tisdag, februari 27, 2024

En vanlig tisdag

Ja, god morgon, tisdag!

Igår morse gjorde jag ett rejs till UNI-labbet på sjukhuset här i Lidköping. Jag kompletterade med ett blodprov som inte vårdcentralen kunde analysera, då det var direktanalys, såsom de gör här.

Detta omskrivna fina sjukhus där som politikerna valde att stänga en väl fungerande akutmottagning.



Bilderna och visningen av dem strular och nu på ett annat vis. Jag får remestra dem men det är jättesvårt att få dem på rätt plats i bloggen. Sådant stör mig oerhört, jag pedant.
Jag tycker sjukhuset är oerhört vackert, det har anor i sina byggnader.
Många bilder blev det, men jag visar vägen till och från labbet.

Fotot taget mest för att visa de vackra snirklade villorna mitt emot sjukhuset. En gång var jag på visning av en tvåa i ett av husen, men det blev inget av det.
Bussarna hem igen, med ett byte emellan.
Snödroppar, det blir jag glad av. Trots att det snöade ett tag igår.

Idag kommer städtjejerna så då ger jag mig ut en sväng någonstans.

Ljus och Kärlek 🙏🏻
Gerd, gåva och hon som hör till gården

16 kommentarer:

  1. Skönt att du blir väl omhändertagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är gåvan som vården ger en donator.

      Radera
  2. Snödropparna är helt underbara! Annars tycker jag att allting är ganska sent, åtminstone här. Förra våren hade jag fullt av blommande krokus de här tiden, men i år syns de nästan inte till. Men de kommer väl (förhoppningsvis).
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill ju hellre se blommor än snö!
      Tack och kram!

      Radera
  3. LillaSyster2024-02-27 11:18

    Jag håller med, fattar inte varför det strular med bilderna. Just nu måste jag föra över alla bilder till datorn innan det går att publicera dem.
    Ha en bra dag och välkommen hem till ett nystädat hem sedan=) Nu mot jobbet här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, att skicka bilderna till datorn och plocka dem därifrån till bloggen, det funkar, men lite omständligt, jag har blivit bortskämd. Jaja, får se hur det blir.
      Tack, nystädat och doftar rent 🌺

      Radera
  4. Snödroppar såg jag för första gången här i Åsele förra våren och hur jag kan ha missat det tidigare vet jag inte. Så fint vårtecken❣️
    Att bo granne med sjukhuset vore kanske bra… kort avstånd ifall man behöver dit kvickt 😅
    Fint i alla fall 🤩
    Skönt Du blir väl undersökt, bra de håller koll.
    Städdag låter skönt när nån annan städar 😜
    Jag bloggar väl efter min läkardejt… om bloggen nu vill visa inlägget😶
    Solen skiner idag❣️
    Ha en fin fortsättning på denna dag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar efter blommor!
      Det hjälper inte att bo granne med Lidköpings sjukhus. Akuten är ju nedlagd!!! Fy farao för det, man får vackert åka 5 mil till Skövde.
      Här njuter jag nu av ett rent - inte helvete - utan av fräscha ytor!
      Kram!

      Radera
  5. Snödroppar är ett härligt vårtecken och här kan vi även njuta av krokusar.
    Det finns många gamla och vackra byggnader så det är tacksamt att allt inte rivs. Väldigt tråkigt däremot att de lade ner akuten. Det känns som ett väldigt dumt beslut.

    Önskar en fortsatt fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev så glad när jag såg snödropparna!
      Att man la ner akuten är fruktansvärt. Ett väl fungerande sjukhus såg nästan spöklikt ut nu. Kiosken var också stängd. Och storstan är överbelastad.
      Tack, tisdagen är fin, kram!

      Radera
  6. Jag håller med om att det är ett vackert sjukhus. Gör inte politiker det ofta? Lägger ner välfungerande verksamheter alltså. Tycker det är så fruktansvärt trist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, politikerna lyssnar inte på folket. De bara kvitterar ut sins löner. Trist, ja.

      Radera
  7. Sjukhuset är verkligen fint men väldigt trist att akutmottagningen stängdes ner. Blir så trött på dessa "skrivbordsprodukter".
    Att snödroppar nu är på plats, liksom krokus och vintergäck är ju ett fint vårtecken-
    Önskar dig en fin onsdag. Här blir det fylld dag tillsammans med Promenadklubben- Så roligt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I och med stängningen av akuten så har alla AT-läkare försvunnit också. Hemskt.
      Tack detsamma och jag åker till körövningen ikväll, roligt.
      Kram!

      Radera
  8. Otroligt vackra byggnader!
    Men stänga akuten, sjukvård måste vi värna om! Så viktigt.
    Nu är du kollad, bra!
    Snödroppar så sött, ja då är det riktig vårkänsla.
    Här är det bara små gröna blad, men glad blir man.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är där fint men det mesta ekar tomt.
      Jag längtar efter mer grönska nu och gläder mig åt de fågelkvitter som jag kan höra och snart så kvittrar jag i körsången här i kväll.
      Kram!

      Radera