söndag, november 05, 2023

Skyltsöndag 5 november

God morgon, då checkar vi in på fina BPs skyltsöndag! Idag är det definivt en röd tråd och det är ridning av häst.
Namnsdag Eugen och Eugenia.

För ett par månader sedan så följde jag med Lilla My när hon skulle rida på ridklubben, som hon gör varje lördag. Det blir olika hästar varje gång och nu visade det sig att det skulle bli Charisma.

Här får hon sadla på hästen. Det är en hel del jobb med att antingen sadla på eller sadla av hästen vid varje ridning.

Denna dagen så var det inget vidare uteväder så ridningen hölls inomhus. Man kunde sitta på andra våning och kolla, om man ville.

Det fanns en myshörna där på andra våning med café. US står för ungdomssektionen.

Min bonusbild. Ja, vad säger man? Äkta foto av mig inne på ICA. Igår. 1 krona styck på extrapris. Ordinarie pris 1 kr styck. Gällde ju både Plopp och Kexchoklad, men några Plopp syntes inte till.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Så bra att de kan få rida inomhus när det är dåligt väder.
    1:-/st är verkligen ett bra pris!
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det var ju inget klipp jämfört med ordinarie pris 😂 men billigt ändå.
      Kram!

      Radera
  2. Älskar ju hästar, till och med när det inte gäller V-75, det du. ;)
    Kloka varelser det där.

    Klipp?
    Ja jösses...underbart.

    Ha det bäst Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klippet var underbart, jag var ju tvungen att testa det också.
      Ha det gott!

      Radera
  3. En så fin skyltsöndag du bjuder på med de fyrbenta vackra varelserna. Hästar är wow. Ha det gott och skyltkram kommer här från Madeira.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hästar är vackra men ingen har fått mig till att sitta upp på någon häst trots att vi själva hade häst och föl på gården en gång i tiden.
      Kram!

      Radera
  4. LillaSyster2023-11-05 12:04

    Fin presentation av hästen på boxen. Ha en bra söndag =)

    SvaraRadera
  5. Bra skyltat 👏 gillar att Lilla My fått anamma Sarahs djurintresse och verkar dela det fullt ut 💕
    Billigt… yes 😋 men inget klipp 😜
    Ha en fin söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Här finns känslor för djuren på alla sätt och vis.
      Kram och min söndag blev annorlunda.

      Radera
  6. Så roligt att följa med till ridskolan. Det är en hel del pyssel innan man sitter i sadeln och även efteråt.

    Kram och god söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tredje gången jag var med till ridhuset. Mycket pyssel, men min uppgift är bara att fotografera.
      Kram!

      Radera
  7. Åh, så roligt att få följa med till stallet och fina Charisma. Nu blev jag ju sugen på att åka till stallet och rida. :-)
    Det var en klurig skylt du hittade på ICA. Klipp 1 kr som visade sig vara ordinarie pris. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hästar är mysiga men jag är rädd för dem. De är så stora!

      Radera
  8. Hahaha! Hade du inte skrivit att sista skylten var äkta vara hade jag trott att du plockat den fån nätet. Den är oslagbar - hahaha!
    Duktigt av dig att följa med LillaMy till stallet. Minns när jag gjorde en hemsida åt Sollentuna Ridklubb för många, många år sedan. Det gick ju inte att vara i närheten av boxarna. Stanken var ju förfärlig. Aningen bättre på "ridrinken". Men precis som hos dig fanns det världens café med bara hemlagade bullar/bröd. Så det kompenserade en aning för stanken;-)
    Gillar din ovanliga skyltning från Ridhuset och bonusskylten skarpt:-) Tusen tack för det och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har följt med till stallet men är inte behjälplig med något. Tar kort bara och kollar runt och det är ju roligt för lilla My att hon blir tittad på.
      Tackar!

      Radera
  9. Härliga bilder här hos dig.. Hästar som jag alltid gillat och inte tala om alla de fina ridturer i skog o mark :) Är uppvuxen med hästar runt mig och har även ägt hästar genom livet.. Men nu har jag ingen häst längre, men min kära vän har två islänningar som jag brukar följa med och pyssla om då och då. Längtar så efter att rida ut på tur igen.. men då både knä och höft är illa varslad med Artros i väntan på operationstid så är det inget bra läge just nu.
    Men längtar tills operation är klar och rehab träningen är klar då skall jag upp på hästryggen igen! :D

    Din bonus bild är super, men vad synd det inte fanns nån plopp kvar :(

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju Plopp bättre 😂
      Hoppas du ska bli bra efter operationen och läka fint! Kram!

      Radera
  10. En hästtjej i familjen, så mysigt. Jag har blivit hästtjej på gamla dar, ridit har jag inte men nästan allt annat. Matat, sadlat, lett hästar, och framför allt gosat och klappat. Läste härom dagen att flera ridklubbar här i min del av landet är i kris, så som det lätt blir med hobbyverksamhet när tiderna blir sämre. Tack för fina foton

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är såklart väldigt dyrt att rida, det för med sig mycket annat än själva ridlektionerna. Men det ger så mycket. Och mamman själv (min dotter) är så glad i hästar och ridning!
      Tack själv!

      Radera