fredag, november 03, 2023

Färgsprakande och Fem en fredag - läskigt - och Allhelgonaafton

Hubert och Hugo har namnsdag.

Ljuslyktan i glas är designad Mats Jonasson i Målerås och föreställer ett ansikte. Glaset går i orange, så det är en fin höstlykta. Nu syns inte mönstret, men det skulle vara sprakande ju.

Bilden passar bra till Lillasysters utmaning "Färgsprakande fredag".

Jag hoppar vidare till veckans "Fem en fredag" med ElisaMatilda, som handlar om läskigt.
  1. Hur lättskrämd är du? Om någon kommer tyst utanför min periferi så blir jag omedvetet rädd!
  2. Vad tycker du är läskigt? Våld och blodpölar.
  3. Har du fått besök av barn för bus eller godis i veckan? Nix, här är säkerhetslås.
  4. Vad klädde du senast ut dig till? På familjens Oktoberfest förra året var vi alla stuket Ompa Bompa.
  5. Har du någonsin upplevt något övernaturligt? Yes, det har jag, flera gånger!
Idag mår jag bättre och någon Covid var det inte, jag testade mig. Väldigt lindrigt hur som. Under sådana premisser händer inget kul. Hade några glad-helg-önskningar med fikatjejerna, det var det hela och var och en sköter sitt här.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

22 kommentarer:

  1. Maskerad är kul, en gång var maken sminkad till spöke, poliskontroll framför oss, men tyvärr stoppade de inte oss 🙂 Visst är det läskigt när nån kommer tyst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att sminka andra! Jag har sminkat soldater och en kung.

      Radera
  2. Härligt att det inte var covid, känns ju betryggande om inte annat.
    Inget bus eller godis här heller, skönt med låst entrédörr och ett boende på femte våningen. ;)

    Ha det bäst Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit så lugnt här. Tackar!

      Radera
  3. Maskerad är kul, jag tycker man har alldeles för få maskerader i livet tyvärr. Man borde passa på att vara någon annan för en kväll 😊 Kanske lär man sig något av det! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt hade vi väldigt mycket förr. Men numera kan man lätt "klä ut sig" via Snapchat, så inte samma tjusning.

      Radera
  4. Spännande med övernaturligt. Lite skrämmande också. Jag har nog inte de rätta receptorerna. Lättskrämd.... hajar till för höga ljud. Men lätt oroad, det är jag. Oroar mig för alldeles för mycket. Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte skrämmande för mig, nej, helt naturligt övernaturligt.
      Det beror på en själv.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Jag har blivit jäkligt lättskrämd senaste åren, blir rädd om någon kommer bakifrån utan att jag hinner notera detta eller av plötsliga ljud.
    Övernaturliga väsen jo yes det tror jag på och har upplevt själv.
    Idag fredag och det sägs att snösmockan ska drabba Norrland, vem vet jag kanske blir insnöad 😜
    Ha en fin fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, Åsa! Vi fredagsfnattar på... kram!

      Radera
  6. LillaSyster2023-11-03 12:48

    En fin och ovanlig lykta =)
    Tack för länken och tack för att du är med och sätter färg på denna grå och regniga fredag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det är det, väldigt glad i den.
      Kram!

      Radera
  7. Tack och lov att det inte var Covid - pust, pust!
    Glaslyktan är otroligt läckert. Inte kan jag se att det är ett ansikte, men mönstret och färgerna gillar jag skarpt. Färgsprakande it is:-)
    Vi har heller inga ungar kvar i huset och med portkod/-lås kommer ju inga ungar från grannhusen in. Lite synd kan jag tycka. Åt andra sidan är det minst 15 år sedan tre barn ringde på. Det var första och enda gången som vi fick besök. Hade inga godis, men på den tiden gick det fortfarande bra med pengar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gick ut på eftermiddagen och blev av med mina tre påsar skänkta fina kläder till återvinning. Gott nog. Så slank jag in på ICA och fick mig nåt extra till livs, även om jag hade mat hemma.

      Radera
    2. Bra att det inte var covid och att du mår bättre ,-)
      Så vacker ljuslykta ,-)
      Väldigt färgsprakande. Fem en fredag, ja rädd blir manom någon står oväntat!
      Fem en fredag verkar kul, lagom för min hjärna som är lite väl stresstrött, får se om jag hoppar på en dag. Ha det jättefint, trevlig Helg! En av de finaste när kyrkogårdarna lyser upp av alla ljus, vi ska ta hand om graven i morgon. Kram Primrose ,-)

      Radera
  8. Så skönt att du inte hade covid. Fick just höra att två av mina bekanta ligger sjuka i eländet. Tur att jag fått tid för vaccination.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Så säkerhetslås är bra mot spöken? Bra att veta :D

    SvaraRadera
  10. Våld är läskigt, liksom hotelser från arga människor. Tyst smygande elscotrar som kommer farande på gångvägarna är läskiga. Trevlig fortsatt helg

    SvaraRadera
  11. Färgsprakande och fint. Perfekt för en kulen höstdag.

    Önskar en fin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker lykta! Och kan tänka mig att den sprakar än mer i "verkligheten". Så skönt att det inte var covid. Vi ska ta spruta nr 6 idag och passar på att ta influensavaccinet också. Och är en vaccinerad är ofta fallet att ev. covid blir lindrigare så att jag inte behöver belasta sjukvården.
    Roligt att läsa dina svar.
    Önskar en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Mats Jonassons alster är ju så fina! Härligt att det inte var covid. Det är jag otroligt rädd för egentligen, men den kom inte med i mina svar.

    SvaraRadera