning länge nu, men CityMail kommer också, så man måste gå ut och tömma brevlådan ändå, soliga dagar har vi haft.

    SvaraRadera
  3. Här har vi haft varannnandagsutdelning snart i ett år. Det går så klart men det svåraste är när man ska skicka ett födelsedagskort. Jag vet aldrig när jag ska posta det och när mottagaren har utdelning.

    Fina Diego <3

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Så kommer postutbärninge att fungera här också fr o m 1 maj. Inte gör det mig någonting, för det är inte mycket som kommer med vanliga posten.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad jag fattat har det varit varannandagsutlämning här sedan länge. Även hos min kusin i centrala Stockholm. Trodde det var så överallt.
    Soligt och molnigt om vartannat här idag.
    Lördagskramar!

    SvaraRadera
  6. Även om det är mest ”skräp” i postlådan så nog vill jag fortsätta ha varje dag utdelning, det känns märkligt att Postnord drar in på servicen, det är ju tack vare oss kunder de har arbete 😅
    Allt… ha nästan allt kan funka som bokmärke 😃
    Jag tror jag vet vad Du tänker bjuda på för bilder från Sarah 😜 några söta 😍 som flyttat hem till henne, jag såg ju på Instagram 😃
    Jag ser framemot måndag och Ditt bidrag till Glad Måndag ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att posten minskar på sin service - inget blir ju billigare ändå.
    Men Lilla My är rolig där!
    Du har det fint där hos dig också, gillar den rosa väggen/tapeten fastän jag inte har nåt rosa hemma.
    Här mulet och massor av snö.

    SvaraRadera
  8. Har haft varannandagsutdelning i ett år. Funkar hur bra som helst.
    Här lyser solen med sin frånvaro Gråväder och regn....
    Ha rn fin eftermiddag! Kram

    SvaraRadera
  9. Så mysigt han ser ut att ha, Diego! I morgon får vi besök av Leo och då ska jag pussa på honom hela tiden.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  10. Lilla My har alltid haft en plats i mitt hjärta på något vis, passar bra på ett bokmärke tycker jag.
    Solsken har vi inte fått idag, vi hoppas på att vi kan få lite snart, piggar ju upp.

    Ha det bäst nu. :)

    SvaraRadera
  11. Vi har ju haft den nya postutdelningen ett tag. Funkar helt perfekt enligt mig, för man får ju knappast några riktiga brev längre. Paket däremot får jag snällt hämta själv hos en av tre utlämningsställen i Täby. Ingen hemleverans där inte, om jag inte klickat för det när jag beställde nåt via nätet.
    Diego njuter för fullt i öronfåtöljen. Han är en härlig hund:-)
    Här var det också soligt, men jag hade inte dammsugaren framme;-)

    SvaraRadera
  12. Aha, dags för er del nu med varannandagsutdelning av post. Har haft det undre hösten och Tycker som BP att det fungerar fint.
    Härligt att Diego tar bästa platsen. Han ser ut att njuta.
    Skönt med solen. Här var det lite vårkänsla idag i luften och mängder av människor ute längs vattnet. Tog en runda på 6 km och det var så skönt.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Samma här med varannandagsutdelning sen ett tag tillbaka, lite trist nu när jag har väntat på brev från Huddinge sjukhus, men men, det funkar ju.
    Soligt här också, men det blev bara en kortare promenad. Och ja, vilken härlig bild på Diego i fotöljen!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Fick ett likadant meddelande för någon vecka sen :)
    Underbar bild på Diego ... och härligt att solen lyser in till dig!
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera