torsdag, juni 09, 2022

Trees on Thursdays 220609

Träd, träd fram! Här är en tavla, som min en körvän har målat. Det ska föreställa en bokskog. Så vacker!

Jag har inte varit ute och fotat så mycket så jag har inget speciellt på träd just nu. Min ena nässla (palett) är i stor blom och tappar nu bladen. Kanske jag borde ha klippt av blommorna?


Jag såg ett norskt reportage i tisdags kväll på TVn om "Där ingen skulle tro, att någon kunde bo". Nu var det Nils på fädbodvallen. Det handlar om människor, som har valt att bo långt ifrån staden, men nära naturen. 

Jag har sett denna serien i flera år, lite till och från och fascineras av deras liv, som då inte jag skulle vilja byta till, men ändå... Det går att se på SVTPlay  

Min njutningstid klockan 16.15 igår bestod av en timmes bokad ansiktsbehandling (rengöring, massage och mask) här i stan hos Johannas Hudvård. Jag har besökt Johanna några gånger under årens lopp. Senast var för fyra år sedan. Allt var OK men hon reagerade över att ögonfransarna såg längre ut. Det kan vara ögondropparna (tio droppar per dag) och det förklarar varför jag senaste åren besväras av att glasögonen fort blir kladdiga!

Nu ska jag göra frukost, sedan är det hej hopp till tvättstugan! Halvsolmulet, som mest 20 grader. Rätt skönt ändå.

Ljus och Kärlek🙏

8 kommentarer:

  1. Vilken jättevacker trädtavla! :-)

    Ha en finfin torsdag.

    SvaraRadera
  2. Visste inte att palettblad blommade, jag fick ett skott av min mor… den dog 😥
    Fin tavla 🤩
    Om en 45 minuter ska jag vara på Sjukstugan.
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Härligt att skämma bort dig själv. Borde göras oftare! Vacker målad tavla! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  4. Så vacker tavlan är!
    Palettblad är inte lätta att hantera tycker jag. Tror att blommorna tar mycket kraft från växten så ibland kan det vara bättre att klippa bort dem. Samtidigt så är det roligt när de blommar och blomställningarna är vackra.

    Kram och god torsdagskväll!

    SvaraRadera
  5. En vacker tavla! Och träd kan ju verkligen variera.
    Hoppas din palettblad tar sig. Jag har bara orkidéer hemma (inomhus) och ett par novemberkaktusar. Palettblad har jag aldrig haft.
    Visst är det skönt att skämma bort sig själv. Brukar gå på helkroppsmassage en gång i månaden och det är helt ljuvligt, likaså pedikyr med fotmassage. Tycker det är svårare med ansiktet eftersom mina solskador ställer till det. Men kan tänka mig att det var behagligt.
    Ha den bra dag!
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Snacka om en perfekt biverkning av dina ögondroppar! Ja, man tackar. Jag använder nåt som heter X-lash - ett serum - för att få längre ögonfransar. Det funkar perfekt men är inte billigt direkt.

    Kul med en njutningstimme - nästan som en spabehandling. Perfekt att unna sig lite vardagslyx. Det är du väl värd!

    PS. Tavlan är fantastiskt fin. Ser ut som ett fotografi. DS.

    SvaraRadera
  7. Gillar skogstavlan. Sitter den på väggen hos dig?

    SvaraRadera
  8. Oj, kan palettblad blomma, det var inte dåligt så stora blommor det blev!
    Jag har aldrig gjort en ansiktsbehandling, men hade bokat en nyligen, då fick jag covid och kunde inte gå på den. Får boka om den!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera