söndag, juni 12, 2022

Skyltsöndag 12 juni

God morgon till en ny skyltsöndag med BP

Här är de två bilarna som har farit runt i bostadsområdet och checkat av ventilationerna i lägenheterna. De var hos mig i tisdags.

Tryckfelsnisse var framme i lokaltidningen i rubriken här 😂 Firades råkade bli friades.
Jag tycker det är överlag många felskrivningar med fel ord p.g.a. automatiska ordförslag.

Här var städpatrullen igång på torget. Bilen stod parkerad vid en markskylt, där det står "Vem ä ho på Rådhustaket?" Ja, jag vet, det är Fru Justitia 😁


Hämtat från nätet under "Säljes" och jag tänker på min lilla tand, den tand som jag har svårt för att förlika mig med. Det gick ju inte att göra en brygga eller en tandkrona.
BP gav mig ett gott råd, att tänka på de som har piercat sig i munnen och, javisst, den tanken underlättar. 

Ljus och Kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Ja, nog är det många tryckfel nuförtiden. Korrekturläsarna verkar vara ett minne blott...

    Ha en finfin söndag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat som vanligt hos dig. Ja, det är många felskrivningar i dagens tidningar och en del av felen borde kunna undvikas tycker jag. Kanske är jag petig men...

    Önskar en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Och jag skriver ofta en massa folk i mina kommentarer.. för att jag inte alltid kollar innan jag trycker på publicera!

    SvaraRadera
  4. Stavfel som beror på skarv i bloggar är ju en sak ☝️ och stavfel i tidning och media (text-tv är ju fruktansvärt dålig på stavning) det är ju en helt annan sak.
    Får ont i magen när jag hör på Nyhetsmorgon att Ukraina har svårt att försvara sitt land.
    Ha en fin söndag, kram
    /åsa

    SvaraRadera
  5. LillaSyster2022-06-12 13:37

    Kanske att någon friade också? Jo man skriver en sak och sedan har tfn ändrat till något annat. Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  6. Men härligt när människor vågar komma samman igen!
    I finaste sommarvädret!

    SvaraRadera
  7. En fråga, jag har visserligen diagnos fibromyalgi som ”följd sjukdom”, men vet inte vars ME börjar och fibromyalgi slutar 🤷‍♀️ men tror Du att ont i huden, kroppen när jag duschar kan bero på fibromyalgi?
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  8. Kul skyltning, och lite kul hur det kan blir stavfel ibland!
    Ha en fin söndagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svar❤️ att Du inte är läkare betyder ju inte att Du ändå inte han veta lite om allt möjligt, kunskap har ju inte alltid med yrke att göra.
      Jag blev bara så paff… att jag har diagnos fibromyalgi har ju liksom inte betytt nånting för mig, bara att läkaren ansåg det var bra det stod med på sjukskrivningspapper och sedan när jag fick sjukpension.
      Du vet lite som något extra för att förklara min värk.
      Jag ska ta upp detta när jag ska på sjukan den 21 juni.
      Tack för Ditt svar 🤗
      /åsa

      Radera
  9. I och med att man rationaliserade bort alla korrekturläsare har stavfelen ökat oerhört de senaste 10 åren. Det är ju skribenten som ska vara allt i allo. H*n ska kunna skriva, fota, layouta och korrekturläsa. Å som vi alla vet är det omöjligt att korrläsa ens egna texter. Men jag tycker just det här stavfelet var ju riktigt roligt:-)

    Det är alltid så roligt att se ditt fina bostadsområde som liknar mitt. Inte minst vad gäller underhåll. Så viktigt med en bra förvaltning och vettigt underhåll.

    Ja, stackarn! Ditt tandelände var/är ju inte roligt. Du kan väl göra ett inlägg om vad de nu har egentligen gjort med tanden. Men himla kul att mitt "råd" hjälpte en aning;-)

    Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Fint och lokalt skyltat. Och många fel blir det lätt.
    Roligt att ditt bostadsområde tas om hand och underhålls. Blir ju en helt annan känsla då.
    Hoppas att dina besvär med tanden nu ska vara borta och det mesta går ju att ordna till.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Trevlig blandning du visar upp till ämnet. Ventilation är viktig idag, speciellt till alla täta byggnader som kommit till på senare år. Justina reagerar jag på, en god vän har sitt nick så. Det här med felstavning vart ju helt tokigt. Jag ska prata med en som ingår i en IT avdelning på flertalet tidningar hur detta kan få gå till jag umgås med.

    SvaraRadera
  12. En härlig skyltblandning!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Korrekturläsning verkar inte ingå i någon litterär verksamhet längre, varken i pressen eller ens i tryckta böcker. Det yrket hade passat mig bra, nu är jag gammal och har blivit slarvig av mig, men ändå retar det mig när det så uppenbart är fel.
    Fru Justitia har jag sett som staty vid någon domstolsbyggnad, med vågskålarna i handen.
    Ha en fin sommarvecka!

    SvaraRadera