måndag, mars 07, 2022

Glad måndag 220307

God morgon, denna måndag, efter en intensiv helg! Ja, jag ska väl inte förstöra ruljansen utan hoppar på tvättstugerejset idag och till kvällen blir det gospelövning, som sagt var.

Bloggvännen Carita tycker att vi ska hylla måndagen lite extra och det gör jag nu med en av de fina vårbuketter som arbetsgruppen hade fixat till lördagsfesten.

Den goda maten, uppå faten, ja det var catering från en av de bättre utanför stan.
Menyn bestod av älgtjälknöl, viltbiff, rotfruktsgratäng, rostade rödbetor, messmörssås, sallad.
Öl, vatten, vin.
Kaffe och tårta.
Supergott. Jag brukar ta om men orkade inte mer än det som syns på tallriken!

Underhållning var bildvisning framförd av Carina och musik av lidköpingsbandet Step by Step, allt med anknytning till USA. Trycket blev högt i salongen, måste jag säga, kanon!

Fick en bild på Noah här precis. Han är sex månader och väldigt aktiv. Han vill stå upp och kolla världen. Puh, vad jag saknar alla mina barnbarn. Inte så lätt att få ihop det men jag jobbar på att få till en örebrohelg, dock dröjer det.

Ljus och Kärlek🙏

7 kommentarer:

  1. Vilken vacker bukett och maten ser helt magisk god ut.
    Sötingen, klart att man måste utforska och ha koll på sin omvärld. Nu ska jag strax ta emot nästa kund. Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  2. Vilken god mat och man blir verkligen glad över både buketten och söta lilla Noah :-)

    Ha en fortsatt glad vecka!

    SvaraRadera
  3. Den maten såg god ut! Länge sedan jag gjorde tjälknöl! Det är riktigt gott!
    Noah har blivit stor. Ser ut att att vara en kille som har koll! Kram // Anna-lena

    SvaraRadera
  4. Go mat och trevligt umgänge fyller på energidepåerna.
    Att Du återigen får sjunga lär ju bara öka på endorfinerna.
    Livet blir ju sällan roligare än vad man gör det.
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilken lyckad fest! Härligt! God mat och fin feststämning gör ju sitt till.
    Vilken rar bild på lille Noah!Hoppas du snart kan se de små.
    Stor kram och trevlig måndag.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig lördagskväll det blev! God mat och trevligt sällskap tankar man inte nej till. Så stor Noah har blivit redan <3 Ja, tiden den går. Lite mer pojke nu än bebis.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  7. Vilken mat (förutom såsen och rödbetorna då). Inte att undra på att du inte orkade med "påtår". Jag hade nog troligen bara orkat med hälften av din tallrik;-)
    Är Noah redan 6 månader??!!!! Tiden verkligen flyger iväg. Han är så fin och jag gillar hans minspel. Tycker han liknar Sarah, men det brukar jag ju tycka att dina barnbarn gör;-) Älskar hans stora ögon.

    SvaraRadera