torsdag, november 02, 2023

TråkKulTorsdag

Namnsdag Tim och Tobias.

Kinnekullebanan med övergång till Rörstrandsområdet.
Här har jag mixtrat med bilderna. Ser du den riktiga?

Jag skulle gått ut i förrgår och jag skulle gått ut igår. Men jag kände mig inte riktigt kurant, jag som aldrig är sjuk. Lite feber, faktiskt. Så jag blir nog inomhus med mig även idag, det går ingen nöd på mig. Fast vädret är tråkigt och inget annat att vänta. Båda mina kaktusar blommar nu och det är kul.

Nästa torsdag ska jag ta vaccin mot säsongsinfluensan och Covid-19.

Uppfinnare till temat TråkTorsdag är Kajsa-Lisa.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Stort krya på dig Gerd, här är vaccinationer ju också på gång, bäst att vara lite förutseende.

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag får krya på mig! 🍁

      Radera
  2. Krya på Dig kram 🤗
    Det går mycket olika infektioner nu, många baciller är på språng.
    När det gäller bilden och Din fråga så nej jag ser inte vad Du menar.
    Ha en så bra torsdag som möjligt. Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu ingen feber. Men jag har en inneboende här, en stickfluga, som smyger runt och sticker mig. Kanske den är orsaken?
      Torsdags-gör-om-mig får vi la se! Kram🍁

      Radera
  3. Krya på dig Gerd! Det är nog klokt att du håller dig inne i värmen så länge du känner att du inte mår bra.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. LillaSyster2023-11-02 15:37

    Smart att stanna inne. Krya på dig =)

    SvaraRadera
  5. Krya på dej! Mycket baciller i luftrn nu. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Jag tittar och tittar, men ser inget konstigt med bilden, men nyfiken blir jag ju ,-) Tråkigt att du inte mår bra, det går mycket olika .....Så skönt att sitta inne i värmen, vi var ute länge, men det är riktigt svinkallt!
    Det hjälper nästan inte hur mycket man än bylltar på sig, går genom märg och ben. Så krya på dig! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände att min lekamen ville inte ut idag heller. Blev lite bättre efter en uppfriskande dusch dock.
      Kram!

      Radera
  7. Den undre bilden är mer ihoptryckt och proportionerna ser inte helt rätt ut där.
    Det går mycket skräp nu så du har förmodligen sprungit på någon bacill. Hoppas att det är snabbt övergående.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, Znogge, helt rätt med bilderna! Den ena blev så sned så jag rätade upp den och då blev den ihoptryckt. Men jag tyckte den blev kul.
      Ja, jag är bättre i alla fall nu.
      Kram!

      Radera
  8. Skoj att du har redigerat bilden så att jag inte kan se vilken som var originalet. Så duktig du är! Att "leka med" bildredigeringsprogram är himla kul, dessutom är det en perfekt sysselsättning när vädret är så eländigt som det är och när du dessutom inte känner dig helt kurant.
    Kollade du om du drabbats av Covid? Grannen hade läst någonstans att det var en oroande Covidvåg på G igen, bland äldre. Ja, det har vi ju varit med om förr. Och då du varit på fest med många personer så har du kanske utsatts för C-19. Hoppas såklart inte det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag redigerade själv bilden i mobilen, inget program.
      Vet att Covid går, både i Dalsland, Värmland och här. Men jag gjorde en test igår em och no covid. Jag är bättre idag.

      Radera