tisdag, juni 14, 2022

Trees on Tuesdays

Måndagen blev helt OK. Avslutades med en cykeltur i solskenet till Kyrkans gård. Visserligen blåste det en del men på hemvägen hade det lugnat sig.

Det är en fin cykelväg som går förbi Campingen och bortöver till Lockörn.

Någon SELFIE ordlek blev det inte men en vanlig selfie kan ni ändå få av mig.

Lite blommor avslutningsvis från kyrkan.

Idag ska jag minsann ta den fjärde Covid-19 sprutan, den som jag skulle ha tagit i början av mars men i stället fick Omikron. Yngsta dottern är redan inne på sin femte spruta, som transplanterad då.

Senare på kvällen går cykeln till Kyrkans gård igen för ett kyrkvärdsmöte om sommarupplägget. Ja, så går väl denna dagen i vackert väders tecken!

Ljus och Kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. Vi har inte kommit fram till fjärde sprutan här ännu, fast tre har vi tagit.

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  2. Här blir det en femte spruta till hösten. Hoppas att du slipper biverkningar av fyran!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Många sprutor blir det 💉 slipper Du bli sjuk är det ju det bästa 👍
    Snygg selfie 🤩
    Sommaren är kort, det är bäst att passa på och njuta av stunden.
    Just nu är jag i Sollefteå, snart blir det besiktning…
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  4. Så mycket trevligt du hittar på. Antar att det blir en femte spruta för alla i höst. Superbra! Tycker ja'! Ha det bra

    SvaraRadera
  5. Då hoppas jag att vaccineringen gick bra och att det inte blir några större biverkningar för din del.
    Håller en tumme får bra cykelväder även i kväll!
    Vilken fin bild på dig.

    Kram och fortsatt fin tisdag!

    SvaraRadera
  6. LillaSyster2022-06-14 20:30

    Fin Kantnepeta utanför kyrkan. Tråkigt med motvind. Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Du ser aningen frusen ut på bilden måste jag säga. Men en himla snygg scarf i rätt färg.
    Ja, det är ju en stor fråga. Hur många sprutor måste man ta egentligen. Om Sarah är inne på sin femte spruta redan, så verkar det ju vara så att man var tredje/fjärde månad ska vaccinera sig. Svårt att hitta vettig info tycker jag. Och min husläkare visste inte heller. Funderar på att nöja mig med tre sprutor. Det blir liksom för mycket tycker jag.
    Å du borde ju ha antikroppar åtminstone fyra månader framåt, eller...

    SvaraRadera
  8. Jag tog min tredje spruta i våras. Återstår att se om det behövs en fjärde, och när det blir.
    Hoppas allt gick bra och att du slipper biverkningar.

    SvaraRadera
  9. Så fin selfie på dej, och vi båda har en hövding runt halsen när vi cyklar, snyggt! Jag har också pannband på mig, mycket för att slippa vindljudet i mitt robotöra, och att den inte flyger av , men det gör den nog inte, men känns lite tryggare med pannband över!
    Jag hoppas att vi "yngre " under 65 får ta vår 4de spruta snart, men nu när man haft covid har man väl antikroppar ett tag i alla fall ?
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera