lördag, november 04, 2023

Veckans bokmärke och Alla Helgons dag

Sverker har namnsdag.

Dagens bokmärke är ett fejkmärke från mitt nyaste inköp av vinterjacka. Jag bara gick in på Intersport och högg denna jackan, som är helt i min smak, dessutom rea, wow. Den fanns bara i svart och ljust mintgrönt och nej, ja. Svart är väl inte så upplysande, men hellre än mintgrön.

Här kommer lite färg i stället!
Mina Halloweenrosor står sig fortfarande även denna helgen.


Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.
Kanske hittar du också bokmärken hos BPHannele eller Åsa.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Faktiskt vet Du va 😜 jag hade nog valt en mintgrön, det lät jättefint… nu är ju en svart jacka mer praktisk så jag förstår Ditt val 😄
    Jag äger inte ens nån vinterjacka 😅 tur jag bor där det inte behövs vinterjacka 🤪
    Dina oktober rosor är så fina 🤩
    Vädret idag: ihållande snöfall och blåsigt men inte speciellt kyligt.
    Ha en fortsatt fin lördag kram åsa

    SvaraRadera
  2. Näe, vet du vad! Den ljust mintgröna var inte snygg och då raktes inte på mig! Ljusgrönt, jag ser ju sjuk ut i det 😂 Nej, jag är SÅ nöjd med min svarta och så kan jag ha färg på accessoarer.
    Jepp, mina oktoberrosor står sig, bra kvalitet.
    Ingen snö här men jag håller mig inne idag, räcker med att jag var ute igår.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fina rosor, idag bloggar jag om en författare som du kanske hört talas om.

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Har bloggat om oss båda idag. Jag menar vi har köpt vinterjacka och lagt upp respektive "lapp" som fejkbokmärke. Så smarta vi är, eller hur;-)
    Alla nyanser av grönt är vanskliga. Det är otroligt få människor som klär sig i grönt, då de flesta ser bleka och sjuka ut på grund av färgen. Så jag hade nog också valt svart.
    Intersportbutiken i Täby Centrum saknar jag. Den överlevde inte pandemin och stängde igen. Har köpt massvis med plagg och skor där, min man likaså. Nu har vi bara Stadium kvar...
    Kul att även din japanska lönn fortfarande har röda löv kvar, annars är det ju så att fulhösten har gjort entré, åtminstone här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är vi på samma linje, häftigt! Vinterjacka behövs absolut. Jag har en vinterkappa men vill också ha en enklare jacka. Det var läge nu, min "gamla" hade fått en rosentagg i tyget och gick inte att laga så... dunet bara stack ut.

      Radera
  5. LillaSyster2023-11-04 19:05

    Du kan ju piffa till jackan med en färgglad halsduk/scarfs.
    Perfekt att du fick ett bokmärke på köpet =)
    Bra kvalitet på de rosorna. Ha nu en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är toppenlätt att piffa till en svart jacka, en ren fröjd, skulle jag vilja säga.
      Kram

      Radera
  6. Så fantastiskt att rosorna har hållit sig så bra Dem har du skött om väl!
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, jag är så glad för rosorna. Jo, jag gör så gott jag kan.
      Kram!

      Radera
  7. En snygg jacka i kombination med rea är ju som hittat, så borde det vara jämt.

    Ha nu en underbar afton Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Vilket fynd, det vart! Trodde inte mina ögon. Detta är ju ett dyrbarhetsmärke Peak Performance och halva priset, jäpp.
      Tack detsamma Micke!

      Radera
  8. Säkert en varm och bra jacka. Kombinera med mössa, halsduk, vantar i färg så är du hemma!

    SvaraRadera