mÄndag, mars 21, 2022

Glad mĂ„ndag đŸ„° 21 mars

Glad mĂ„ndag, sĂ€ger jag med tulpanbuketten placerad pĂ„ en solskensplats pĂ„ golvet, dĂ€r de riktigt fick lysa igenom i all sin prakt. Det Ă€r vĂ€l det gladaste som jag har upplevt nu pĂ„ tolv dagar, typ. 

BloggvÀnnen Carita tycker att vi ska hylla mÄndagen lite extra, vilket hÀrmed bevisas.

Jag knatar pĂ„ pĂ„ den inslagna BĂ€ttringsvĂ€gen, men den Ă€r seg. Ingen större fara men det kĂ€nns som om jag blivit drabbad av sömnsjukan. 

I kvÀll Àr det gospelövning, men den fÄr anstÄ. SÄ jag har vÀl lite trÄkigt nÀr jag kunde haft roligt, om man sÀger sÄ. Men jag planerar en örebroresa fram i april. DÄ Àr det fyra mÄnader sedan som jag sÄg de smÄ pÄ riktigt, inte klokt. Lowe, Sally, Noah. FarmorshjÀrtat blöder.

Svar till de som inte visste vad VÄrgÄrdaris var för nÄgot: AnvÀnds som flingor till mjölk, fil, nyponsoppa, i hemgjord choklad. Finns att köpa i affÀrerna. Smakar inte sÄ mycket egentligen, men jag tycker om det.

GlÀds Ät det vackra vÀdret och en stor gul sol!
Ljus och KĂ€rlek🙏

9 kommentarer:

  1. En vacker tulpanbukett kan man gott glÀdjas Ät.
    Hoppas du fĂ„r nya krafter snart igen men jag har hört mĂ„nga som Ă€r ganska sĂ„ trötta efter Covid-19. En Örebroresa att se fram emot lĂ„ter klart uppiggande!

    Kram och glad mÄndag till dig!

    SvaraRadera
  2. Fina tulpaner.
    HÄller med om att VÄrgÄrdaris Àr smakfattigt. Men det Àr gott vissa bakverk.
    FortsÀtt krya pÄ dej! Kram

    SvaraRadera
  3. Att vara i husarrest Ă€r inte skoj, inte det minsta roligt…
    Krya pĂ„ Dig 🧡
    Kram

    SvaraRadera
  4. FĂ€rgen pĂ„ tulpanerna gillar jag skarpt:-) Å det har hĂ„llit i och ut ett bra tag nu. Bra dĂ€r!
    Kul att du har nÄgon resa att se fram emot i alla fall. Tiden gÄr ju sÄ fort nu för tiden sÄ nÄgra fÄ veckor bara swishar förbi. Snart dags alltsÄ:-)

    SvaraRadera
  5. HÀrlig vinkel pÄ tulpanbilderna! Och lite sÄ dÀr lagom vissnade Àr de ocksÄ fina. SÄsom BP sÀger rusar tiden, men vart har vi brÄttom? SÄ njut i solen och vila, filten ser skön ut!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du piggnar till sĂ„ att du orkar med den dĂ€r Örebroresan. Jag förstĂ„r att du lĂ€ngtar efter de smĂ„!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Tulipaner er blomster som gir en flott vÄrfÞlelse. NÄr man i tillegg kan sitte pÄ verandaen i sola. Ja da er det bare Ä kose seg.

    SvaraRadera
  8. Absolut en fin tulpanbukett!
    FortsÀtt nu att krya pÄ dig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja jag lÄg oxÄ lÀnge i dÄ jag hade omikron 15 dagar tror jag. Ja solen gör underverk :) krya pÄ dig fina Gerd varm kram <3

    SvaraRadera