fredag, september 15, 2023

Fem en fredag - Teamövning

Igår kväll var jag på modevisning hos A Cup of Lifestyle, som jag berättat om innan.

Fyra mannekänger gjorde sitt bästa för att förnöja oss. Jag fotade en del och jag kanske lägger ut några bilder då och då på höstens mode. Fanns mycket snyggt och ja, jag handlade lite. Allting passade bra med buss dit och hem.


Nu tar jag itu med veckans "Fem en fredag" med ElisaMatilda, som handlar om teamövning.
  1. Vem av Astrid Lindgrens karaktärer är din favorit? Självklart Pippi Långstrump. Stark, snäll, påhittig och värnar om rättvisan.
  2. Om du kunde åka tillbaka i tiden, var skulle du åka då? Det gamla Egypten och hur de levde då. Jag har varit i Kairo och Luxor och sett alla berömda platser för några år sedan och det var den mest fascinerande resa som jag gjort.
  3. Vilket var ditt första jobb? Det får bli sommarjobb då. Först barnflicka, sen skrivbiträde åt rektorn.
  4. Om utomjordingar landade på jorden, vem skulle du rekommendera dem att prata med? Landstingspolitikerna. Kanske prata ekonomi i vården.
  5. Om du var tvungen att äta en krita, vilken färg skulle du välja? Ingen kritätning här, för då dör jag. Men färg att titta på kan vara röd.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

30 kommentarer:

  1. Kul, inte ofta man går på modevisning. Spännande med Kairo. Låter intressant att jobba med rektorn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var åratal sen sist. Jo, Kairo var speciellt men Luxor, nog ännu mer.
      Idag kommer jag inte in på din blogg, blir hela tiden kastad till nåt annat. Ha det gott!

      Radera
  2. Kul med modevisning. Pippi är min favorit också. Stark, självständig, och snäll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pippi, ja. Hon har funnits med så länge.

      Radera
  3. Så roligt med modevisningen, skoj att du också hittade något att köpa. Ja, Pippi är nog den karaktär som satt sig bäst! Ha en fortsatt fin fredag! Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättekul! Det blev en regnig fredag här, men jag klagar inte. Det är bara att mysa på och så har jag lite jobb.
      Kram!

      Radera
  4. Så trevligt med en modevisning! Vi hade en i SPF ett år, men den lokala affären som ställde upp då är stängd sedan många år, så det lär inte upprepas i rappet.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt det där med affärer som ska bära sig.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  5. Så skoj och inspirerande med modevisning och kul att Du fann lite nya plagg, roligt att förnya garderoben 🤩
    Pippi är ju Pippi 😅 men jag är nästan mer förtjust i Ronja Rövardotter 🥰
    Jag skulle kunna tänka mig lite rövarliv 😜
    Ha en fortsatt fin fredag och en härlig helg kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag blev nöjd på flera vis.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  6. Vad trevligt med en modevisning och hoppas på att det här fanns kläder med lite piggare färger än det jag sett i många butiker i Stockholm. (Räknar då inte Lindex, HM m.fl. som är extremt dystra och med många trista kvalitéer)
    Ja, Pippi är ju en av många karaktärer som som satt spår. Kul att läsa dina svar.
    Varm kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var några fler färger i denna modevisningen faktiskt. Jättetrevligt.
      Varm kram!

      Radera
  7. Kan tänka att det blev en del inhandlat. Ser väldigt lockande ut.
    Tror att jag skulle vilja åka tillbaka till min mormors barndom, i sluutet av 1800-talet. Hade varit så riligt att se henne som barn. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min pappa var född 1899 faktiskt, bara det! Men han hade det besvärligt med spanska sjukan och fruar som dog. Det ville jag nog inte uppleva.
      Kram!

      Radera
  8. Vilken trevlig kväll och så passande med lite inköp.
    Jag har också varit i Luxor och tyckte det var en fantastisk resa. Bland mina bästa faktiskt.

    Önskar en god kväll nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Fantastiskt i Luxor.
      Kvällen blev god och snart läggning. Kram!

      Radera
  9. Klart du handlade efter modevisningen! Gissningsvis var du inte den enda som shoppade. Det ligger nästan i naturen att "köpa lite" när man är på en sådan event:-)
    Pippi var given även för min del. Har aldrig varit i Egypten men sett många program om bland annat pyramiderna. Fascinerande hur man kunde bygga sådana mästerverk utan minsta hjälpmedel. Knappt att man kan förställa sig hur det gick till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att jag handlade!
      Egypten, ja det är så mycket mer än Hurgada, där vi bodde. Vi åkte två tvånättersutflykter via konvoj till både Kairo och Luxor och fick se alla de kända minnesmålen. Dessutom åkte vi Feluka på Nilen. Wow, säger jag bara.

      Radera
  10. Ännu en Pippi i cyberrymden! Du känner väl till att vi har en tjej i gruppen som har växt upp i Egypten, hon ville också utforska pyramidernas mysterier lite närmare! Själklart handlade du nya outfits till hösten, du är så liten och nätt så kläderna sitter som en schmäck. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har förstått att vi har en tjej i gruppen som växt upp i Egypten.
      Självklart handlar jag när det är extrapris på en VIP-träff.

      Radera
  11. alltid kul med modevisning. och roligt att hitta något nytt. utomjordingarna hade säkert en hel del att lära regionpolitikerna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, politikerna borde lära sig av gräsrötterna.

      Radera
  12. Mitt första arbete var som sommarjobbare där vi svetsade båtar som behövde lite tillägg i konstruktionen.
    Det var ett fint arbete, fast sen blev det lite annat istället.

    Åka tillbaka i tiden är ju intressant, Egypten där tycker jag verkar vara ett bra resmål.

    Utomjordingarna hade nog tagit sin packning och åkt hemåt igen om de fick veta hur politiker resonerar angående ekonomi.
    De hade skrattat hela vägen till sin rymdraket. ;)

    Ha en fin lördag nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egypten har alltid hägrat men också varit förenat med risker.
      Utomjordingarna, ja, de hade säkerligen skrattat hela vägen hem, haha.
      Tack detsamma!

      Radera
  13. Bra med fönster åt tre håll, Himmelskådning ,-) vackert.
    Modevisning låter kul , bra att få se kläderna på, så man får se hur de ser ut ,-) Kul ide om en utomjording kommer, Ja hade nog frågat om det hade smartare politiker, eller hur de levde. De måste ju ligga före oss. Några tips kanske ,-) Ha det jättefint! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att kunna se runt om mig, skulle gärna haft ett fjärde väderstreck (blir aldrig nöjd) men då får jag gå ut.
      Ha det så gott, kram!

      Radera
  14. Hahaa - ja, många av oss har sagt, vi äter inga kritor!
    Läser din blogg baklänges, som vanligt med alla bloggar och kommenterade redan lite kring modet.
    Pippi - precis, stark och snäll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läser baklänges, jo det händer för mig också ibland 🤩

      Radera
  15. Vad kul med mannekänguppvisning!

    SvaraRadera