onsdag, juni 15, 2022

Skies on Wednesdays 15 juni 2022

Titta! Det ser ut som att gatlyktan bär upp hela det stora molnet!
Jag satt en stund i solen på Vänermuseets trätrappa och bara slappade.

Vaccina sköter Covid-19 vaccinen på uppdrag av Västra Götalandsregionen, som inte hinner med längre. Här har Vaccina nyligen flyttat in i Postens gamla lokaler.

De sedvanliga 15 minuters väntetid efter sticket i armen. Tidigare har jag fått Moderna men nu fick jag Pfizers. Ny dos om fyra månader.

Här bjuder jag på skogens fågelkvitter från igår under min promenad efter sprutan.

Sedan cyklade jag hit för en kvällsträff.  Kontentan blev att jag är kyrkvärd två gånger under hela sommaren, det är precis lagom.
Sedan blev jag trött efter att ha beundrat solnedgången!

Idag. Ja, vad månde bliva, förutom vackert väder? Men först startar jag med frullen på den soliga balkongen. Ja det gör jag!
Ljus och Kärlek🙏

6 kommentarer:

  1. Då har du ett lagom åtagande under sommaren då.
    Önskar dig en finfin onsdag!

    SvaraRadera
  2. Go mitt på eftermiddagen 🤗 Idag är jag trött vansinnigt trött och känner mig helt jäkla slut på.
    Jag trodde inte att man ”blandade” vaccinet utan att man höll sig till en sort…
    Moln är en ständig källa till förundran 🤩 hur länge man än sitter och tittar så förändras molnen och bildar nya konstellationer.
    Nu ska jag strax bege mig till apoteket då jag efter förra veckans undersökning fått ny medicin för mina lungor som for illa av covid19.
    Ha en fin fortsättning på denna onsdag 🤗
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Spännande molnformationer.
    Skönt att ha fått den 4:de sprutan men det är ju inga garantier. Men man kan ju hoppas på att ev. bli dålig i dos mindre. Har pepper , peppar klarat mig.
    Önskar dig en fin dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. men hade du inte 4 sen innan? eller det var den 4? fint munskydd hehe ha en go kväll kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiska himlar, speciellt sista bilden:-)
    Märkligt att Västra Götalandsregionen inte hinner med vaccinationerna längre. Här är det precis tvärtom. Alla som vaccinerade förr har slutat med det. De fick slänga vaccinet då ingen är intresserad att vaccinera sig längre. Ja, ja - Covid-19 slutade ju existera när Ukrainakriget bröt ut i februari...

    SvaraRadera
  6. Fick också dos 4 härom dagen - och armen blev jätteöm, men annars inga problem.

    SvaraRadera