lördag, februari 10, 2024

Melodikrysset

God morgon, lördag! Igår fredag fick jag hjälp med handling av en underbar väninna. Jag passade på att köpa oss varsin tulpanbukett. 

Som tur är har jag ett par goda vänner som ställer upp när det är halkigt och eländigt och bistår mig med handling på olika sätt. Jag har även en go grannfru som jag kan fråga, så värdefullt.

Jag var så himla sugen på en räkmacka på tunt rågbröd och det vet jag att ICA har. Annars är det svårt att hitta just det brödet. Det fick bli det vinet som jag hade hemma, det gick utmärkt.

Kan man äta pinnar? Ja, salta pinnar.

En bild från den gamla tulpanbuketten, tagen igår. Den höll sig skapligt en vecka.

Idag ska jag på nya äventyr. Jag blir hämtad här hemma och vi åker till en hembygdsgård för frukost och att tillsammans lösa melodikrysset. Ett ypperligt tillfälle till gemenskap!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

PS. Märker att min Blogger strular för mig, kommer ingenstans. Är det månne Mellon som ställer till det i cybern? DS

24 kommentarer:

  1. Så fint att du får hjälp med handlingen i dessa hala tider. Vi har tur här och de är snabba med att ploga och sanda här i innerstan så det har varit helt ok att gå ut. Men vet att det i förorterna varit illa. Och en god räksmörgås på mörkt bröd är verkligen gott.
    Så trevligt med an träff inklusive frukost och att äta frukost tillsammans.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är toppen med dessa omtänksamma människor!
      Det blev en fin start på morgonen.
      Tack och nu ska jag se mellon.
      Kram

      Radera
  2. Så fint att du kan få hjälp med inköpen när det är sådant här väder. Den sortens vänner är verkligen guld värda.
    En tulpanbukett är alltid fint och jag är säker på att din väninna uppskattade det.
    Räksmörgås är så gott men det ska vara på rågbröd och inte hönökakor.
    Vilket trevligt sätt att starta dagen på så lycka till med kryssandet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ tacksamt!
      Kryssandet gick bra med så många hjärnor i farten. Kul.
      Kram!

      Radera
  3. Så fint att du får hjälp att handla vid behov, vissa dagar är det väldigt isigt!
    Fina tulpaner, kan tänka mig att hon blev glad ,-) Har inte köpt en enda tulpanbukett ännu, fast jag älskar tulpaner och det blir vårlikt!
    Vilken god räksmörgås! ,-)
    Bra när man vet var "brödet" ska köpas.
    Kul att ni löser melodikrysset tillsammans, mysigt program vi lyssnar också ,-)
    En härlig Helg hoppas jag du får. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag fick en härlig helg! Precis lagom roligt.
      Kram!

      Radera
  4. Blir glad av att läsa om alla som ställer opp.
    Löser melodikrysset lite då och då. Idag blev det städning i stället. Men går ju att lyssna på i efterhand.
    Förstår att det måste vara kul att lösa tillsammans med vänner. Klarade ni er utan att googla?//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar inte av hela melodikrysset själv, men tillsammans gjorde vi det!
      Kram

      Radera
  5. Goa vänner som hjälper när det behövs är ju guld värda och att umgås med likasinnade ger ju energi❣️
    Din räkmacka skulle jag gärna välja att äta ifall den fanns häromkring 😋
    En sak jag har tänkt på varje gång jag stöter på detta är varför allt är i två pack och varför är en familj alltid fyra personer och då två vuxna och två barn.
    Yes många tankar denna lördag 😅
    Ha en fin fortsättning på denna dag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite störande det där med tvåpack. Eller köp två betala si och så. Jag kanske inte vill ha två. Oftast kan jag dock frysa in den ena förpackningen.
      Japp, nu är det söndagskväll och snart är det måndag.
      Kram!

      Radera
  6. LillaSyster2024-02-10 16:12

    ja, saltapinnar går ju bra att äta- dock inte för mig som inte gillar den smaken. Hoppas att du kryssade många rätt efter frukosten. Underbart med tulpaner och bra att du får hjälp i halkan. Ha nu en bra kväll, jag ska göra som du och hälla upp ett glas rött. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi kryssade alla rätt tillsammans! God söndagskväll med kram!

      Radera
  7. Klokt att ta det försiktigt när det är halt.

    SvaraRadera
  8. Skönt att kunna få hjälp när det kniper, guld värt i denna värld tycker jag.
    Nu blev jag sugen på räkmacka här ju, mums. ;)

    Ha en underbar afton Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tackar inte nej till hjälp. Visserligen är jag en "kan själv" men ibland får jag bita i det sura äpplet, haha.
      Tack, ha det fint själv!

      Radera
  9. Här försökte man ett att ordna gemensam lösning av Melodikrysset på Kupan i Klintehamn, men det blev så dålig uppslutning så man gav upp det.
    Hoppas att det gick bra för dig igår!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var vi tjugo personer som samlades, så det var uppskattat. Tack, ja då gick det bra!
      Kram!

      Radera
  10. Trevligt att lösa Melodikrysset tillsammans med andra. Jag har också stora problem med Blogger just nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det var jättetrevligt!
      Problemet med Blogger dyker upp ibland, fast inte så ofta ändå för mig.
      Kram!

      Radera
  11. Underbart med tulpaner nu.
    Goda vänner är guld värt. Jag har en sådan god vän i Lidköping.
    Jag åt en likadan macka för några dagar sedan, så gott.
    Vad trevligt att åka och göra Melodikrysset tillsammans.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goda vänner är underbart att ha! Jag har en i Tollered, så vi kanske känner varandra?
      Göra melodikryss tillsammans var en kul idé. Det görs såna här träffar två gånger per termin.
      Ha det fint, Lena!

      Radera
  12. svar: Den iskyrka Du såg byggas var nog den i Vilhelmina som jag visade bild på.
    Kram åsa

    SvaraRadera