söndag, mars 06, 2022

Skyltsöndag 6 mars 🎀

God förmiddag till denna söndag och skyltsöndag med BP

Lite blandad kompott, denna första Àr frÄn i fredags, och dÄ frÄn min strandpromenad. Den visar FramnÀs, Lidköpings utegym, nere vid VÀnerns strand. Ganska sÄ flitigt anvÀnd, Àven av mig ibland.

Garströms Konditori i Lidköping. Ett anrikt konditori som grundades 1857.

HĂ€r en bild frĂ„n tĂ„gstationen i TrollhĂ€ttan, nĂ€r jag Ă„kte upp till Sarah förrförra torsdagen. StĂ€dpatrullen inklusive burksamlaren Ă€r i full gĂ„ng. Nytta med nöje, eller hur man ska sĂ€ga. 

Min outfit igÄr blev sÄ hÀr. Förutom namnskylten sÄ kom jag överraskad hem med tvÄ förtjÀnsttecken ocksÄ, beroende pÄ arbete i styrelsen. Uppskattning smakar alltid fint. Mer referat frÄn festen kommer en annan dag, kanske i morgon?

Japp, fest igÄr, planeringsmöte inför nÀsta fest idag. GospeltrÀning i morgon. Det börjar likna nÄt.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

12 kommentarer:

  1. SÄ hÀrligt snöfritt ni har det!
    HÀr stÄr drivorna Ànnu meterhöga :-)
    Pigg skylt pÄ en plats som sÀkert ocksÄ gör en pigg!

    SvaraRadera
  2. Utegym lÄter ju som en fin grej att ha till hands, sjÀlv har jag ett "gÄband" hemma, brukar sÀga det till min lÀkare nÀr han frÄgar hur det gÄr med motionen.
    Han har aldrig Ànnu frÄgat mig om jag anvÀnder det, tur det. ;)

    Konditorier med "anor" Àr ju snÀppet bÀttre Àn de nyare tycker jag, vackert hus dÀr.

    Ha en fin söndag,

    SvaraRadera
  3. SÄ hÀrligt med lite fÀrg, jÀttefin Àr du i den röda klÀnningen! Grattis till förtjÀnsttecknen ocksÄ, det Àr du vÀrd!
    Vilket vackert hus som det gamla konditoriet ligger i.
    Ha en fin söndag!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. HĂ€rligt, hĂ€rligt och en snygg Gerd som grĂ€dden pĂ„ moset đŸ€©
    Mycket roligheter för Dig nu, hĂ€rligt, hĂ€rligt 👍
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild pÄ dig! Rött Àr verkligen en fÀrg att bli glad av. Grattis till dina förtjÀnsttecken! SÄ fint huset med konditoriet Àr. Gamla byggnader Àr mÄnga gÄnger vÀldigt personliga och vackra.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  6. Det Àr full fart pÄ dig, sÄ de dÀr förtjÀnsttecknen har du sÀkert gjort dig förtjÀnt av, precis som namnet sÀger.
    Snygg klÀnning!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Konditoribyggnaden ÄÄÄÄÄÄ sÄ vackert - bara Àlskar gamla hus och det Àr nÄgot alldeles extra med de som har torn.
    Du har verkligen fullt upp - hÀrligt!
    Ha en fin kvÀll =)

    SvaraRadera
  8. Det var ett ovanligt utegym i mina ögon! De i min nÀrhet Àr gjorda i naturmaterial, företrÀdesvis trÀ. Flitigt anvÀnda, dock inte av mig....

    SvaraRadera
  9. Inte för att jag tycker om att Du har mardrömmar och kÀnner oro, men samtligt kÀnns det bra att veta att jag icke Àr ensam om att mÄ dÄligt över det som hÀnder i Ukraina.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Byggnaden med konditoriet och den fina neonskylten Àr ju sÄÄÄÄÄ fin och minst sagt annorlunda. Om jag bodde i Lidköping skulle jag nog vara stamgÀst dÀr!
    Älskar bilden frĂ„n perrongen. Ibland sĂ€ger en bild mera Ă€n tusen ord, eller hur;-)
    Sedan skyltar du med din outfit igÄr. Lite juligt kan jag tycka, men du klÀr dig i rött, helt klart. Men det har jag ju sagt förut.
    Å uppskattning Ă€r alltid vĂ€lkommen om man gör ideellt arbete, vilket du ju gör bĂ„de i Vasa Orden och MOD.

    Tusen tack för lÀnken och din fina skyltmix:-)

    SvaraRadera
  11. Dessa utegym Àr verkligen bra. Har flera i nÀrheten som jag anvÀnder. minns nÀr vi kom till Peking och de var sÄ vanliga och dÄ 2007 var det inte ens pÄtÀnkta i Sverige. Och nu importeras de för fullt och mÄnga just frÄn Kina.
    Vad trevligt att festen blev lyckad och kan tÀnka mig att du blev glad för förtjÀnsttecknen.
    Kul nu att du har mycket som Àr tillbaka i det mer vanliga med trevligheter.
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. SĂ„ vackert hus med det anrika konditoriet!
    Fin bild pÄ dig i den röda klÀnningen!
    Ha en fin start pÄ denna nya vecka!
    Kram

    SvaraRadera