onsdag, maj 11, 2022

Skies on Wednesdays 🌌

God morgon, ifrÄn Lidköping "Lisch" - hÀr kommer nÄgra vÀrmlÀndska himlar. Den första till vÀnster Àr morgonsolen, de andra tvÄ Àr kvÀllar.

Jag tittade inte bara pÄ himlar, jag Ät och drack gott, ocksÄ. HÀr Ät vi hÀmtmat till lunch, vegetarisk sallad, med bubbel till.

Sedan fick lilla mor (jag) mig serverat ett glas gott vin pÄ altanen i solens glans, innan middagen.

Ja, jag kör vÀl hela torsdagens mat, nÀr jag ÀndÄ Àr i farten. KvÀllsmat blev sparrissoppa. Jag tog om, vill jag bara sÀga haha.

IgĂ„r mulet och regn och denna dagen verkar bli en upprepning. Men jag ska syssla med tvĂ€tt, MOD-arbete och till kvĂ€llen Ă€r det In Chorus genrep i kyrkan. SÅ vackra vĂ„r- och sommarsĂ„nger, sĂ„ man blir glad i hela hjĂ€rtat💝

Vila i Frid, Sveriges meste körledare Kjell LönnĂ„đŸ™
Ljus och KĂ€rlek🙏

7 kommentarer:

  1. Vilka hÀrliga bilder! FörstÄr att du hade det gott hos den lilla familjen.
    Nu önskar jag dig en fortsatt fin dag med viktiga och bra aktiviteter.

    Kram

    SvaraRadera
  2. HÀrligt med sommarsÄnger ! Lyxigt med bubbel! Och rödvin! Fest! Kram!//Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. HĂ€rliga dagar hos Sarah och familjen ❤️ Go mat och gott sĂ€llskap Ă„ sen alla djuren… mysigt đŸ€©
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  4. JÀttevackra himmelsbilder och salladen sÄg himla frÀsch ut :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. SÄ fint du haft det i VÀrmland med familj, god mat och det vackra vÀdret.
    Just som man önskar att alla dagar ska vara.
    Fina bilder!
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fina himlar. Å det var absolut inget fel pĂ„ maten heller. Det bĂ€sta med att vara gĂ€st hos nĂ„gon Ă€r ju att man slipper laga maten sjĂ€lv. Å disken slipper man ju ocksĂ„. Bara det Ă€r ju en njutning:-)
    Hoppas du har/har haft skoj med genrepet ikvÀll.

    PS. Det blev en miniskur ikvÀll. Resten av dagen var det halvklart och extremt blÄsigt, men termometern klev upp till 16,4 grader:-) DS.

    SvaraRadera
  7. Himla fina bilder pÄ din vistelse hos dottern. Jag förstÄr att du mÄdde bra dÀr!
    Jag kan inte göra annat Àn att instÀmma om Kjell LönnÄ. Hoppas han har det bra dÀr han Àr nu!
    Torsdagskram!
    PS. Sparrissoppa kan man aldrig fÄ för mycket av! :)

    SvaraRadera