fredag, februari 02, 2024

Pusshållplats

Fredag igen, god morgon, vänner! Varför inte en pusshållplats? Oh, ja. Det har varit flera sådana installationer nu ett tag i vinter och det lyser upp så fint. Denna fanns kvar i veckan.

Det är så härligt när den lilla kören är igång igen. Nu sist var vi i själva kyrksalen och övade, eftersom det vanliga rummet var upptaget. Vi tränar varje onsdagskväll och den 14 ska vi sjunga på Askonsdagens kväll, som råkar infalla på Alla Hjärtans Dag 💖💖

(Kunde int låta bli att låna bild av Thomas)

Mina barn och barnbarn är mina hjärtan. Och just idag fyller näst yngsta barnbarnet Sally sex år. Jag ska videogratta och present är redan ordnad. Jag videopratar ganska ofta med Lowe och Sally. Noah följer jag på filmsnuttar också.

Det har varit en del sol och blå himmel och det är jag inte bortskämd med, så februari började bra. Ingen snö, ingen is, men väldigt blåsigt. Det syns på flaggorna.

Glad fredag och helg 💖 Ljus och kärlek 🙏🏻

32 kommentarer:

  1. Pusshållplats är mysigt, jag följer med maken ibland till bussen när han ska till jobbet, jag får en liten promenad före frukost, och en puss 😘

    SvaraRadera
  2. Pusshållplats har vi här i Klintehamn också. Jag har stått där och tittat, men inte sjutton fick jag någon puss!
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tänk. Inte har jag heller fått nån puss på en sån plats. Det funkar ju inte, haha!
      Kram!

      Radera
  3. LillaSyster2024-02-02 11:38

    Flaggorna stod rätt ut igår.
    Pusshållplats låter trevligt. Sötaste Sally- grattis!
    Ha nu en fin fredag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är hon söt, lillskruttan.
      Fin fredag till dig också, kram!

      Radera
  4. Grattis till barnbarnet!
    Tror att det blåser lite mindre idag. Får gå ut efter lunch ockänna efter. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mer vindstilla idag, fastän då mulet och regn.
      Barnbarnet finns på avstånd men snart så pratar vi.
      Kram!

      Radera
  5. Grattis till en söt 6 åring ,-) En sån stång skulle jag ha här hemma ,-)
    En pusshållplats, det var nåt nytt ,-)
    Så vackert det blir på Askonsdagen!
    Vi har också haft blå himmel, det känns lite konstigt ,-) Men vackert.
    Is o grus vägar, ska snöa, men nu kan snön lika gärna försvinna, även om februari är en vintermånad. Tacksam för den jättefina vinter vi haft.
    Ha det så fint! KRAM Primrose ,-)
    Fina bilder ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån stång skulle inte jag klara av 🤣
      Tacksam för mycket och mina barn och barnbarn är mitt allt ❣
      Kram!

      Radera
  6. Jag har svårt att kommentera hos Dig… och att svara på kommentarer i min officiella 🤫
    Söta Sally grattis på sexårsdagen 🥳
    Så läcker installation 🤩
    Nu har jag kommit hem från Sjukstugan och känner mig rätt mör ☺️
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig en fin kväll nu, när du blivit lite mör, så njut av fredagen. Hoppas du har nån god mat i sikte. Här gör jag fiskgryta improviserad med lite nytt, får se om det blir ätbart.
      Kram!

      Radera
  7. Pusshållplats finns det inte vad jag vet här hos oss i samhället. Utom här inne i lägenheten där kan det bli en puss om man har tur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bästa pussen får du ju hemma🥰

      Radera
  8. Grattis till finaste Sally som ser ut att vara en härligt glad tjej med glimten i ögat :D Våra barn och barnbarn är allt för mig också. En skatt värd allt <3
    Så härligt att kören är igång igen och nu är inte nästa framträdande så långt borta.

    Önskar en fin fredagskväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hon är en sprattelgumma med glimten i ögat, denna tjejen. Hjärtat pöser över av lycka för alla ättlingar 💖
      Kram!

      Radera
  9. Från och med nu ska jag kalla alla busshållplatser till pusshållplatser. Mera pussar till världen!❤
    Fotot av din Sally är ju bara wow! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter trevligt! Kanske lyckas jag med en puss någon gång också om och utifall? Man vet aldrig var haren har sin gång...
      Kram!

      Radera
  10. Detta med "pusshållplatser" finns det en del av i Stockholm. Har även sett dem i Karlstad och lite runt om i SVerige. Kul idé.
    Stort grattis till Sally! Och givetvis roligt att vara med på länk och prata. Så härlig bild av Sally.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte! Jo, denna lilla tös, hon är ljuvlig. Så även brorsorna.
      Idag har jag ätit grillat och nu blir det Mello, får se hur länge jag orkar med😂hoppas bidragen är bra.
      Kram!

      Radera
  11. Frugan saknar kören här i Bergsjöns kyrka, sjukdom satte stopp för det för många år sedan, kul att du ännu kan hålla på med det...underbart.

    Ha en fin lördag nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att frugan saknar kören. Körsång är en mix av glädje och gemenskap.
      Hoppas ni har det underbart denna lördag!

      Radera
  12. Det är ens skyldighet att hålla glädjen levande. Det kan vara tungt men man måste försöka. Om man ger upp och drunknar i sorgen ökar man världens elände. Kloka ord av Tage Danielsson
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, självklart, glädjen måste hållas vid liv. Kram!

      Radera
  13. Härligt med blå himmel, och härligt med barn och barnbarn, just ikväll har vi träffat våra två hjärtan!
    Har bjudit in dej på en match på wordfeud! Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hej å hå, nu spelar vi två, Wordfeud, kul!
      Kram

      Radera
  14. Min kommentar har visst försvunnit här med. Begriper inte vad det är som gör det, för det har hänt inne hos många bloggare. Jag har inte ändrat några inställningar och hoppas att denna får stanna kvar. Kram, Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Gunnel, den fick stanna kvar!
      Nej, ingen vet varför, men det beror enbart på Bloggers knäppa inställningar, så trist, men vad göra?
      Kram!

      Radera
  15. Pusshållplats, vilken kul idé!
    Kul att du körar igen.
    Härlig bild av ditt barnbarn.
    Kramar!

    SvaraRadera
  16. Sent kommen men när näst yngsta barnbarnet Sally sex år då måste man ju få gratta. Pusshållplats inte så tokigt :)

    SvaraRadera