lördag, mars 05, 2022

Veckans bokmĂ€rke 🔖220305

"Husets prydnad Àr vÀnnerna som kommer och gÄr."
/Ralph Waldo Emerson

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

Jag tog mig en redig tur lÀngs strandpromenaden igÄr eftermiddag. Solen sken sÄ gott men det var isande kallt nere vid VÀnern. Förmiddagen, ja dÄ satt jag i solstolen pÄ balkongen igen, underbart!

Det var riktigt skönt att komma ut och lösgöra mig frÄn alla hemska nyheter. Det Àr ett mÄste att tÀnka pÄ och göra nÄgot roligt ocksÄ.

En och annan kom och gick utan att precis bilda kö. Nej, men ganska normal aktivitet.

IgÄr fick jag tillbaka 88 kr av min 1 klass SJ biljett hem i mÄndags pga förseningen. Inga problem, helt OK.

Men nu ska jag snart slÄ pÄ stora trumman! I sen eftermiddag sÄ Àr det fest! Vasa Orden av Amerika, Àntligen! Vi har inte setts sen Lucia. Och nu blir det Ärsmöte, efterkapitel med supergod mat och dryck, underhÄllning och umgÀnge, wow! SÄ fÄr jag klÀ upp mig till tÀnderna igen, sÄ roligt! SÄn Àr jag!

Ljus och KĂ€rlek🙏

11 kommentarer:

  1. Vilket hÀrligt vÀder!

    Ha nu en fin dag och en festlig kvÀll :-)

    SvaraRadera
  2. HÀrlig solig strandpromenad, riktigt fint bokmÀrke, och ha en riktigt trevlig festkvÀll!

    SvaraRadera
  3. Samma vÀder hÀr son i Lidköping. Lite kvarliggande snö... och kallt, dÀr vinden fÄr fritt spelrum. GrÄtt och rÄtt idag.
    Önskar dej en fin kvĂ€ll, uppklĂ€dd till tĂ€nderna. Kommer nog en bild i morgon? Kram

    SvaraRadera
  4. Det gĂ€ller att hitta en balans i tillvaron och just nu Ă€r det extra viktigt. Önskar dig en fin och festlig kvĂ€ll!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi har ingen snö alls, men i dag ligger nattens frost fortfarande kvar pÄ skuggiga omrÄden. Mars Àr som den brukar, mera lik vinter Àn vÄr.
    SÄ bra att du fick lite ersÀttning för tÄgförseningen i alla fall.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Ha sÄ himla jÀtteskoj kram

    SvaraRadera
  7. HÀrligt vÀder trots kylan förstÄr jag, var vÀl sÄ Àven hÀr om jag minns rÀtt.

    Att fÄ tillbaka lite av sina slantar efter en försening sÄ Àr det ju inte sÄ illa.
    88 kronor Àr ju ÀndÄ 88 kronor. ;)

    Ha en fin kvÀll nu. :)

    SvaraRadera
  8. Vinden Àr ff isande Àven om solen skiner sÄ fint. Visst Àr det sÄ att man mÄste göra annat för att skingra tankarna frÄn allt elÀnde. Ha det sÄ kul pÄ festen!

    SvaraRadera
  9. VÄren Àr pÄ G, Ätminstone pÄ sista bilden, som Àr helt befriad frÄn snö;-)
    Gissar att du Àven idag njöt av vÀrmen pÄ balkongen. Det gjorde jag:-)

    Önskar dig en toppen kvĂ€ll med festligheterna pĂ„ Vasa Orden. Gissar att du kommer avlĂ€gga en utförlig rapport:-)

    SvaraRadera
  10. HÀrligt med fest, hoppas din kvÀll varit trevlig!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. TÀnkvÀrt bokmÀrke!
    Och visst Àr det skönt med detta ljuvliga vÀder.Ser att snön hos dig hÀr vid VÀnerns strand Àr betydligt mer Àn hos oss. HÀr hos oss i stan Àr den i princip borta. Vackra blÄ bilder!
    Vad trevligt med fest! Önskar dig en rolig kvĂ€ll med "klackarna i taket".
    Stor kram

    SvaraRadera