tisdag, januari 17, 2023

En ny kompis ⚘️

Visst var den god, årets första hembakade semla, levererad av väninnan C i lördags? Den intogs som en hetvägg, med varm mjölk, mums.

Ja, tidigare har jag fått hembakade frallor och bullar, av andra väninnan C, så gott! SÅ uppskattat alltihop!

Japp, här är då den nyinflyttade kompisen Virvel. Någon torktumlare var inte att tänka på i mitt lilla badrum. 

Badkaret är borta, en liten trekantig duschstol finns nu, enda tänkbara möjligheten, eftersom jag behöver duschhjälp en tid framöver. 

Var till fysioterapeuten igår igen och vi konstaterade båda två att även skoliosen bråkar med mig så hon ringde vårdcentralen och de var överens om starkare Alvedon nu, halleluja! Ibland får man kämpa för att få lindring.

Ljus och kärlek 🕯 🙏

21 kommentarer:

  1. Så bra att du får hjälp. Både med det praktiska och med smärtlindring. Önskar dej god framgång med rehabiliteringen. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Gott att det finns hjälp att få när man behöver den, både med det praktiska och med smärtlindring. Grattis till Virvel! Så skönt att ha en egen maskin. Efter min mammas operation fick hon också anpassat badrummet men då sattes det in en duschkabin och så klart handtag på väggarna. Även en duschstol. Har för mig också att hon fick ett speciellt munstycke på duschslangen men där kan jag minnas fel...

    Så gott med fastlagsbulle som vi säger här fast den varma mjölken avstår jag.

    Kram och god återhämtning!

    SvaraRadera
  3. Jag var nästan på väg att köpa semlor igår, för även jag gillar hetvägg, men jag avstod från läckerheten. Men snart så.....
    Så bra att du får hjälp med det praktiska och att du har goda vänner som tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Äntligen blir du hörd♥️

    SvaraRadera
  5. Dum fråga, har Du fått Virvel eller får Du bekosta hen själv? Med tanke på omständigheterna tänker jag det kanske är ett måste som bostadsbolaget får stå för?
    Klart Du ska ha medicin som funkar så Du slipper ha mer ont än nödvändigt, en självklarhet kan ju jag tycka. Inget Du borde behöva ”kämpa” för.
    Synd på badkaret men lättsammare på detta vis.
    Ha det så bra Du kan kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen dum fråga alls. Man får inget gratis. Jag kunde välja. Antingen köpa in den själv eller leasa den och få en månadskostnad.
      Kram!

      Radera
    2. Måste ju säga att det känns helt fel, men jag förstår ju att bostadsbolaget inte kan ”sponsra” sina boende- även om jag tycker att då Du inte valt att skada Dig i anslutning till Ditt hem borde Du få Virvel till låns så länge Du behöver m, Du gör ju av med mindre vatten och el nu när Du icke kan bada i badkar eller ”okynnes” duscha 🫠
      Kram åsa

      Radera
    3. Ja, det är surt och snålt........

      Radera
  6. Trevligt och gott med vänner som kommer besök . Förstår att du uppskattade semlan. Fint nu med en tvättmaskin här. Underlättar givetvis. Ofta i små badrum ställer man ju en tumlare ovanpå maskinen så det blir en tvättpelare. Då tar den ju inget golvutrymme. Kanske skulle det kunna fungera.
    Fint också att badkaret kom ut och kanske kan duschen anpassas än mer . Arbetsterapeuterna och fysioterapeuterna brukar kunna förskriva allt du behöver. Skönt att du nu tjatat dig till smärtlindring som kanska kan hjälpa mer. Tjatar fortfarande om dessa plåster jag har. Så bra när det är långvarig och svår värk det handlar om.
    Viktigast är att du inte ska ha så ont.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns inte plats för en torktumlare varken på höjden eller bredden. Har allt tagit upp frågan. Jag har ett mycket litet badrum som inte rymmer varken kabin eller extra vägg.
      Nä, det där med plåster kan jag glömma, det får jag inte.
      Stor kram!

      Radera
  7. En tvättmaskin är ju nästan ett måste i dessa tider, speciellt om man har ont som sjutton som du har.
    Är det en kombinerad tvättmaskin/torktumlare?
    Det skaffade vi oss, fanns inte plats för båda här.

    Ta hand om dig, kram.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Härligt med en Virvel i badrummet, och starkare alvedon! Kämpa på! Varm Kram Susjos

    SvaraRadera
  10. Stackars dig att ha så ont. Jobbigt. Fint att du får hjälp och lindring.
    Vi har en tvättmaskin med inbyggd torktumlare, i lägenheten, som min förra man skaffade, men jag använder den bara ibland nu då Mysingen kan hjälpa mig i tvättstugan. Det blir billigare el för oss på så sätt.
    Gott med semlor, men inte hetvägg, för min del. Har inte tänkt på att det är dags för dom redan.
    Kram från Wiolettan

    SvaraRadera
  11. Min dotter vill äta semlor, vi får se när tillfälle finns, hemma blir det med varm mjölk ibland.

    SvaraRadera
  12. Kul att dina väninnor fortsätter skämma bort dig. Gissar att det känns tryggt och skönt:-)
    Sedan försökte jag (förtvivlad) att googla vad din nya badrumskompis är för något. En tvättmaskin kanske. Å så fort det gick att ta bort badkaret och sätta in en dusch i ditt badrum istället. Älskar det färgglada prickiga duschdraperiet.
    Smart förresten med pallen. Det är ju en fråga om säkerhet. Jag menar att sitta ned är ju smartare än att halka på ett duschgolv.
    Otroligt snabbt och bra jobbat av antingen kommunen eller hyresvärden eller både och.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt svar till dig BP försvann tyvärr i rymden.

      Radera
  13. Man blir i a f glad av ditt duschdraperi, hälsar en som gillar prickigt!

    SvaraRadera
  14. Semla, lyx! Har inte intagit min första ännu, men lär nog inte dröja alltför länge om jag känner mig själv.
    Vad härligt att få så många godsaker levererat. Det är du värd och mer därtill.
    Vad skönt att du fått badrummet ordnat.
    Vi hörs och syns!

    SvaraRadera
  15. LillaSyster2023-01-18 16:49

    Inte ätit någon semla i år, däremot åt jag ju en saffranssemla i december =) Tycker nog att den är bättre än originalet. Skönt med egen tvättmaskin. Bra att vännerna fortsätter att fixa mat och fika åt dig. Kram

    SvaraRadera