lördag, juni 11, 2022

Veckans bokmärke

Veckans fejkbokmärke är långt, mycket långt. Det är 60 cm långt och 14 cm brett och har svensk text på båda sidor. 

Vad är det då? Jo, instruktioner om läkemedlet och alla biverkningar som går att få, från topp till tå. Vad jag har märkt för min del är muntorrhet och att ögon och näsa rinner okontrollerat.

Detta är en av mina tre sorters ögondroppar som jag måste ta varje dag. 

Om ni har tur kanske ni hittar bokmärken hos: Hannele, BP, Åsa och Klimakteriehäxan!

Avslutar med några vackra rhododendron denna påbörjade sköna sommardag!
Ljus och kärlek🙏

8 kommentarer:

  1. Jobbigt med så många och långa biverkningar...

    Blommorna är verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  2. Vacker blomning nu, inte alltid man läser dessa bipacksedlar, men en dansk poet att gjort poesi av dessa, poesi som medicin, Ordapoteket, riktigt fyndigt:

    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2022/02/poesi-som-medicin.html

    SvaraRadera
  3. Tyvärr får man ta det onda med det goda...

    Önskar en god lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tyvärr är biverkningar mer vanligt än vad som känns okey när man tar diverse mediciner.
    Fina blomsterbilder 🤩
    Ha en fin lördag 🤗
    /åsa

    SvaraRadera
  5. Rhododendron är väldigt vackert, men lite svårodlat på Gotland. Jag har försökt och misslyckats kapitalt.
    Ha en skön lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Härliga blomster! Men trist med biverkningar, och det kan bli en låång lista på alla dessa, puh!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Viktigt att läsa sådant tycker jag så man vet vad man får i sig.
    Bra bokmärke blir det ju också. ;)

    Ha det bäst.d

    SvaraRadera
  8. Å jag som trodde att ditt fejk-bokmärke var på minst två språk. Suck! Det är väl ingen som läser hela den texten, speciellt inte då textstorleken är så liten att man inte ens kan läsa instruktionerna. Då är det bättre att läsa på nätet och använda pappersremsan som bokmärke.
    Helt underbara bilder på rhododendronblommorna. Så vackra de är:-)

    SvaraRadera