onsdag, februari 07, 2024

Än faller snö

Vilket busväder, som jag var med om igår! Soligt och fint på morgonen och tre minusgrader. Jag grejade här hemma och gav mig iväg med bussen in till stan på eftermiddagen. Väl framme i centrum kom så ett rikligt snöfall. Där borde jag ha haft mina icebugs på, om jag vetat.

Det blev myrstegspromenad och blicken ner mot marken för att inte snubbla eller halka på något. 

Jag fick uträttat mina ärenden och sen blev det att ställa mig i busskuren och vänta på nästa bussförbindelse. Jag frös om händerna och det var obehagligt.

Hemma frodas mina tulpaner, som viskar VÅR! 
Ikväll blir det körövning igen, så roligt! Jag har tränat här hemma, jag vill vara förberedd.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

16 kommentarer:

  1. Så tråkigt med snö igen. Vi hade ju så fin barmark. Men ännär det vinter! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Kunde kvittat, men OK än är det vinter.
      Kram!

      Radera
  2. Får Du skjuts till kören?
    Vädrets makter rår vi inte på och än är det vinter.
    Du får ta det försiktigt när Du är ute… lönnhalt med nysnö, lätt att halka.
    Jag såg på regionala nyheter en kvinna som stod iskallt vatten i duschen och sjöng för att träna inför mästerskap i vintersimning Skellefteå 😅
    Ha en fin fortsättning på denna onsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att jag får skjuts annars tar jag mig inte dit.
      Usch för iskalla bad eller dusch! Brrrrr......
      Tack och kram!

      Radera
  3. Tur att det finns tulpaner, hur skulle vi annars stå ut så här års?

    SvaraRadera
  4. Vi har fått ett par centimeter snö i Göteborg, precis lagom, allt är vitt och ljust. Sonen i Jämtland sovit i snö i bivack ett par nätter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både mitt ena barnbarn, min svärson och hans pappa har sovit i snögrotta några gånger, men det är några år sen.

      Radera
  5. Då blev det vinter hos dig igen. Här har det bara kommit som regn men det pratas om snö natten till fredag. Får väl se om det stämmer.
    Så fina tulpaner i vårfin färg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortfarande vinter hos mig. Våren hägrar!
      Kram!

      Radera
  6. Obehagligt att bli överraskad av snö och halka. Men fint att du fick uträttat dina ärenden och inte halkade.
    Ett tunt lager snö har vi också men inne i stan är det ingen halka så det är jag tacksam för.
    Önskar dig en fin torsdag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag bättre skodd. Ingen farlig ishalka dock, men ett snötäcke finns.
      Tack detsamma, denna fredag.
      Kram

      Radera
  7. Så kul att körsången börjar!
    Ja man får vara försiktigt så man förblir upprätt!. Icebugs har jag varje dag,
    Så fina bilder, det ser så mysigt ut. Små hus och snö ,-)
    Fryser mer om händerna nu än förr. Bra att ta bussen hem.
    Ha det fint , KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har mina icebugs kommit på igen, för nu är det vitt vitt.
      Hör till åldern med kalla händer och fötter.
      Kram!

      Radera
  8. Ja, det vill till att gå försiktigt. Så även idag där det säjs vara glashalt. Har inte varit ute och förblir nog inne idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag går inte jag heller ut. Glashalt även här, och jag vägrade även igår. Lite tråkigt.

      Radera